etkö ymmärrä omaa sähköntuhlaustasi sekä taloyhtiölle koituvaa?
Ihmettelen vaan miten joutavissa asioissa käytetään sähköä. Asioissa jotka tapahtuisivat itsestään ilman sähkölaitteiden käyttöä.
Ja tähän liittyy nimenomaan kesä.
Kommentit (28)
Itse maksan käyttämäni sähkön, joten eipä kuulu sulle kuinka paljon sitä tuhlaan tai olen tuhlaamatta. Ei pitäis sun p*settä kaivella v*tun vertaa.
Otkohan vähän dille kun tällaisia aloituksia teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko pyykin kuivaamisesta?
Katos vaan, nyt meni oikein.
Hitsi minulla on rietas mielikuvitus, pohdin vibraa ja sitä että kuinkas kesä liittyy siihen.
Mitä sie lässytät. Ymmärrän tasan tarkaan oman sähkönkultukseni määrän joka ei muuten ole kovin paljoa. Talonyhtiölle ei kuulu ja koidu kustannuksia pätkääkään koska minulla on ihan oma asuntokohtainen sähkösopimus. Itse maksankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko pyykin kuivaamisesta?
Katos vaan, nyt meni oikein.
Ei tässä 60-luvun "taidonnäytteessä" ainakaan pyykit kuivu kesälläkään.
Ilmanvaihto on asunnoissa niin perseestä että kestää päiviä jos haluaa vaatteidensa kuivuvan.
Sitä varten se taloyhtiön pyykinkuivaus huone on jose sellainen talosta löytyy.
Ei tule kosteus/sisäilma ongelmiakaan asuntoihin kun pyykit kuivataan oikeissa paikoissa. Harvassa talossa (ellei uusi) niin on erillistä kodinhoito/pyykinkuivaus huonetta.
Mä opiskeluaikana pistin imurin töpselin rappukäytävän pistokkeeseen ja imuroin lähes aina taloyhtiön sähköllä. Jälkeenpäin olen miettinyt, paljonkohan sillä tuli säästöä, mutta silloin se oli olevinaan vaan niin hauskaa...
Ja kerran myös opiskeluaikoina pistin jatkojohdon kanssa pistokkeen rappukäytävään kun keitin täyden pannun kahvia ja muihinkin juttuihin. En tosiaan tiedä säästöäni, mutta naurattihan se silloin.
Vierailija kirjoitti:
Saman yhtiön kahdessa talossa laitetaan kaksi kertaa viikossa yhteensä neljä saunaa kylmästä kuumaksi ihan pelkän lenkkisaunan vuoksi. Siis ei maksettuja vuoroja niinä päivinä ollenkaan.
Yritin varovasti ehdottaa hallituksen puheenjohtajalle, että kai samassa yhtiössä lenkkisaunat naisille ja miehille voisi olla vain toisessa talossa, eli muutaman kymmenen metrin päässä ja parhaimmillaan vaikka perättäisinä ajankohtina. Riittäisi kun laittaisi vain yhden saunan kuumaksi kaksi kertaa viikossa.
Voi iik.Sä kuulut niihin nuiviin joiden takia tarpeelliset rempatkin jää tekemättä kun rahaa ei saa käyttää mihinkään. Kyllä siitä lenkkisaunastakin yleensä maksu peritään jossain muodossa.
Muuta ok-taloon köyhäilemään.
Miten pyykin kuivaus siis kuluttaa sähköä itsestään ilman että siihen käytetään mitään sähkölaitetta?