Tilasin vr:ltä junalipun, veloitus mennyt kaksi kertaa. Vr ei aijo maksaa takaisin, koska en ostanut peruutusturvaa. Mitä nyt?
Tein selvityspyynnön/anomuksen toisen lipun hinnan hyvityksestä takaisin minulle, mutta voivatko tosiaan toimia noin? Ihan uskomatonta. Tilasin siis netistä junalipun, maksoin sen Visa electronilöa, ja sitten tililtä olikin mennyt 2 x junalipun hinta ja sain kaksi lippua sähköpostiini ja tekstiviestillä. Onko minulla mitään oikeuksia tässä? Rahasumma on noin 20 euroa, joten kyllä se kirpaisee vähävaraisena vaikkei mikään maata mullistava summa olekaan.
Kommentit (25)
"Mikä tässä jutussa ei nyt täsmää?"
En ymmärtänyt? En tarkoita mitään Meno-paluu lippua, vaan sama suunta veloitettu kaksi kertaa.
Jos matkustat samaan paikkaan vielä toisenkin kerran, voit siirtää toisen lipun johonkin toiseen ajankohtaan viiden euron hinnasta, pitää vain käydä vr:n tiskillä hoitamassa asia tai soittaa maksulliseen palvelunumeroon.
Kuuluu varmaan tähän vr:n uuteen parempaa asiakaspalvelua konseptiin.
Sitten tosissaan. Eikä tälläisestä palvelusta aina pitäisi voida vaatia hyvitys tao rahaa takaisin? Joku kuluttaja asiamies seuraavaksi jos vr vänkää vastaan?
Siis samasta istumapaikastako veloitettu 2 hintaa, vai lätkäisitkö huomaamatta tilaukseen 2 lippua?
Itse kerran vahingossa tein lottoa 2 samaa kuponkia, eikä palautusta saanut toisesta. Nielin oman virheeni..eikä voittoakaan tullut.
Ei sitä lippua oo veloitettu kahteen kertaan vaan olet ostanut kaksi lippua. Valitettavasti sun kämmi.
"Jos matkustat samaan paikkaan vielä toisenkin kerran, voit siirtää toisen lipun johonkin toiseen ajankohtaan viiden euron hinnasta, pitää vain käydä vr:n tiskillä hoitamassa asia tai soittaa maksulliseen palvelunumeroon."
Tuntuu hurjalta, että joudun maksamaan vielä ylimääräistäkin siitä, että on tapahtunut tälläinen virhe. Voiko tosiaan olla näin?
Niin ensinnäkin kyse ei ole siitä että yksi lippu on veloitettu kahteen kertaan vaan olet sinulta on veloitettu kaksi lippua jotka olet myös saanut.
Toinen asia on sitten se onko tuo toisen lipun osto oma vahinkosi, virhe vr:n palvelussa vai jokin odottamaton verkkovirhe jonka takia ostotapahtuma toistui. Vain siinä tapauksessa että olisi selvää että virhe on aiheutunut nimenomaan vr:n puolella olisit selvästi oikeutettu korvaukseen.
Vianhan täytyy tietty olla asiakkaassa koska suomalainen asiakaspalvelija, firma tai virkamies ei virheitä tee.
Teet rikosilmoituksen poliisille petoksesta.
No voihan itkujen itku. Pystyykö tuota lippua sitten edes myymään eteenpäin, vai onko siinäkin joku juju?
Juu, minä kyllä ottaisin yhteyttä lehdistöön. Tuo on juuri sellainen juttu, josta kansa lukee mielellään. Suomen valtion omistama yritys ja riistää tuolla tavalla.
Minne olet matkalla? Kannattaa laittaa se ylimääräinen lippu vaikka Facebookiin myyntiin, esim. eri kaupungeille on niitä kimppakyytiryhmiä ja niissä usein myydään ylimääräisiä juna- ja bussilippuja ja näyttäisivät menevän ihan hyvin kaupaksi.
Matkustan nykyisin vain linja-autolla. Uskomattoman huonoa asiakaspalvelua.
No ei se ole VR:n vika vaan pankin. Reklamoipa sinne jos veloitus on mennyt kahdesta yhdestä lipusta.
Miten on ap? Ostitko 2 lippua vai 1 lipun?
Mikä tässä jutussa ei nyt täsmää?