Äidillä täydellinen kampaus-lapsilla hiukset takussa
Julkisessa liikenteessä nähtyä: kaksi lasta hiukset aivan takussa ja äidillä pitkät kiiltävät hiukset kauniisti laitettuna. Mikä vaivaa äitiä, kun ei ehdi harjata lasten hiuksia?
Kommentit (29)
Miksi alapeukku? Onko sinunkin lapsilla hiukset siinä kunnossa, että kohta ei auta muu kuin sakset?
Yhden pienen väläyksen perusteella toisten elämästä ei voi tehdä juurikaan johtopäätöksiä.
Taisi osua mammoilla arkaan paikkaan?
Lasten kiukuttelu, eivätkä halua hiuksiaan harjata..
Vierailija kirjoitti:
Taisi osua mammoilla arkaan paikkaan?
Joo, tosi pahasti niinku, just siks sun provos ei ota tulta alleen, kun se oli niin radikaali!!!1
Jotkut lapset tosiaan inhoavat hiusten harjaamista, joten äidit eivät aina jaksa tapella asiasta. Meillä tytöllä oli pitkät hiukset, joten ne oli joka aamu laitettava ojennukseen ja lapsi oppi nopeasti, että tästä asiasta ei jousteta. Eikä hän itsekään halunnut hiusten pyörivän silmillä leikkiessään. Pojilla taas oli niin lyhyet hiukset aina, että ei niissä oikein mitään harjattavaa ollutkaan.
Ehkä he olivat matkalla kampaajalle selvittämään hiukset ja leikkauttamaan ne lyhyiksi - hiustenharjaustaistelun päätös ja ratkaisu.
Oletkohan nähnyt minut? Tälläydyn mielelläni, kun lähden ihmisten ilmoille, hiuksiakin on mukava laittaa... Sen sijaan lapseni eivät nauti pynttäämisestä - toinen on autismin kirjolla ja hänellä on pulmia aistinsäätelyssä, hiusten harjaaminen tuntuu inhottavalta, samoin pesulla käynti ja monet vaatteet, toista lasta saa laittaa, mutta aika turhaa touhua sekin on, kohta se on uudestaan pörrössä. Ajattelen, että lasteni mukavuus on (rajoissa) tärkeämpää kuin kanssamatkustajien esteettinen elämys ja ajatukset. Lapset eivät ole perheen käyntikortteja, edustaminen kuuluu aikuisille.
Meillä lapselle ei saa laittaa hiuksiin minkäänlaista ponnaria tai pinniä, repii kaiken pois, koska tuntuu pahalta. Hento hius menee päivän mittaan myllätessä helposti takkuun, vaikka sitä harjataan aamuin illoin. Tai vähintäänkin on epäsiistin näköinen vaikka on puhtaat ja aamulla harjatut hiukset. Ei oikein mitään mahda. En viitsi tytöltä leikata siiliksi hiuksia. Silläkin olen tosin uhkaillut, jos ei anna harjata aamulla ja illalla hiuksiaan.
Onpa aika ihanaa, kun en koskaan mieti, mitä ohikulkijat mahtavat ajatella ja minkälaisia johtopäätöksiä päässään muodostavat minusta. Kun se on niin herttaisen yhdentekevää. Kai se johtuu siitä, etten itsekään kiinnitä erityisempää huomiota muihin, ellei joku nyt tee jotain ihan epätavallista.
Mutta että joku vaivautuu tekemään oikein aloituksen tämmöisestä ...
Noin yleistettynä homssuisen näköiset lapset on niillä, jotka itse ovat viimeisen päälle pukeutuneet ja laittautuneet. Hiukset hädin tuskin harjattu, vaatteet saattavat olla liian pienet tai värien sekamelska ihan kamala.
Yleistettynä myös se, että homssuisimmilla legginsit, tunika ja crocsit-vanhemmilla on yleensä lapset viimeisen päälle muodin mukaan puettuja.
Siis olivat todella huomattavasti takussa. Kaikilla hiukset joskus "pörrössä", mutta nämä olivat selvästi kauan harjaamatta. Mietin, että ehkä olleet vaikka isällänsä joka ei ole tajunnut huolehtia.
Joka tapauksessa, oli erikoinen näky. -Ap
Letitän lapsen hiukset nätisti joka aamu. Silti ne on pörrössä ja epäsiistit jo tunnin päästä. Hiuslaatu on vain sellainen. Oma äitini jaksaa aina valittaa lapsen epäsiisteistä hiuksista, mutta en kyllä oikeasti ala letittämään niitä uudestaan kymmentä kertaa päivässä vain sen takia, että olisivat aina siistit.
Mä ja tytärpuoli näytetään juuri tuollaisilta. Mulla on luonnostaan sileät hiukset ja vaikka en harjaisi niitä pariin päivään niin näyttävät silti siistiltä. Tytärpuolen hiukset ovat tunnin päästä harjaamisesta sen näköiset ettei niitä ole koskaan harjattu.
En tiedä miksi mutta lapsena hiukseni menivät aina takkuun niskasta. Niskassa oli sellainen kunnon jättitakku mitä äiti selvitteli n. puoli tuntia aina kerrallaan ja usein monta kertaa päivässä. Kai mulla oli silloin vähän erilainen hiuslaatu. Ja itse tietenkin vihasin tuota takkujen selvitystä. :D
Meillä on tuttavapiirissä tämmönen äiti, joka itse tälläytyy mutta lapset on kuin peikon pojat; vaatteet tahraiset/liian isot/liian pienet ja hiukset takussa. Lapset on jo kouluikäisiä. Mut hei, ei se niin tarkkaa ole ja jokainen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nähnyt minut? Tälläydyn mielelläni, kun lähden ihmisten ilmoille, hiuksiakin on mukava laittaa... Sen sijaan lapseni eivät nauti pynttäämisestä - toinen on autismin kirjolla ja hänellä on pulmia aistinsäätelyssä, hiusten harjaaminen tuntuu inhottavalta, samoin pesulla käynti ja monet vaatteet, toista lasta saa laittaa, mutta aika turhaa touhua sekin on, kohta se on uudestaan pörrössä. Ajattelen, että lasteni mukavuus on (rajoissa) tärkeämpää kuin kanssamatkustajien esteettinen elämys ja ajatukset. Lapset eivät ole perheen käyntikortteja, edustaminen kuuluu aikuisille.
Lapset kyllä monessa mielessä ovat perheen käyntikortteja. Mutta enemmän siinä mielessä, että miten käyttäytyvät ja miten kohtelevat toisiaan. Lasten käytös kertoo paljon vanhemmista(jos on kyse ihan tavallisista terveistä lapsista). Ohis.
Jotkut lapset on todella kuluttavaa saada tekemään mitään lähtöihin liittyviä valmisteluja. Sen sijaan, että kuluttaisi päivän energiat lasten pukemiseen ja laittamiseen, monet vain antavat lasten leikkiä ja keskittyvät omiin valmisteluihin. Sen takia näkee näitä epäsuhtaisesti valmisteltuja äiti lapsi pareja. Onko sen niin sitten väliäkään, jos lähdöt on hermojen kiristelyä ja komentelua ihan vain muiden silmiä miellyttääkseen. Olkoot homssuisia, jos haluavat minun puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Noin yleistettynä homssuisen näköiset lapset on niillä, jotka itse ovat viimeisen päälle pukeutuneet ja laittautuneet. Hiukset hädin tuskin harjattu, vaatteet saattavat olla liian pienet tai värien sekamelska ihan kamala.
Yleistettynä myös se, että homssuisimmilla legginsit, tunika ja crocsit-vanhemmilla on yleensä lapset viimeisen päälle muodin mukaan puettuja.
Värien sekamelskaa en allekirjoita, lasten vaatteita tulee mätsättyä sen kummemmin ajattelematta ja se tuntuu tarttuvan lapsiin (vaikka turkoosin puseron kanssa turkoosit sukat), vaikkei sitä erikseen opeta. Sen sijaan se vähän kittana vaate tai se, jossa on tahra, joka ei lähtenyt pesussa, voi olla lapsen lempivaate.
Toki lähiömammojen lapsilla on niitä aikuisen valitsemia mustavalkoisia vaatteita, ovathan ne vielä vähemmän värikkäitä, ja haalarit ovat iskemättömiä merkkiversioita, joissa sitten leikitään varovasti.
-9
En mäkään kyllä ymmärrä miksiniitä lasten hiuksia ei voi hatjata. Jos ne harjaa joka päivä niin niitä isoja takaraivotakkuja ei tule.
Mutta tästä päästäänkin toiseen asiaan. 😂 Vielä vähemmän mä ymmärrän niitä mammoja jotka pukee lapsensa täydellisesti merkkivaatteisiin ja kaikki asusteet on viimeisen päälle ja sitten itellä paskanen tukka ja pieruverkkarit. Kiva kontrasti. Tossa keväällä sporassa oli perhe joka oli Oulusta tullut Helsinkiin lomalle. Kolme lasta oli viimeisen päälle puettu. Rodinit, Gugguut sun muut päällä ja pienin lapsi kulki Bugaboissa. Vanhemmat oli noin 40 vuotiaita. Isä ihan perus junttivaatteissaan mutta tää äiti oli ylipainoinen, rasvanen naama, rasvaset hiukset sekasella sutturalla, pieruverkkarit polvipusseineen, linttaan astutut ikivanhat tennarit ja guccin kiva pieni käsilaukku. Se oli upea näky.
No meillä lapset inhoaa hiusten harjausta. Joskus annan heidän vain olla takkutukkina, niinkuin he itse haluavat. Yritän kuitenkin itse näyttää mallia, että julkisilla paikoilla olisi hyvä olla siistin näköinen.