Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut kävellä ihmisiä päin kadulla

Vierailija
03.08.2017 |

Tein havainnon, jonka mukaan minä olin aina se joka joutui väistämään, jos joku käveli vastaan. Kyllästyin tähän ja päätin etten enää väistä kadulla vastaan tulevia ihmisiä, vaan he saavat väistää minua. Pidän suoran linjan enkä muuta sitä. En ota mitään katsekontaktia vastaantuleviin, jotta he eivät voi siitä päätellä mihin olen menossa. Olen liki 2 metrinen mies, joten luulisi että suurin osa ihmisistä väistäisi. Väistän ainoastaan vanhuksia ja lapsia (vanhuksia siksi ettei tulisi loukkaantumisia ja lapsi siksi, että he eivät vielä huomaa tai ymmärrä väistää).

Olen nyt viikon toiminut näin ja vaikuttaa siltä, että etenkin nuoret naiset ja teini-ikäiset pojat olettavat muiden väistävän heitä. Yksi noin 25-vuotias nainen alkoi huutaa minulle, kun hän käveli minua päin iPuhelimeensa tuijottaen. Törmäyksessä nainen horjahti ja puhelin lensi kadulle. Puhelin olisi kuulemma voinut mennä rikki. Nauroin päin naamaa tälle naiselle, mutta en sanonut mitään. Itsepähän käveli minua päin.

Miehet ja vähän varttuneemmat väistävät lähes poikkeuksetta.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa kohta saavuta koskaan määränpäätään, kun kaikki vaan törmäilee toisiinsa.

Törmäilkää te sitten keskenänne, hermot ja aika säästyy nöyrtymällä, ei siinä voita yhtään mitään vaikka ajaisi kaikki kumoon vauvasta vaariin.

Saatte olkapää mustana katkerana ja happamana loppu elämänne taistella tuosta tiestänne, vaikkakin kovin pitkä se elinkaari tuskin on kun sattuu väärä henkilö tulemaan teidän tiellenne.

Vierailija
62/68 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan huomannut mitään yleistä päin kävely ongelmaa. Jos ku joku ryhmä on ongelmallinen. Itse kävelen oikeaa reunaa ja väistän tarvittaessa myös oikealle. En uksko, että minussa olisi joku taika ettei kukaan törmää. En myöskään usko, että ihmiset joutuvat eerityisesti väistämään minua. Kauppakeskuksissa yms. kävelen oikealla. Myös kaupoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yötä kirjoitti:

Ei tuossa kohta saavuta koskaan määränpäätään, kun kaikki vaan törmäilee toisiinsa.

Törmäilkää te sitten keskenänne, hermot ja aika säästyy nöyrtymällä, ei siinä voita yhtään mitään vaikka ajaisi kaikki kumoon vauvasta vaariin.

Saatte olkapää mustana katkerana ja happamana loppu elämänne taistella tuosta tiestänne, vaikkakin kovin pitkä se elinkaari tuskin on kun sattuu väärä henkilö tulemaan teidän tiellenne.

Kyllä siinä voittaa itsekunnioitustaan takaisin. Suorastaan v*tuttaa olla henkilö, jonka yli saa kävellä, ja jota muiden ei kuulu koskaan väistää. Taklataan sitten porukkaa kumoon, niin saan sen verran itsekunnioitusta, että se näkyy päälle, ja muutkin alkavat väistämään.

Vierailija
64/68 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yötä kirjoitti:

Kyllä siinä voittaa itsekunnioitustaan takaisin. Suorastaan v*tuttaa olla henkilö, jonka yli saa kävellä, ja jota muiden ei kuulu koskaan väistää. Taklataan sitten porukkaa kumoon, niin saan sen verran itsekunnioitusta, että se näkyy päälle, ja muutkin alkavat väistämään.

Ehkä kannattaa hankkia arvostusta sellaisissa piireissä, joissa sillä on jotain merkitystä. Se, että pystyy kävelemään suoraa linjaa niin, että muut väistävät ei ole kovinkaan hieno saavutus. Yleensä sitä väistetään eniten, joka näyttää olevan eniten sekaisin. 

Vierailija
65/68 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai 1.3.2019

Tampere

-6°

Etusivu

Uutiset

Urheilu

Viihde

Sää

IL-TV

Terveys

Rakkaus & seksi

Ilona

Tyyli.com

Asuminen

Perhe

Pippuri.fi

Matkailu

Autot

Digi & tekniikka

AUTOT

Autot

Kuka väistää kevyen liikenteen väylällä?

24.03.2014 klo 10:52

Kevyen liikenteen väylän väistämissäännöt mietityttävät koiranulkoiluttajaa. Esko vastaa.

IL-ARKISTO

Minulla on kaksi koiraa, joiden kanssa ulkoilen paljon ja kävelemme kevyen liikenteen väyliä pitkin. Kumpaa laitaa pitkin minun pitää lain mukaan kävellä koirineni? Koirakoulussa koirat opetetaan kävelemään omistajan vasemmalla sivulla, mutta monesti joudun kävelemään myös toisessa laidassa ja koirat ovat silloin oikealla sivulla.

Kysymykseni koskee lähinnä asiaa, jossa tulee vastaan muita ihmisiä. Osa kävelee, joku pyöräilee, joku hölkkää vastaan samaa reunaa kuin minä kävelen koirieni kanssa. Kenen kuuluu väistää?

Tulin vasta iltalenkiltä ja kävelin vasenta reunaa ja koirat vasemmalla sivulla kun vastaan tuli mies, joka ilmeisesti odotti, että minä rupean vetämään koiriani keskelle tietä, jotta hän pääsisi ohi. Minä en väistänyt, koska minun mielestä hänen olisi tullut väistää meitä. Ainakin näin olen kuullut, että muut väistävät koiran ulkoiluttajia toiselle laidalle, kävelipä ihminen koirinensa kummalla laidalla tahansa.

Maria Freudenthal, Rovaniemi

Kevyenliikenteen väylällä jalankulkija saa valita kumpaa puolta hän haluaa käyttää. Kuitenkin jalankulkija velvoitetaan käyttämään väylän reunaa. Koiran ulkoiluttajan puolen valinta riippuu siitä, kummalla puolella koira on. Jos koira on oppinut olemaan vasemmalla, valitaan tietysti vasen puoli, jolloin koiran talutushihna pysyy poissa väylältä, ja koira on kulkuväylän reunimmaisena.

Vastaantulevat jalankulkijat ja pyöräilijät väistävät keskemmälle. Jos koira taas on oikealla, valitaan oikea puoli ja koira lähinnä tien reunaa. Aikaisemmin kevyenliikenteen väylillä oli oikeanpuoleinen liikenne kaikilla, mutta sääntöä muutettiin 1997 osittain koiranulkoiluttajien takia siten, että jalankulkija voi valita puolensa.

Vierailija
66/68 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi susta fiksua?

Vierailija
67/68 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tätä nykyään myös. Mamumiehet kävelevät päin ja molottavat perään jotain.

Ei kiinnosta. En väistä ketään paitsi niitä vanhuksia, lapsia ja vaunujen, rollaattorin tai pyörätuolin kanssa kuokevia.

Vierailija
68/68 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä toimia noin.

Minua rassaa väsyneenä vaikka ruuhkaisessa kaupassa väistellä koko ajan ihmisiä. Uuvuttavaa, mutten ala päin kävelemään.

Sen verran pitää omata käytöstapoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän