Mies pelaa "peliä" eikä vastaa viesteihin. Mikä neuvoksi?
Tapailen ihanaa miestä, mutta ongelmana on, että hänellä kestää ikuisuus vastata mihinkään viestiin. Hän on saattanut olla paikalla messengerissä mutta ei vastaa pariin tuntiin. Tämä on todella ärsyttävää, koska hänen kanssaan on vaikea suunnitella mitään tämän takia. Kun nähdään kaikki rullaa ihan hyvin, mutta viestittely tökkii pahasti. Vaikka kysymys olisi vain "nähdäänkö huomenna" niin hänellä saattaa mennä pari tuntia vastata "joo :)" vaikka hän on ollut paikalla... tällöin muutkin suunnitelmat viivästyvät, kun en tiedä, mitä hän vastaa. Pitäisikö sanoa hänelle?
Yhden tapaamisen sopimisessa saattaa siis mennä koko päivä jonka aikana hän kirjoittaa kolme neljä viestiä...
Kommentit (41)
Itsekin pelailen paljon koneella. Silloin kun pelaan, tykkään laittaa kännykästä viestiäänet pois, enkä keskity siihen ollenkaan, koska haluan ihan rauhassa keskittyä pelaamiseen, ja uppoutua siihen maailmaan. Soittamalla saa kiinni, jos on hätä :) Voin vastailla viesteihin sitten kun jaksan, mikä voi olla ennen nukkumaan menoa, kun olen lopettanut pelaamisen.
N23
Minä en ainakaan koskaan pysty suoralta kädeltä sanomaan koska onnistuu tavata. En esim muista työvuorojani ulkoa ja lapsille pitää olla hoitaja. Tämän vuoksi vastaan vasta, kun olen varma siitä, että tapaaminen onnistuu, ettei tarvitse sitten perua.
Luojan kiitos en ole änkenyt itseäni someen, niin ei tarvitse välttää, vaikka ei heti viesteihin vastaakaan. Tekstiviestien kanssakin saattaa mennä useita tunteja, koska en koko aikaa ole sellaisessa tilanteessa, että niitä alkaisin naputella. Vastaan sitten kun on sopiva hetki. Se voi olla vaikka seuraavana päivänäkin, jos viesti on tullut 23 päättyvän iltavuoron aikana. En minä yöllä rupea vastailemaan. Tuttavapiirini on onneksi sen verran järkevä, että ymmärtävät, etteivät kaikki voi kytätä puhelinta joka hetki tai edes joka tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja en ottanut yhteyttä itse niin lähetti viidentenä päivänä jonkun ihan turhanpäiväisen viestin lenkillä näkemästään linnusta. Sillonkun nähdään sanoo myös aina lopuksi että olisi kiva nähdä uudestaan ja tehdään paljon suunnitelmia. Sen jälkeen alkaa aina monen päivän hiljaisuus...:/
Mistä mies voi etukäteen tietää milloin ei ole parempaa seuraa tarjolla?
No lyökää tapaamisella lukkoon seuraava tapaaminen niin ei tarvitse viestitellä. Edellytä häneltä uuden tapaamisen aika ja paikka ennen kuin tapaaminen loppuu. Jos hän ei halua mitään konkreettista sopia niin joko hän tahallaan roikuttaa sinua löyhässä hirressä ja pelaa samalla muiden naisten kanssa tai sitten hän on hankala luonne, joka ei kenenkään kanssa halua sitoutua mihinkään ennen kuin minuuttia aikaisemmin.
Itse kutsuisin tuota miehen "peliä" lauseella "hänellä on elämää myös somen ulkopuolella". Hän ei halua/voi koko aikaa vahtia messenger-viestejä, vaan vastailee sitten kun ehtii/voi. Nykymenoon nähden harvinaisen fiksu mies sanoisin.
Välillä tuntuu, että hän vain pelaa peliä, mutta toisaalta ollaan tapailtu noin 3kk ja hän on esitellyt minut äidilleen ja kutsunut grillaamaan kavereidensa kanssa. Siksi olenkin hämmentynyt, kun ollaan yhdessä kaikki menee hyvin mutta erillään aina radiohiljaisuus mikä tuntuu ikävältä. Vaikka näen että on siis esim paikalla facebookissa. :/
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu, että hän vain pelaa peliä, mutta toisaalta ollaan tapailtu noin 3kk ja hän on esitellyt minut äidilleen ja kutsunut grillaamaan kavereidensa kanssa. Siksi olenkin hämmentynyt, kun ollaan yhdessä kaikki menee hyvin mutta erillään aina radiohiljaisuus mikä tuntuu ikävältä. Vaikka näen että on siis esim paikalla facebookissa. :/
T.ap
Eli seurustelette jo? Luulin, että olette tavanneet tyyliin neljä kertaa. Hmm. Sitoutuuko mies kavereidensa kanssa tapaamisiin jo pitkältä ennakkoon ja pitääkö niistä sitoumuksista kiinni? Vai onko kaikkien asioiden suhteen tuollainen, että ei ota oikein mitään kantaa kuin vasta viime hetkellä? Ja hmm.. onko mies masentunut?
Vierailija kirjoitti:
T.ap
Minulla on usein face auki koko sen ajan kun tietokonekin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että istuisin koneen äärellä vahtimassa viestejä. Saatan katsella telkkaria, kokata, siivota jne. En keskeytä toimiani tarkistaakseni viestit. Saattaa siis helpostikin mennä pari tuntia tai enemmänkin ennen kuin niitä katson. Sinä taidat vain olla liikaa tätä nykyajan "vastaus tänne heti ja nyt tai päättelen että et enää tykkää musta"-tyyppiä ja vedät vääriä johtopäätöksiä. Etkö ole puhunut asiasta miehen kanssa? Jos et, teepä se heti seuraavalla tapaamisella. Vastaamattomuudelle voi olla hyvinkin yksinkertainen selitys.
Tjaah. Minun kännykkä on sellainen, että jos face tai mese jää vahingossa taustalle auki (eli en sulje sovellusta) niin ne näyttää muille minun olevan muka online. Vaikka en olisi koskenut kännykkään moneen tuntiin.
Eikö nykyisin enää osata puhua asioista? Ap rakas, jos tämä noin mieltäsi vaivaa, ota se nyt hyvänenaika puheeksi miehen kanssa. Sillä tavalla ne asiat paremmin hoituu kuin täällä vatvomalla.
Itselläni on tapana shakkia pelatessa käynnistää toinen peli rinnalle jos se ensimmäinen etenee liian hitaasti makuuni. Miksi ei sama toimisi myös treffaillessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.apEli seurustelette jo? Luulin, että olette tavanneet tyyliin neljä kertaa. Hmm. Sitoutuuko mies kavereidensa kanssa tapaamisiin jo pitkältä ennakkoon ja pitääkö niistä sitoumuksista kiinni? Vai onko kaikkien asioiden suhteen tuollainen, että ei ota oikein mitään kantaa kuin vasta viime hetkellä? Ja hmm.. onko mies masentunut?
No en tiedä seurustellaanko koska ei ole tullut puheeksi. En haluaisi ahdistaa miestä nurkkaan mutta ää vaikealta tuntuu.
Kuulepas, siirry eteen päin elämässäsi äläkä roiku kuin tauti
Koitas huvikses että et ehdota miehelle tapaamisia. Tai jos hän vastaa hitaasti, tee omia suunnitelmia ja sano että ehditkin jo sopia muuta. Jos äijään ei tule liikettä, hän ei ole tarpeeksi kiinnostunut.
Ihanku mie ja miun exä. Onko sulla liimaantunu samalla tavoin se kännykkä käteesi?
Vierailija kirjoitti:
Koitas huvikses että et ehdota miehelle tapaamisia. Tai jos hän vastaa hitaasti, tee omia suunnitelmia ja sano että ehditkin jo sopia muuta. Jos äijään ei tule liikettä, hän ei ole tarpeeksi kiinnostunut.
En suosittele tuota, sillä toi tappaa kiinnostuksen mikäli sitä vielä on.
Moi aloittaja!
Kuulostaa ihan samanlaiselta tilanteelta, kuin minulla oli kaksi vuotta sitten. Minut oli jo esitelty perheellekin, mutta emme siltikään olleet varsinaisesti puhuttu seurustellaanko tässä nyt vaiko ei.
Mies tuntui olevan jotenkin vastahakoinen/hidas vastailemaan viesteihini, joten lopetin sitten yhteydenpidon kokonaan. Siitä seurasi viiden päivän radiohiljaisuus, kunnes mies otti yhteyttä ja kertoi, että haluaa meidän jutun/tapailun etenevän. Nyt ollaan seurusteltu 2 vuotta.
Eli tekisin samalla tavalla kuin minä kaksi vuotta sitten. Älä osoita mitään kiinnostusta soittelemalla tai lähettämällä viestiä hänelle. Ehkä mies sitten herää, että on menettämässä jotain, jos ei nyt itse ota yhteyttä. Ja jos ei ota yhteyttä, tiedätpähän ettei hän ollut sinusta tarpeeksi kiinnostunut ja etsi parempaa seuraa. :)
Ei voi miestä ainakaan yli-innokkaaksi moittia. Jotkut on laiskempia viestimään. Yhteydenpitotiheys on hankala asia, ja ärsyttävää spekuloida yksikseen. Puhumattakaan siitä seurustellaanko vai ei. Ei haluaisi ahdistella miestä kysymyksillä mutta pakko se on jossain vaihteessa tiedustella jos ei halua löysässä hirressä roikkua.
"Eli seurustelette jo."
Voi VITTU! Seurustelu alkaa silloin kun siitä SOVITAAN yhdessä. Tapailu ei ole seurustelua ja seurustelu ei ole tapailua. Helvetti.
Ja tajua jo ap että ihastunut mies ei käyttäydy noin. Hän EI ole sinuun ihastunut. Teet itsestäsi naurunalaisen kun et ymmärrä tuollaista perusasiaa, vaan vänkäät ja vollotat loputtomiin tätä.
Kyllä on kamalaa kun nykyään ei voida puhua asiaansa puhelimessa vaan pitää naputella kytätä jotain viestejä. Ymmärrän viestittelyn, jos asialla ei ei ole kiirettä, tai se ei ole niin tärkeä, mutta nopeammin ja helpommin sujuu kun soittaa ja puhuua asiansa, silloin voi tarkistaa että ollaan samoilla linjoilla. Ja myös ei tule niin paljon oletuksia ja epäselvyyksiä.
Kyllä mulle on helppoa vastata tekstiviestiin: kuuluuhan siitä ääni, että viesti on tullut, ei sitä itseasiassa jatkuvasti tarvi kytätä onko tullut vai ei. Ja vastaamiseen ei mene kauan, vastaan aina jos asia on sille toiselle ihmiselle tärkeä.
Messengerejä sun muita en käytä enkä edes tiedä kuinka käytetään, mulle riittää, että puhun puhelimeen ja joskus laitan sen viestin.
Kun tapaillaan niin yleensä pidetään muutenkin yhteyksiä eikä vain silloin kun sovitaan tapaamisia.
Jos mies/nainen ei pidä yhteyttä ja ole kiinnostunut muuten ihmisenä sinusta ja ajatuksistasi, niin ei ole tarpeeksi kiinniostunut. Minun mielestäni.