Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turkoosit silmät???

Vierailija
02.08.2017 |

Miehelläni on sinivihreät / turkoosit silmät. Voiko lapsemme periä ne? Minulla on siniset.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Vaikea sanoa. Vihreät silmät katsotaan genetiikassa ruskeiksi silmiksi, eli on dominoiva ominaisuus. Jos iiriksessä myös ruskeita kohtia, voi olla jopa, että tulee astetta ruskeanoranssit silmät. Kuitenkin melko suurella todennäköisyydellä tulee saman värisen silmät kuin miehelläsi.

Vierailija
2/3 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genetics kirjoitti:

Hmm. Vaikea sanoa. Vihreät silmät katsotaan genetiikassa ruskeiksi silmiksi, eli on dominoiva ominaisuus. Jos iiriksessä myös ruskeita kohtia, voi olla jopa, että tulee astetta ruskeanoranssit silmät. Kuitenkin melko suurella todennäköisyydellä tulee saman värisen silmät kuin miehelläsi.

Juuri näin. Myös ihmisen muu väritys vaikuttaa, onko tummahipiäinen, ruskea tukka yms. Ruskea silmien väri kertoo korkeasta melatoniini varannosta.

Itsellä turkoosi-ruskea-keltaiset silmät. Vaikka vanhemmilla täysin 100% siniset silmät. Minä olen kuiten melko tumma suomalaiseksi(100%) niin turkooseissa silmissäni on myös ruskeita laikkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä Suomen lainsäädäntö sanoo silmien testamenttaamisesta eteenpäin, vaikka kyseessä olisikin oma lapsi. Kuinka ajattelitte silmät miehesi kuoltua käsitellä, että ne säilyisivät kimmoisina, eivätkä kuivuisi rusinoiksi?