Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 1000-1200 kaloria päivässä liian vähän?

Vierailija
31.07.2017 |

Yritän tehdä elämäntapamuutosta, johon kuuluu paljon hyviä rasvoja, vihanneksia, juureksia, vettä, proteiinia tarpeeksi ja vähemmän hiilareita. Hyvin on mennyt eikä nälkä vaivaa.
Mutta kalorilaskurin mukaan kaloreita tulee liian vähän. Kuinkahan jaksan töissä kun taas loman jälkeen sinne palaan? Työ on seisomatyötä ja paljon kävelyä.
Pitäisikö yrittää syödä enemmän työpäivinä?
Onko kokemusta kellään?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian paljon sulla on kaloreita. Vähennä reilusti.

Vierailija
2/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian vähän. Ei kannata kitukuureilla vaan 1500 kcal on minimi. Älä suotta pilaa terveyttäsi ja aineenvaihduntaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 1200 kcal kuulostaa vähältä.

Vierailija
4/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On liian vähän. Ei kannata kitukuureilla vaan 1500 kcal on minimi. Älä suotta pilaa terveyttäsi ja aineenvaihduntaasi.

Ohis. Vastauksesi ei pidä paikkaansa. Minulla on peruskulutus 1500 kaloria päivässä, lihon jos saan enemmän kaloreita. Olen keski-ikäinen, istumatyöläinen, pienikokoinen nainen. Pitäisi laihduttaa 10 kg, jotta laihdun tulee oma kalorimääräni olla juuri tuo 1000 -1200 kaloria per pvä.

Vierailija
5/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mutta jos vointi on hyvä, virtaa riittää, nälkä ei vaivaa eikä kyllä jaksaisi syödäkään enempää, niin onko se paha juttu?

Mietin vain töihin paluuta, jaksaako siellä?

Ap

Vierailija
6/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se.

1000 - 1200 kaloria on vain 1 - 1,2 kcal. 

Aikuisen keskimääräinen suositus on 2000 kcal - ero on siis tuhatkertainen. 

Vai onko mielestäsi ihan se ja sama käveletkö päivässä 1200 m vai 1200 km?

Vierailija
7/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mutta jos vointi on hyvä, virtaa riittää, nälkä ei vaivaa eikä kyllä jaksaisi syödäkään enempää, niin onko se paha juttu?

Mietin vain töihin paluuta, jaksaako siellä?

Ap

Voithan olla syömättä tarpeesi verran, mutta ymmärrätkö mikä on nälkävelka?

Vierailija
8/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän tehdä elämäntapamuutosta, johon kuuluu paljon hyviä rasvoja, vihanneksia, juureksia, vettä, proteiinia tarpeeksi ja vähemmän hiilareita. Hyvin on mennyt eikä nälkä vaivaa.

Mutta kalorilaskurin mukaan kaloreita tulee liian vähän. Kuinkahan jaksan töissä kun taas loman jälkeen sinne palaan? Työ on seisomatyötä ja paljon kävelyä.

Pitäisikö yrittää syödä enemmän työpäivinä?

Onko kokemusta kellään?

No jos katsot sitten tilanteen uudestaan töihin palattuasi? Jos duuniarkesi on paljon rankempaa kuin lomailijan arkesi, niin ihan varmasti tulee noilla syömisillä nälkä. Ihmiselle on ihan luonnollista, että päivittäin syöty energiamäärä vaihtelee kulutuksen mukaan, eli älä nyt vielä ainakaan stressaa :) Jatkossa sitten vaikka niin, että rankkoina päivinä enemmän ruokaa, ja lepopäivinä tarvittaessa vähemmän.

Vierailija
9/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Vastauksesi ei pidä paikkaansa. Minulla on peruskulutus 1500 kaloria päivässä, lihon jos saan enemmän kaloreita. Olen keski-ikäinen, istumatyöläinen, pienikokoinen nainen. Pitäisi laihduttaa 10 kg, jotta laihdun tulee oma kalorimääräni olla juuri tuo 1000 -1200 kaloria per pvä.

Sotketko nyt koomakulutuksen peruskulutukseen? Kuulostaa todella oudolta tuo 1500 kulutus, jos et vain makaa kotona sohvalla ja liiku korkeintaan vessaan ja jääkaapille. Kilpparin vajaatoimintaa?

Vierailija
10/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tolla pärjää. Itse olen lyhyt ((157 cm) ja jos syön yli 1000 kcal niin alan lihoa niin kuin lomilla yleensä tapahtuu. Sopiva on 700-1000 mulle ja treenaan siis 5-6 krt/ vko juoksua/ kuntosalilla. Lyhyet/ pienet ihmiset eivät voi paljon syödä jos eivät halua näyttää lihapullilta niin se vaan on.

Vierailija
11/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä liikun lähinnä jääkaapin ja sohvan välillä ja 1200 kcal päivässä johti siihen, että lihoin dieetillä kilon viikossa.

Vierailija
12/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä kaloreita alat laskemaan, niin ethän sä ikinä laihdu. Syöt vain silloin kun on nälkä, et syö itseäsi ähkyksi, eikä mielellään mitään viinereitä, eikä karkkia kovin usein. Alkoholista tulee toki myös paljon kaloreita. 

Itse olin ennen aina turvoksissa ja ylipainoa n. 20 kiloa. Johtuen vain ja ainoastaan siitä, että joka ikinen kerta söin itseni aivan tukkoon, eli huomattavasti enemmän kuin kulutin. Totuttelin sitten pienempiin annoksiin ja lisäsin miellyttävää liikuntaa, eli polkupyöräilyä ja pelkkä kävelykin käy. Tärkeintä on siis syödä pieniä annoksia, ja toki terveellisesti, kaikki tietää, mitä se tarkoittaa.

Otin siitä elämäntavan, ja nyt on väsymys poissa ja olo huomattavasti reippaampi, yötkin tulee nukuttua paremmin, kun vatsa ei ole pallona roskaruuasta. 

Ikinä en ole kaloreita laskenut, mutta niin vain on paino pysynyt jo vuosia kohdillaan 178cm/78 kg. Olen 51v. mies.

Ps. Joskus voi olla vaikka pienessä nälässä, kummasti alkaa kropasta lähtemään rasvoja, en tarkoita mitään paastoamisia, joka päivä on tietysti hyvä jotakin syödä.

Vierailija
13/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sä valitettavasti olet esimerkki aineenvaihduntansa pilanneesta.

Vierailija
14/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotketko nyt koomakulutuksen peruskulutukseen? Kuulostaa todella oudolta tuo 1500 kulutus, jos et vain makaa kotona sohvalla ja liiku korkeintaan vessaan ja jääkaapille. Kilpparin vajaatoimintaa?

Höpö höpö. Olen 12 vuotiaan kokoinen, pienikokoinen siis. Peruskulutukseni on se 1500 kaloria per päivä. Harrastan liikuntaa, jalkaprässissä nousee 250 kg kun kerran kokeilin maksimitehoja. En ole siis mikään lihaksetonkaan. Voimaa on, koska treenaan, toki treenipäivinä voin syödä yli sen 1500 kaloria esim 200-300 kaloria enemmän.

Vierailija
15/16 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuulostaa tosi hyvältä, mutta energiaa tosiaan liian vähän. Söin noin puoli vuotra 1400 kalorilla päiväs ja yks 2000 kalorin herkkupäivä. Hienosti toimi, mut sen jälkeen keho sanoi stopin ja lopetti hoikistumisen. Kiloja tullut kunnolla takaisin, kun olen syönyt nyt 1700-1800 kaloria puoli vuotta korjaillen aineenvaihduntaa, mut en tosiaan kitukuureja suosittele, ettet joudu samaan kierteeseen. Joo, aion kyllä itse laihtua loputkin, mutta järkevämmin.

Suosittelen erityisesti pähkinöitä ja siemeniä hyvän energian lähteeksi. Täysjyvää myös.

Vierailija
16/16 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ns. koomakulutus InBody-mittauksen mukaan on n. 1350 kcal. Polarin mukaan keskimääräinen koko kulutus on n. 1600 kcal. Luontaisesti syön kuitenkin vain n. 1000-1300 kcal, 1500 tuntuu jo tosi isolta määrältä ruokaa. Salilla käyn ja hyvin menee. Nyt yritin syödä ohjelman mukaan enemmän, mutta paino ja rasvaprosentit alkoi nousta reippaasti. Ikää 40 v.