Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjoiluja voisi tehdä etukäteen?

Juhlija
02.08.2017 |

Juhlat tulossa ja olisi kiva, jos voisi tehdä osan tarjoiluista etukäteen samalla viikolla ja pakastaa. Mitkä voisi olla tällaisia, jotka kuitenkin säilyy hyvinä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet pikkuleivät voi tehdä ja jättää pakastamattakin.

Täytekakkupohja, se sulaa nopeasti ja viileän kakkupohjan päällä koristelut säilyy paremmin.

Piirakat ja pikkupitsat voi pakastaa ja sulattaa tarjottavaksi.

Vierailija
2/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut voi laittaa pakkaseen ja koristella ne sulamisen jälkeen.

Piirakat. Pullat. Kakut. Ehkä juustokakkua en laittaisi pakkaseen, mutta täytekakkupohjan. Monet itsetehdyt keksit säilyvät viikkoja kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää pakastetusta ruuasta. Edellisenä päivänä leivotaan

Vierailija
4/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää pakastetusta ruuasta. Edellisenä päivänä leivotaan

Ei pakastamisessa mitään vikaa ole, vaan sulatustavassa.

Itse leivon pullat pakkaseen niin, että ne jäävät aavistuksen verran liian vaaleiksi. Sitten sulatan niitä hetken huoneenlämmössä ja tuuppaan uuniin saamaan lopullisen värinsä. Ehkä ne tunnistaa pakastetuiksi, en tiedä, mutta hyvin uppoaa mukuloihin.

Ja miksikö pakastan pullaa? Siksi, että minkään yhden pitkon takia en ala leipomaan. Taikinaa tehdään vähintään litraan nestettä.

Vierailija
5/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakut voi laittaa pakkaseen ja koristella ne sulamisen jälkeen.

Piirakat. Pullat. Kakut. Ehkä juustokakkua en laittaisi pakkaseen, mutta täytekakkupohjan. Monet itsetehdyt keksit säilyvät viikkoja kaapissa.

Minä olen pakastanut juustokakunkin. Ohjeessa (valkosuklaa-juustokakku) nimenomaan sanottiin, että voi pakastaa. Sitä paitsi juustokakku on aina arvoitus. Jos teen sen edellispäivänä ja juhlapäivän aamuna totean, ettei se hyytynytkään, niin mistäs minä sen kakun sitten tempaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi