Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko b-vitamiini vesiliukoinen? Voiko sitä syödä liikaa?

Vierailija
03.08.2017 |

Olen dokannut koko kesän toukokuusta alkaen reippaasti suurkuluttajan lukemissa - ja ehkä enemmänkin. Nyt pitää alkaa aloittelemaan syksyä ja normaalielämää.
Olen ostanut b-vitamiinivalmisteita ja ottanut niitä, mutta tuplana sen mitä purkissa lukee annostukseksi.
Voiko niitä b-ryhmän vitamiineja syödä liika-annostuksen?
En tartte näihin olotiloihin nyt yhtään mitään ylimääräistä trubbelsia, muutenkin on täysi homma saada kunto takaisin...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos syöt liikaa, virtsa ja koko elimistö alkaa haista pistävän pahalle.

Vierailija
2/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K, A, D ja E vitamiinit on rasvaliukoisia. Hyvä muistisääntö, ainakin näin AV:llä on tuo KADE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K, A, D ja E vitamiinit on rasvaliukoisia. Hyvä muistisääntö, ainakin näin AV:llä on tuo KADE.

Miten se rasvaliukoisuus sitten vaikuttaa, jos syö liikaa? Minulla ainakin on runsaasti rasvaa, mihin liuettaa, eli luulisi että yliannostuksen vaaraa ei siinäkään ole.

SItäpaitsi olen ymmärtänyt että nuo yleis-monivitamiini-pillerit, mitä myynnissä on, ovat niin mietoja kuitenkin että ihan rauhassa voi vetää vaikka kourallisen välillä jos haluaa. 

Vierailija
4/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että B-vitamiinin liikasaanti voi aiheuttaa vatsavaivoja, kuten ripulia. En muista lähdettä, mutta uskon sen kuitenkin olevan mahdollista. 

Vierailija
5/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käyttämässäsi valmisteessa on jokaista b juttua useampi sata prosenttia, niin ainakaan tuollaisia on turha montaa ottaa. yhdestäkin tulee enemmän kuin mitä on tarvis.

Vierailija
6/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaahan ne kuulemma katkolla juopoille b-vitamiinia piikillä kroppaan. Sen täytyy olla aika tujakka annos verrattuna johonkin berocca-värjättyyn poretablettiin.

Miksi sitä beetä pitää alkoholisteille muuten antaa? Miten se vaikuttaa ja miten se viina on sitä kuluttanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi