Reagoitteko, kun kassatyöntekijä ilmoittaa hinnan?
Sanotteko mitään? Itse sanon yleensä hiljaisella äänellä napakasti "joo" tai jotain, mutta kai olisi kohteliaampaa sanoa "kiitos, tai kiitti", mutta se tuntuu vähän kököltä sanoa hintaan kiitti :D. Jotkut kyllä tekee niin, jotkut ei sano mitään.
Kommentit (31)
Juu, ok tai sit hymyilen ja nyökkään. Vikaa tulee käytettyä kun loppusumma on mieletön :D Silleen, hälläväliä kyllä mulla on pätäkkää.
En ole ikinä tullut edes ajatelleeksi, että siihen pitäisi jotenkin reagoida. Kuten joku tuossa jo sanoi, kun kuulen summan, tökkään kortin lukijaan. Kuitin ottaessani sitten sanon kiitos.
Sanon nykyään kiitos, koska itse ollessani myyjänä oli erityisen mukavaa kun asiakas kiitti.
Sanon kiitos, tulee jotenkin automaattisesti.
Eilen en sanonut mitaan, kun kauhistuin. Olin maksamassa yksityissairaalan hoitopaivamaksua ja se oli 1700 e.
Joskus kun se hinta tulee juuri samalla hetkellä kun pitäisin näpytellä pin-koodi, niin olen reagoinut näpyttämällä vahingossa sitä hintaa, esim. "ykstoista viiskymmentä" -> 1150.
Mutta yleensä en reagoi mitenkään. Kiitän kyllä sitten kun saan kuitin.
Vierailija kirjoitti:
Sanon kiitos, tulee jotenkin automaattisesti.
Samoin.
Ja itse kun olen ollut kassalla töissä, niin tiedän, miten harvinaista ja mukavaa on kassan kuulla sana kiitos. Sitä voi viljellä vähän ylimääräistäkin, kun on niin kaunis sana.
Kun saan kuitin, kiitän ja sit, kun saan tavarat pakattua ja lähden, kiitän uudestaan ja moikkaan.
Yleensä säpsähdän loppusummaa kun on niin suuri, näkee varmaan naamasta.
Kyllä, reagoin yleensä näin: "Voi v*ttu! Ei voi olla noin paljon!"
Laitan kortin lukijaan tai annan rahat, kiitän vasta kun antaa kuitin.
Karmeinta on mielestäni se, että asiakas ei reagoi mihinkään myyjän sanomiseen, ei edes tervehdykseen. Mitä tällaisten ihmisten päässä liikkuu? Kertoo aika paljon ihmisestä, että on niin tylynä vuorovaikutustilanteessa.
Jos myyjä sanoo vaan hinnan, niin vastaan tavallisesti "Joo". Mutta jos myyjä kysyy "Oliko siinä kaikki?" niin vastukseni on "Siinä oli kaikki, kiitos"
Eli myös tässä se metsää vastaa niin kun sille huuhdetaan (ihan tiettämättä).
Senhän näkee siitä koneesta ja katson se siitä.
Ehkä lähinnä nyökkään, en sano mitään. Ilmoittavat tosiaan aina suusanallisestikin summan.
Muuten kyllä sanon joka käänteessä kiitos eli kuulun kohteliasiin ihmisiin. En kuitenkaan tuossa kohdassa sano. Laitan kortin tai joskus harvoin annan käteistä.
Joskus tulee reaktio: "ohhoh, mites mä nyt niin halvalla pääsin!" (saatan sanoa ääneenkin) ja silmäilen ostoksia, että muistinko kaikki. Samalla maksan kortilla.
Itse olen myyjä/kassa erikoisliikkeessä jossa 400+ asiakasta arkena. Useimmat ei sano mitään summaan, maksun jälkeen kiitetään ja sanotaan kiitos/heippa kun lähdetään kassalta.
Näin teen itsekkin.
Yks asiakas on saanut nimen kiitos-täti :D sanoo joka välissä kiitos, siis varmaan 10krt, se herättää jo huomiota!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myyjä/kassa erikoisliikkeessä jossa 400+ asiakasta arkena. Useimmat ei sano mitään summaan, maksun jälkeen kiitetään ja sanotaan kiitos/heippa kun lähdetään kassalta.
Näin teen itsekkin.
Yks asiakas on saanut nimen kiitos-täti :D sanoo joka välissä kiitos, siis varmaan 10krt, se herättää jo huomiota!
Voi apua, se olen ihan varmasti minä :D En osaa olla kiittämättä, vaikka tiedostan itsekin, että se on vähän hölmöä hokea joka välissä :D
Tietenkin kiitetään kun kassa laskee hinnan ja vaivautuu sen sinulle ilmoittamaan. Se tekee TYÖTÄ sinulle!!! Vähän kiitollisuutta
Reagoin laittamalla kortin lukijaan.