Yksipuolinen rakkaus raatelee
Se on nyt pitänyt minua otteessaan melkein viisi vuotta. Eräs ystäväni puolestaan on ollut kaksi kertaa saman miehen kanssa naimisissa, eronnut taas, ja nyt pariskunta on jälleen yhdessä.
On todella helppoa neuvoa että lopeta rakastaminen, hanki uusi rakkaus, älä enää kiduta itseäsi ja lakkaa olemasta hölmö ja hyväksi käytettävä. Yritän välillä toden teolla päästä irti ja lakata rakastamasta, mutta sitten mies taas vaikuttaakin kiinnostuneelta ja toivo herää.
Kun miehellä taas sitten on uusi nainen, hän väittää olleensa vain kaveri ja kohtelias ja että olen oman pääni sisällä kuvitellut hänen olleen ihastunut. Voi olla oikeassakin, olen nähnyt toivoa sielläkin missä sitä ei ole ollut. Tulkinnut kevyen flirttailun ihastukseksi.
En saa päätäni käännettyä siitä että mies on kuitenkin parhain luonteeltaan ketä olen tavannut, vaikka ei minua rakastakaan.
Onko kohtalotovereita? Onko teitä auttanut mikään muu kuin uusi rakkaus?
Kommentit (2)
Siihen ei auta muu kuin totaali lopettaminen, älä päästä miestä enää lähellesi, vaikka sanoisi mitä. Hoe itsellesi, että yksipuolista rakkautta ei ole olemassa. Minä tein tämän päätöksen reilu vuosi sitten, olin antanut miehelle kolme mahdollisuutta, tajusin, että se rikkinäinen on hän, haluaa uuden naisen valloituksen tuoman koukun kokemisen aina uudestaan!!! On yrittänyt lähestyä minua muutaman kerran viesteitse, mutta pysyn kannassani, sillä rakastan kuitenkin itseäni enemmän!!!!
Mulla on kans vastaavaa. Tätäkin vetkutusta on kestänyt jo monta vuotta. Tapailin erästä toista silloin kun miehellä oli toinen, mutta rakastin häntä edelleen. Jotenkin odotan koko ajan, jos nyt en avoimesti itsellekään niin ainakin alitajuisesti että joku päivä olemme yhdessä. Minäkin uskon että tämä mies on minulle paras mahdollinen. Olemme olleet välillä yhdessäkin, mutta hän ei halunnut alkaa seurustelemaan.
Välillä voin niin huonosti että välttelen miehen tapaamista ja yritän oikeasti unohtaa hänet. Liikumme kuiteskin samoissa piireissä ja sitten se taas iskee päälle.
Itsensä kiduttamista, niin. Taidamme olla masokisteja.