Joko olette tilanneet Kiinasta talvivaatteet perheelle?
Itse olen tilannut vasta syyskamaa: reppuja, lenkkareita ja kevyttoppatakkeja.
Kommentit (38)
En tilaile mitään roskaa toiselta puolelta maailmaa. Halveksin ihmisiä jotka tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
En tilaile mitään roskaa toiselta puolelta maailmaa. Halveksin ihmisiä jotka tekee niin.
Henkkamaukan koltut roudataan ihan samasta paikasta, maksavat vain Suomessa enemmän, koska H&M maksaa suomen työläisille siitä vielä palkkaa, vuokraa ja veroa.
Aiheeseen: tilasin 7 vuotta sitten pitkän takin ja hyvin on palvellut. Menee syksyt ja talvet, alle mahtuu hyvin villapaitaa. Kaikki ihailevat takkia ja arvuutelevat kallista makuani. 14 euroa maksoi ja tuli opiskelijalle tarpeeseen.
Mitään missä on untuvaa, en tilaa.
Ne höyhenet revitään niiltä linnuilta!
10 vuotta kävin siellä, Shanghaissa ja Suzhoussa ja ostin 2pukua ja 2 toppatakkia, puvut ovat ihan ok vieläkin mutta ne toppatakit narisevat pakkasilla mitä lie täytettä käytetty mutta ovat kyllä ulkoisesti siistejä ja tyylikkäitä. Silti ei enää..
Pyrin viimeiseen asti välttämään Kiinasta ostettuja juttuja! Ihan periaate-, laatu- ja turvallisuussyistä.
Repun ostin lapselle suomalaiselta firmalta heidän nettikaupasta. Valmistusmaa oli muistaakseni Viro?
Talvivaatteet ostan vastaavasti suomalaiselta firmalta, joka teettää ne Virossa. Talvi/syksyvillahaalarin ostan Saksassa valmistavalta firmalta.
Tietääkö joku Suomessa valmistavia alan yrityksiä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tilannut vasta syyskamaa: reppuja, lenkkareita ja kevyttoppatakkeja.
Siis mehän ei mennä vaateostoksia tekemään jossain netissä. Stockmann on huonoin missä suostun asioimaan. Olen äärettömän varakas.
Perheellenne kelpaa lapsilisät ja muut etuudet, ilmainen koulunkäynti ja terveyspalvelut, mutta et kuitenkaan ole valmis työllistämään suomalaisia ja tuhlaat rahasi kiinaroskaan. Hienoa vanhemmuutta ja yhteiskunnan vapaamatkustajuutta.
En ole löytänyt enää takkeja, joissa olisi aitoa untuvaa, kuten tekstissä väitetään. Turkissomisteetkaan eivät enää ole kettua vaan tekoturkista :(. Tämä sentään mainitaan tekstissä.
Kyllä kiinalainen tietää, mitä länsimaissa ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Perheellenne kelpaa lapsilisät ja muut etuudet, ilmainen koulunkäynti ja terveyspalvelut, mutta et kuitenkaan ole valmis työllistämään suomalaisia ja tuhlaat rahasi kiinaroskaan. Hienoa vanhemmuutta ja yhteiskunnan vapaamatkustajuutta.
Ei saada lapsilisää, kaikkialla on ilmainen koulutus ja muita kun yksityisiä terveyspalveluja ei käytetä. Joten...
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt enää takkeja, joissa olisi aitoa untuvaa, kuten tekstissä väitetään. Turkissomisteetkaan eivät enää ole kettua vaan tekoturkista :(. Tämä sentään mainitaan tekstissä.
Kyllä kiinalainen tietää, mitä länsimaissa ostetaan.
toivottavasti olet trolli etkä tue eläinrääkkäystä.
Hidastaa huomattavasti vaurastumista kun maksaa 500€ tuotteesta, jonka saa 12 €urolla.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Hidastaa huomattavasti vaurastumista kun maksaa 500€ tuotteesta, jonka saa 12 €urolla.
-Ap
Köyhät aina selittää tuollaista. Oikeasti ei mistään saa 500€ tuotetta 12€ hintaan.
Ostin viime talvena Parajumpers takin joka maksoi 880€. Kelatkaa kuinka halpa. Tänä talvena etsin kalliimpaa. Kiva kun on paljon rahaa.
Oikeastaan voisin viettääkin talven Karibialla. Kaveri suositteli ostamaan asunnon sieltä. Kaveri on Richard Branson.
Myyn niin paljon zinzino hyvinvointituotteita, että helposti ostan sen huvilan sieltä.
Zinzinoa myymällä tekin pääsette köyhyydestä.
Kiitos Katjalle Kontulaan kun otit minut mukaan. Vajaa vuosi takana ja kohta toinen miljoona tienattu.
Vierailija kirjoitti:
Mitään missä on untuvaa, en tilaa.
Ne höyhenet revitään niiltä linnuilta!
Oikeastiko luulette, että oikeiden eläinten sulat ja turkikset on Kiinassa halvempia tai helpompia kuin se muoviroska, mistä nykyään tehdään ihan kaikki kustannussyistä, ja vieläpä tuotetaan Kiinassa, jossa se on halvinta? :D
Kiinasta tilatuista saa omansa takaisin kirppareilla, ja vielä vähän extraakin.. Värit ovat raikkaat, ei mitään suomalaisten rakastamaa, ikuista nutriaa.
Tilaan ison osan vaatteista suoraan Kiinasta. Minusta on vain järkevää hyödyntää globalisaation mukanaan tuomat mahdollisuudet.
Arkipäivät menee usein 14 euron farkut jalassa. Samaa laatua löytää Suomen kaupoista 80 euron hintalapulla. Usein näkee Suomessa kaupoissa täsmälleen samoja tuotteita myynnissä moninkertaisella hinnalla.
Minusta tuo turkisten ja untuvan ottaminen keskusteluun on vähän hölmöä. En osta mitään turkistuotteita. En Suomalaisian, enkä Kiinalaisia.
Ostan nykyään tosi vähän vaatteita, vaikkei minulla niitä paljoa ole entuudestaan. Mua harmittaa tosi paljon hutiostokset ja en halua niitä yhtään enempää. Suomesta kun tilaa, niin voi sentään palauttaa ne hudit.
Mitään untuvatuotteita en ikinä tilaisi Kiinasta.
En halua tukea ylihintaisen suomalaisen kaupanmyyjän elintasoa. Siksi Kiina.
En halua mennä mukaan tähän tilastoja vääristelemällä aikaan saadun talouskasvun harhaan. Minun "kotimainen" (=Kiinassa valmistettujen tuotteiden ostaminen suomalaisesta kaupasta) kulutuskysyntäni ei nyt vain kasva sillä että lehdissä näin käsketään tekemään.
Kiinassa myytävissä tuotteissa on myrkkyjä ja kemikaaleja, joita Suomessa myytävissä ei saa löytyä (vaikka olisikin Kiinassa valmistettu).
Feikkiturkikset saattavat ollakin oikeita, kerätty esim lattioilta (seassa arvaatte kyllä mitä kaikkea) tai revitty eläviltä eläimiltä. Vastikään julkaistiin tutkimus, jossa suuri osa Kiinan "feikkiturkiksista" olikin oikeita.
En todellakaan tilla mitään toppavaatetta sieltä.