Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksuaalinen Suuntautuminen hukassa

Samarax
03.08.2017 |

Elikkäs joo esittäydyn olen 14v (pian 15v) pojankloppi. Elikkä suuntautumiseni on hiukan hukassa. Tiedän ettette suoraan voi sanoa mikä olen mutta yritän antaa sen kuvan miltä vaikutan. Elikkäs annetaas hieman taustaa olen tietääkseni ihastunut vain tyttöihin elämäni aikana ja ollut fantasioista tytöistä jo pienestä pitäen. Olen jonkin verran tyttöjen suosiossa vaikka omaa tyttöystävää ei ole joka ahdistaa myös. Koska kuulemma he pitävät ulkonäöstöni josta nyt itse en kauheasti pidä. Mutta asiaan, sain siis kesäloman alussa ilman mitään syytä päähän että entä jos olenkin bi/homo. No se alkoi sitten ahdistamaan hirveästi ja ajatus lukkiutui päähäni ja siitä tuli kai jonkin sortin pakkoajatus. Sitten päässäni alkoi tulemaan seksuaalisia mielikuvia miehistä ja yms. Ekana ahdistivat pitkään sitten ne eivät tuntuneet miltään nyt ne ehkä hieman jopa kihelmöivät ja jos tulee heti semmoinen tunne ahdistun saman tien ja päässäni soi näitä lauseita "kumminki tykkäät" seksi miehen kanssa on kivaa" ja yms. Mutta ajatus tytön kanssa kiihottaa yhä mutta ajatus miehen kanssa ei kiihota mutta silti se jotenkin kihelmöi en tiedä onko se sitten harhatunne vai mitä se oikein on. Ainakun teen sitä niin ajattelen vain tyttöjä. Ja homo/bi identiteetti tuntuu niin vieraalta kun olen tähän asti kokenut itseni heteroksi. Tiedän että jokaisessa on homo puolikin jossain sitä vähemmän joissain enemmän. Mutta haluisin vanhempana kumminkin lapsia ja vaimon. En tiedä mitä oikein teen mutta pelkään että minulla saattaa olla jonkinlaista kutinaa miehiä kohtaan myös. Kertokaa miltä vaikutan ja konsteja miten saisin tämän ajatuksen pois. Kiitos ja kuittaus! :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia mietiskelyä. Oon hetero, mutta en näkis ongelmaa naisen kanssa säätämisessä. :D

Vierailija
2/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta olet vielä liian nuori, eli seksualisuus on ihan vasta nupullaan. Yritä ottaa rennosti, anna ajatusten tulla ja mennä, kiihtymättä niistä, yritä keskittyä muihin asioihin. Ihminen nyt voi olla ihan kaikkea heteron, bin ja homoseksuaalin väliltä. Ei ole harvinaista. Ei kannata kiirehtiä sen kummemmin määrittelemään itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit aloittavat sepustuksensa elikkäs-sanalla.

Ei mulla muuta.

Vierailija
4/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole trolli vaan tilanne on oikea. Mitä helvetin yleistämistä tuo on?

Vierailija
5/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet normaali fiksu teini-ikäinen poika, onpa seksuaalinen suuntauksesi mikä hyvänsä. olet kunnossa ja kaikki on ok silläkin saralla. hienoa, kun uskallat kirjoittaa pohdinnoistasi.

hyvää jatkoa!

Vierailija
6/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! :) ja oli pakko avautua ahdistavasta tilanteestani. Mutta epäilen että kyseenalaistan itseäni sillä varsinaisia merkkejä homodesta/bi:mäisyydestä ei ole ilmennyt.

Vierailija
7/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ratkaissut nämä sukupuoli- ja seksuaali-identiteettipohdinnat sillä tavalla, etten lokeroi itseäni. En tarvitse kenenkään muun keksimiä sanoja, käsitteitä tai määritelmiä sille, mitä haluan, olen tai tulen olemaan seksuaalisesti tai sukupuolellisesti. Minä olen minä. Eihän sille koskaan ole täysin sopivaa sanaa. Ihmettelen aina sitä, miksi seksuaalisuus pirstoutuu yhä pikkutarkempiin käsitteisiin, joilla halutaan kuvata itseä, vaikka tarvetta ei oikeasti ole. Sinä olet sellainen kuin olet. Piste. Kukaan ei ole samanlainen. Lisäksi monet joutuvat kuitenkin korjaamaan noita määritteitä, joilla ovat lokeroineet itseään. On paljon ihmisiä, joiden seksuaalisuus yllättää jatkuvasti heidät itsensäkin. Sitten ollaan koko ajan jos jonkinmoisessa identiteettikriisissä sen suhteen, mitä halutaan. Helpompaa on vain ajatella, että nyt olen tällainen ja haluan tätä. Toistaiseksi. En lyö lukkoon tulevaisuuttani. Ei ole kristallipalloa, jolla sen näkisin.

Vierailija
8/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Nuo ajatukset ovat ihan normaaleja. Se voi olla ohimenevä vaihe murrosikään ja itsensä etsimiseen liittyen, mutta voithan myös olla homo tai bi. Olen itse 32 v. ja varmaankin lesbo (tai bi) ja ymmärsin sen juuri tuossa iässä. Minulla oli juuri samanlaisia epäileviä ja epävarmoja ajatuksia, joista kirjoitit.  Ihan varhaisimmat muistoni samaan sukupuoleen ihastumisesta ovat ala-asteajoilta, vaikka en sitä silloin sillä tavalla ajatellut. Tiedän, että aika moni muukin lesbo tai homo on alkanut ymmärtää suuntautumisensa juuri murrosiässä.

Voihan kohdallasi olla kyse ohimenevästä vaiheesta, mutta joka tapauksessa noista ajatuksista ei tarvitse päästä eroon. Anna ajatusten tulla ja mennä. Ei itsensä määrittelyn kanssa tarvitse kiirehtiä. Kaikenlaiset tunteet ovat sallittuja. Kuulostele tuntemuksiasi, ole avoin kaikille ajatuksille ja yritä kuitenkin keskittyä harrastuksiisi ja tavallisiin tekemisiisi. Jos tykkäät lukea, niin ainakin meillä on kirjastossa sateenkaarihylly (omansa aikuisten ja nuorten osastoilla), joista löytyy aihetta koskevia kirjoja. Samat kirjat löytyvät "tavallisistakin" hyllyistä, jos joku arkailee lainata sateenkaarihyllystä.

Vierailija
9/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentistasi! En sinäänsä koe vetoa poikia kohtaan. Etenkään jos nään vaikka frendejä (poikapuolisia) vapaa-ajalla niin en mitenkän kyllä pysty ajattelemaan heitä missään muussa valossa kuin ystävänä. Olen ainakin itse lukenut jotain että homot ovat sinäänsä tienneet sen alitajuisesti aina. Ja tämä ajatus että olisin homo ei tunnu tutulta vaan tosi vieraalta ja epätodennäköiseltä. Mutta jos vain valehtelen itselleni en tiedä.

Vierailija
10/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos neljäntoista jälkeen täyttää viisitoista, niin silloin kaikki on ok!

Vierailija
11/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täysin hetero, mutta olen kyllä välillä miettinyt, miltä tuntuisi olla saman sukupuolen kanssa. Olen kyllä päätänyt jo siihen, että ei ole mun juttu.

Ja aika monet kuitenkin tykkää testailla eri juttuja, vaikka luokittelisikin itsensä esim heteroksi (tyyliin on hetero, mutta ei ole mitään sitä vastaan, että joskus testaisi saman sukupuolen kanssa). Älä ota mitään paniikkia, jossain vaiheessa ihastut kehen ihastut, ja juttu luistaa, ei väliä sukupuolella.

Vierailija
12/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, en ota paniikkia. Olen melko varma etten ole homo sillä koen ihastuvani ainakin naisiin. Jos olin bi niin sittenpähän olen ei voi mitään. Mutta ei sinäänsä kiinnosta kokeilla millaista olisi pojan kanssa. Ja tuntuu myös siltä etten mitenkään pystyisi olla pojan kanssa suhteessa ajatus ahdistaakin!

Vierailija
13/13 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa ja rentoudu, nauti nuoruudestasi, kaikki selviää kun elät ja nautit. Tykkäät sitten mistä ja kenestä vain, niin sinä kelpaat ja olet hyvä juuri itsenäsi.

Itse ihastun/rakastun ihmisiin, sukupuolella ei väliä.

Kaikkea hyvää sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä