Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtazapiini, ihan kuin asiat menisi vaan ohi

Vierailija
03.08.2017 |

Käytän 3,75mg unettomuuteen. Aamut on ihan unenpöpperösumuisia (enkä esim.nyt aamulla muista suukottiko mies ennen töihi lähtöään), ja tuntuu että asiat menee ihan ohi. Tarvittaessa syön Opamoxia (siitäkin 15mg;stä vähän). Mietin voiko semmonen "kaikki menee ikäänkuin ohi" - olo johtu lääkkeistä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samma här. Useamman vuoden oon syönyt ja oon pihalla kuin lumiukko :) En onneks tee mitään vaativaa niin muistamattomuus ei hirveästi häiritse. Miehen kanssa naureskellaan että ei haittaa noi telkkarin uusintojen uusinnat kun muisti on näin huono. Kyllä tää oikeesti välillä potuttaa kun tuntuu että pää on sekava ja saattaa unohtua joku ihan päivittäinen rutiini, menee ihan ohi. Nyt on lääkkeen alasajo käynnissä ja kokeillaan jotain toista, jonka nimeä en sattuneesta syystä muista :)

Okei. Hyvä että sun mies ymmärtää kuitenkin :) -ap

Vierailija
22/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lääke n 2h ennenkuin meet nukkumaan. Oon itse ottanut näitä nyt kk unettomuuteen. Ajatukset on aamuisin vähän kuin pumpulissa ja tuntuu että herään "kunnolla" vasta n.5h kuluttua ylösnousemisesta. Mutta mieluummin näin kuin se järkyttävä olo mikä tulee kun nukkuu vain pari h/yö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lääke n 2h ennenkuin meet nukkumaan. Oon itse ottanut näitä nyt kk unettomuuteen. Ajatukset on aamuisin vähän kuin pumpulissa ja tuntuu että herään "kunnolla" vasta n.5h kuluttua ylösnousemisesta. Mutta mieluummin näin kuin se järkyttävä olo mikä tulee kun nukkuu vain pari h/yö.

Joo, täytyy ottaa :) mielummi vähä pumpulissa ku karsea krapulainen olo kun ei saa unta. -ap

Vierailija
24/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä noin pieniä annoksia?!

Eikö pienin myynnissä oleva tabu 15mg, siitä sitten puolikas on 7,5mg

Miten saat tota pienemmän annoksen?

Vierailija
25/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo lihonut lääkkeen aloittamisen jälkeen?

Minä lihoin 20kg mirtazapiinin voimalla.

Vierailija
26/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sen mirtazapiinin käyttö ja pyydä tilalle joku oikea nukahtamislääke. Tuollainen jatkuva pöhnäinen olo ei auta mitään, tekee vain elämisen vaikeaksi. Oletko jo kokeillut melatoniinia? Itse sain juuri ohjeen, että sekin pitäisi ottaa pari tuntia ennen nukkumaan menoa, ja sillä tavoin käytettynä se toimi paljon paremmin kuin aiemmilla kokeiluilla.

Vierailija
27/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä noin pieniä annoksia?!

Eikö pienin myynnissä oleva tabu 15mg, siitä sitten puolikas on 7,5mg

Miten saat tota pienemmän annoksen?

Pilkkomalla. -ap

Vierailija
28/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. -ap

Vierailija
29/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sen mirtazapiinin käyttö ja pyydä tilalle joku oikea nukahtamislääke. Tuollainen jatkuva pöhnäinen olo ei auta mitään, tekee vain elämisen vaikeaksi. Oletko jo kokeillut melatoniinia? Itse sain juuri ohjeen, että sekin pitäisi ottaa pari tuntia ennen nukkumaan menoa, ja sillä tavoin käytettynä se toimi paljon paremmin kuin aiemmilla kokeiluilla.

Ei ole melatoniinista ollut apua :/ -ap

Vierailija
30/47 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin eli pilleri ei lihota vaan te jotka otatte mirtaa laitatte vaan pilsun piikkiin syömisenne. Katsokaa peiliin minkä kokoisia olette ja tulkaa kertomaan sitten mitä peili kertoi.

Vierailija
31/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin eli pilleri ei lihota vaan te jotka otatte mirtaa laitatte vaan pilsun piikkiin syömisenne. Katsokaa peiliin minkä kokoisia olette ja tulkaa kertomaan sitten mitä peili kertoi.

En mä ainakaan ole lääkkeen takia lihonut.

Vierailija
32/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa saisikin, mutta kun nykyään ei oikein anneta nukahtamislääkettä, kun kaikkia epäillään sekakäyttäjiksi, saa vaan mirtzan kaltaista skeidaa.

Vierailija
33/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh

Vierailija
34/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin mielenterveyslääkekuurilla 45 kg - mukana myös Mirtazapiniä...

Vierailija
35/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihoin mielenterveyslääkekuurilla 45 kg - mukana myös Mirtazapiniä...

Ohhoh.

Vierailija
36/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sä olet käyttänyt noin lyhyen aikaa... Itsellä tuollainen meni 1-2 kuukaudessa ohi, mutta sen jälkeen kyllä meni myös unettomuuteen auttava teho täysin. Tuohan on varsinaisesti masennuslääke, ja jossain taisi lukeakin että saattaa väsyttää käytön alussa, mutta väsymys menee yleensä ohi elimistön tottuessa lääkkeeseen. Masentuneille varmaan tosi hieno juttu ettei lääke enää väsytä, mutta unettomalle tekeekin sitten lääkkeen turhaksi.

Kyllä minua väsyttää, vaikka olen monta vuotta käyttänyt. Kerran otin vahingossa lääkettä päivällä (olin pilkkonut pillereitä valmiiksi purkkiin, jossa oli myös toista lääkettä, ja ne menivät sekaisin) ja ihmettelin, kun silmät alkoivat lurppia niin että nukahdin melkein pystyyn.

Vierailija
37/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisten 25 vuoden (unettomuutta 33v) aikana kokeiltu kaikki uni- ja nukahtamislääkkeet. Useimmissa vaikutus tuli vasta seuraavan päivän iltapäivällä jolloin nukahdin pystyyn. Ei sovi ollenkaan, tuli mm black-outeja liikenteessä yms. haittaa.

Melatoniini auttaa nukahtamaan mutta ei unessa pysymiseen aamuyöllä. Sama juttu pitkävaikutteisella melatoniinilla.

Siksi Mirtazapiini, ainoa millä saan pari tuntia unta myös aamuyölle. Ennen nukuin 2-3 h alkuyöstä, valvoin tunnin pari ja loput vartin pätkiä. Nyt nukun 2-3h, herään muutaman kerran ja nukun aamuyöllä 1-2 tuntia putkeen. Paljon parempi mulle, joskus saan nukuttua jopa yli 07 saakka!

15

Vierailija
38/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä annoksella?

Mä olen nyt käyttänyt 6kk tuon 5mg/vrk eikä ole tullut grammaakaan lisää. Tosin painon pudottaminen on vaikeampaa mutta niin kai se aina on normaalipainon sisällä. Huomaan kyllä että jos olen yrittänyt keventää päivällä saattaa yöllä tulla hirveä nälkä.

15

Vierailija
39/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä lääke, kaikin puolin. Onko joku oikeasti käyttänyt sitä onnistuneesti? Jos ei saa nukuttua niin bentzoissa on kyllä lääkkeitä mitkä vie tajun kankaalle mutta ei pilaa seuraavaa päivää.

Vierailija
40/47 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä annoksella?

Mä olen nyt käyttänyt 6kk tuon 5mg/vrk eikä ole tullut grammaakaan lisää. Tosin painon pudottaminen on vaikeampaa mutta niin kai se aina on normaalipainon sisällä. Huomaan kyllä että jos olen yrittänyt keventää päivällä saattaa yöllä tulla hirveä nälkä.

15

Minä käytän 3,75 mg ja lääkkeen ottamisen jälkeen tulee juurikin hirveä nälkä. Saatan yöllä puolinukuksissa ahmia kaapit tyhjäksi, vaikka päivällä syön normaalisti. Olen kymmenessä vuodessa lihonut saman verran kuin vuosia, mutta se on vielä ok, kun lähtötilanteessa olin alipainoinen.

- ohis