Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marjojen kalorit - lihottavia sokeripommeja!?

Vierailija
02.08.2017 |

Voi apua. Minä typeränä aina kuvittelin marjojen olevan jonkinlaista kevyttä terveysruokaa. Laihdutusruokaa jopa.
Mitä vielä. Ne kalorimääräthän on ihan järkyttävät. Kirsikat ja mansikat erityisesti. Tätttäviä, lihottavia pirulaisia. Ei ihme että on ollut niin kovin turvonnut ja lihonut olo kun olen syönyt koko kesän marjoja joka välissä, aina kun mahdollista.

Ei ihme ettei tönkköjen hedelmä- ja marjasmoothieiden juojatkaan tunnu laihtuvan kun niitä laihdutusruokina vetelevät.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Enpä usko että yksikään ihminen on ylipainoinen runsaan marjojen syönnin takia...

Mä olen kyllä joskus vitsaillut tästä, koska mä oikeasti olen läski ja elän epäterveellisesti. Sillä tavalla, että ensin olen vetänyt six packin kaljaa, makkaraa ja päälle suklaata, ja sitten kun olen vähän myöhemmin napostellut mansikkarasiasta, olen todennut miehelle että kyllä minä tiedän mikä meitä lihottaa, ne on nämä hemmetin mansikat ja herneet!

Vierailija
2/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan ne terveysruokaa. Sisältävät valtavat määrät vitamiineja ja muuta tärkeää. Kuitujakin saa, kun syö sellaisenaan, eikä mehuina. Laihuus ja terveellisyys eivät ole synonyymejä. Ja pelkillä marjoilla voi olla vaikea oikeasti lihota. Kyllä siinä pitää jotain muutakin syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat terveellisempiä marjoja niin käy metsästä mustikoita ja puolukoita.

Vierailija
4/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas ruokaprovo

Vierailija
5/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pelkillä marjoilla voi olla vaikea oikeasti lihota. Kyllä siinä pitää jotain muutakin syödä.

Karhut lihottavat itsensä talviunikuntoon marjoilla, ja nimenomaan niillä terveellisillä metsämarjoilla.

Vierailija
6/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu marjoja ja hedelmiä syömällähän suomalaiset on lihonnu.

Vierailija
7/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pelkillä marjoilla voi olla vaikea oikeasti lihota. Kyllä siinä pitää jotain muutakin syödä.

Karhut lihottavat itsensä talviunikuntoon marjoilla, ja nimenomaan niillä terveellisillä metsämarjoilla.

Nimen omaan. Järkytävää miten ihmiset ei ota mistään selvää vaan kalori pommeja vedetään nassuun ku ne on "luonnollisia" ja "niistä saa hei vitamiineja jakuituja". Huoh!

Vierailija
8/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litrassa mansikoita on noin 220 kcal, joka ei todellakaan ole paljon. Harva pystyy syömään marjoja yli litraa päivässä.

Vierailija
9/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon mitä smoothieen laitetaan marjojen lisäksi. Kylläisyyden saavuttamisen kannaltahan smoothie ei ole järkevä vaihtoehto koska siinä kalorit menevät nopeasti sisään juodessa ja kylläisyyden tunne tulee vasta 20 minuutin päästä syömisen aloittamisesta. Siksi marjat ja hedelmät kannattaa syödä mieluiten sellaisenaan.

Vierailija
10/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat ovat lihottavia vain anorektikon ruokavaliossa.

Vierailija
11/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litrassa mansikoita on noin 220 kcal, joka ei todellakaan ole paljon. Harva pystyy syömään marjoja yli litraa päivässä.

Kyllä niitä mansikoita kesällä sujahtaa suuhun kuin huomaamatta litra päivässä, parhaimmassa jopa kaksi. Ja sitten tietysti kaikki muut marjat ja hedelmät. Kirsikat, vadelmat, pensasmustikat... jos ei karsi muusta syömisestä, paukkuu kalorit hyvin nopeasti.

Vierailija
12/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon mitä smoothieen laitetaan marjojen lisäksi. Kylläisyyden saavuttamisen kannaltahan smoothie ei ole järkevä vaihtoehto koska siinä kalorit menevät nopeasti sisään juodessa ja kylläisyyden tunne tulee vasta 20 minuutin päästä syömisen aloittamisesta. Siksi marjat ja hedelmät kannattaa syödä mieluiten sellaisenaan.

Kun tekee itse smoothien siinä on 3dl vain 67-100 kcal. Teen sen gefilus piimään ja lisään sokeritonta marjakeittoa. Ja mustikoita, mansikoita, villivadelmia, punaherukkaa, puolukkaa tai mitä nyt pakkasessa onkaan. Hedelmistä tulee vähän enemmän kaloreita.

Aika vähän kuitenkin kaupan smoothieihin verrattuna (niillä 200-300kcal). Ja mulla pitää nälän 07-11

Vierailija
13/35 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua. Minä typeränä aina kuvittelin marjojen olevan jonkinlaista kevyttä terveysruokaa. Laihdutusruokaa jopa.

Mitä vielä. Ne kalorimääräthän on ihan järkyttävät. Kirsikat ja mansikat erityisesti. Tätttäviä, lihottavia pirulaisia. Ei ihme että on ollut niin kovin turvonnut ja lihonut olo kun olen syönyt koko kesän marjoja joka välissä, aina kun mahdollista.

Ei ihme ettei tönkköjen hedelmä- ja marjasmoothieiden juojatkaan tunnu laihtuvan kun niitä laihdutusruokina vetelevät.

Ne ovat jalostettuja marjoja. Luonnonvaraisissa marjoissa on vähemmän sokeria....

Mulle opetettiin jo  90-luvulla että kaikki mehut ja smoothiet ovat s**tanasta koska niissä on paljon energiaa.Kandee syödä marjat ja hedelmät soseuttamatta.

Mustikka on hyvä, kirsikka ja vinirypäle eivät.

Vierailija
14/35 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä tyhmyys sitten tiivistyi. ei boi olla totta... .oletko oikeadti noin tyhmä? joo ksrhu syö vain marjoja 🤣😅

Vierailija
15/35 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani lihottaa vasta kun siitä tekee smoothien.

Vierailija
16/35 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mitä aikuisikään ehtinyt epämääräisistä suolistovaivoista kärsivä voi tehdä terveydelleen on jättää pois hedelmät ja marjat. On kokeiltu ja hyväksi todettu.

17/35 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Hedelmissä vielä paljon enemmän sokeria. Hedelmät ja marjat eivät kuulu laihduttajan ruokavalioon. Muille ihan ok.

Vierailija
18/35 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kuinka? 100 g mansikoita ja vadelmia on 45 kcal. Järkyttävän hyvä terveellisten ravintoaineiden ja energian välinen suhde.

Vierailija
19/35 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän ole läskisi jollain muulla hankkinut😊

Vierailija
20/35 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalevy on parempi laihduttajalle. Saa terveellisiä rasvoja.