Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni syytti minua pettämisestä, miten tästä eteenpäin?

30.07.2017 |

Avomieheni oli viikon ajan poissa jonka aikana kutsuin (miespuolisen) lapsuudenystäväni kylään. Hän nukkui sohvalla, kun saman päivän aikana olisi ollut kohtuutonta matkustaa yli 7 tuntia yhden kylässäkäynnin takia. Kerroin miehelleni tästä vierailusta etukäteen ja kaikki oli ok. Vierailu meni hyvin ihan odotusten mukaan ja ystäväni lähti kotiinsa, ja avomieheni tuli kotiin illemmalla. Ja taas, kaikki ok. Nukkumaanmenoaikaan asti.

Mieheni oli jo pedissä valot poissa päältä kun menin harjaamaan hampaani. Kun menin makuuhuoneeseen hän näppäsi valot päälle ja kysyi petinkö häntä lapsuudenystäväni kanssa. Aloin melkein nauramaan epäuskossa ja sanoin etten tietenkään. Mies alkoi listata kaikkia kuvittelemiaan pettämisen merkkejä (mm. Annoin avomiehelleni suukon kun hän tuli kotiin, olin vienyt roskat, sohvalla olleet lakanat eivät näyttäneet käytetyiltä, olin laittanut korkean ikkunan ylemmän säpin kiinni vaikka en yletä sinne ilman jakkaraa) ja panikoimaan ettei halua menettää minua. Olen tuntenut lapsuudenystäväni tuplasti pidempään kuin edes avomieheni, ja meidän välillämme ei ole ikinä ollut siis yhtään mitään kipinää. Mies ei ole ikinä tavannut ystävääni, kun viime kerran näimme viitisen vuotta sitten, ja en tuntenut miestäni vielä silloin. Rauhoittelin siis mieheni ja menin nukkumaan, kun kello oli jo aamuyötä.

Nyt kotona on hieman nihkeät merkit. Minusta tuntuu että olisin tehnyt jotain väärin vaikka mitään ei tapahtunut, en uskalla edes ottaa kontaktia mieheeni ettei hän vain kuvittele minun ylikompensoivan ja minua hävettää käyttää puhelintani kun sain muutaman viestin kylässä käyneeltä ystävältäni (olipa kiva nähdä, yms. laabidiibaa). Kauhea syyllisyyden tunne ihan turhasta, ja oloni on tosi loukattu kun avomieheni näemmä ajattelee minua pettävänä huorana. En osaa ottaa aihetta edes puheeksi hänen kanssaan.

Onko kenellekään muulle ikinä käynyt näin? Miten selvititte tilanteen ja pääsitte yli tästä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit antanut lapsuudenystävällesi niin hommahan olisi selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Onpa hauskaa, tuo auttaakin tosi paljon. Valitettavasti en provoile.

-ap

Vierailija
4/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no etkö yleensä anna suukkoa? Etkö koskaan vie roskia? Kuka sen ikkunan yläsäpin laittoi kiinni ja miksi? Missä ne lakanat on, eikö mies voi käydä vaan nuuskimassa tyynynliinaa?

Sano miehelle että tämä on ihan naurettavaa, sinulla olisi ollut menneinä vuosina sata tilaisuutta olla sen kaverin kanssa, etkä ole ollut, etkä ala nytkään olemaan. Sanot että et ala kuuntelemaan mitään turhia syytöksiä, koska kun se pääsee valloilleen on muutama vuosi ja olet hakattu vaimo joka selittelee että löi naamansa kaapin oveen.

Vierailija
5/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinullekin olisi ihan fine, että poissaollessasi miehellä olisi naispuolisia ystäviä yökylässä?

Provohan sä tosin oletkin.

Vierailija
6/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisit antanut lapsuudenystävällesi niin hommahan olisi selvä.

Tosi rakentava kommentti tämäkin. Ei luulisi tulevat yllätyksenä että ihmisillä on ystäviä molemmista sukupuolista. Minulla ei ole mitään haluja pettää miestäni eikä ole käynyt edes mielessä mennä muiden pöksyihin. Jo tästä syystä mieheni syyttelyt tulivat hirveänä shokkina.

-ap

Vierailija
7/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille mitään voi jos ei luota niin ei luota, mutta tuskin itse haluaisin jatkaa suhdetta epäilijän kanssa jos epäilyt vakuutteluistani huolimatta jatkuisi.

Vierailija
8/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille mitään voi jos ei luota niin ei luota, mutta tuskin itse haluaisin jatkaa suhdetta epäilijän kanssa jos epäilyt vakuutteluistani huolimatta jatkuisi.

Vierailija
9/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkäisi jos mieheni tois kotia naispuolisen ystävän yökylään poissaollessani. Miehesi voi olla ollut mustasukkainen aiemminkin tuosta ja nyt päästi patoutumat. Vaikka mitään väärää et varsinaisesti ole tehnyt niin onhan tuo ollut tyhmästi tehty, itse ainakin osaisin ajatella toista sen verran että en toisi vieraita miehiä yöseuraksi, ainakaan ellei mies tunne tyyppiä tai ole itse paikalla. (Ja kun hän on mies ja ajattelee putkiaivoillaan sitä että miehet on aina seksin perässä)

Oot nyt vaan avoin ystävästäsi ja vastailet miehelle mitä se haluaa tietää, kyllä te tuon yli pääsette. Mutta ensi kerralla ajattele kaksi kertaa.

(Tai sitten mies on itse pettänyt ja etsii susta syyllistä)

Vierailija
10/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no etkö yleensä anna suukkoa? Etkö koskaan vie roskia? Kuka sen ikkunan yläsäpin laittoi kiinni ja miksi? Missä ne lakanat on, eikö mies voi käydä vaan nuuskimassa tyynynliinaa?

Sano miehelle että tämä on ihan naurettavaa, sinulla olisi ollut menneinä vuosina sata tilaisuutta olla sen kaverin kanssa, etkä ole ollut, etkä ala nytkään olemaan. Sanot että et ala kuuntelemaan mitään turhia syytöksiä, koska kun se pääsee valloilleen on muutama vuosi ja olet hakattu vaimo joka selittelee että löi naamansa kaapin oveen.

Kiitos, olet ensimmäinen joka kuuntelee! Yleensä en tosiaan vie roskia tai sulje tuota yläsäppiä, mutta näillä ei ollut mitään yhteyttä siihen että minulla oli vieras kylässä. Suljin ikkunan tuplasäppiin koska oli tosiaan yksin kotona naisihmisenä, ja vein roskat koska (tadaa!) ne haisivat olohuoneeseen asti. En yleensä suukottele miestäni mutta kun menin häntä eteiseen vastaan ja hän itse antoi minulle suukon. Muistan tämän koska minustakin oli outoa että hän yhtäkkiä vaihtoi tapojaan mutten ajatellut siitä yhtään enempiä. Lakanat sohvalla olivat käytetyt, mutta eihän ne nyt yhdessä yössä mihinkään törkykuntoon mene. En osannut kuin nauraa miehen syytöksille koska ne olivat niin absurdeja.

Sanoin myös miehelle että jos niin palavasti olisin halunnut panemaan ystäväni kanssa (tunnettu sen 10+ vuotta) niin kai olisin alkanut hänen kanssaan suhteeseen ennemmin kuin tutustunut nykyiseen avomieheeni (suhde nyt 5 vuotta). En ole varma upposiko viesti ihan pohjalle asti, enkä uskalla hirveästi asiaa enää sohia jos kerran roskienkin vienti on jo merkki huoraamisesta.

-ap

Vierailija
11/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinullekin olisi ihan fine, että poissaollessasi miehellä olisi naispuolisia ystäviä yökylässä?

Provohan sä tosin oletkin.

Meillä on aikaisemmin ollut kylässä niin miehiä kuin naisiakin, pareja ja eronneita, sisaruksia ja perheenjäseniä ja vaikka sun mitä. Ikinä ei ole ollut mitään kärhämää. Mies oli itse telttailemassa etäisen kaveriporukan kanssa ja heilläkin oli mukana naisia joita en tunne, mutta mieleenkään ei tullut kuvitella mitään seksiorgioita kuutamonvalossa teltassa.

-ap

Vierailija
12/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tykkäisi jos mieheni tois kotia naispuolisen ystävän yökylään poissaollessani. Miehesi voi olla ollut mustasukkainen aiemminkin tuosta ja nyt päästi patoutumat. Vaikka mitään väärää et varsinaisesti ole tehnyt niin onhan tuo ollut tyhmästi tehty, itse ainakin osaisin ajatella toista sen verran että en toisi vieraita miehiä yöseuraksi, ainakaan ellei mies tunne tyyppiä tai ole itse paikalla. (Ja kun hän on mies ja ajattelee putkiaivoillaan sitä että miehet on aina seksin perässä)

Oot nyt vaan avoin ystävästäsi ja vastailet miehelle mitä se haluaa tietää, kyllä te tuon yli pääsette. Mutta ensi kerralla ajattele kaksi kertaa.

(Tai sitten mies on itse pettänyt ja etsii susta syyllistä)

Kamala, meillä ei ole ikinä ollut mitään mustasukkaisuuskriisejä tai edes pieniä merkkejä siitä. Hänelläkin on ollut vieraita kylässä joita itse en ikinä nähnyt ja se on ollut ok, pettäminen ei ole ikinä känyt mielessäkään. Eri huoneissa nukkumista en hirveästi kutsuisi edes 'yöseuraksi'.

Kerroin miehelle kaiken avoimesti, jopa järjestyksessä kaiken mitä teimme ystävämme kanssa. Minua vain nyt hiertää koska en tiedä ajatteleeko hän minun valehtelevan, luuleeko minua pettäjäksi vai onko kaikki ihan ok. Tulee olo kuin kävelisin munankuorilla. Plääh.

-ap

Vierailija
13/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllinen !

Vierailija
14/15 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa inhottavaa! Itsekin ihmisenä, joka ei ole koskaan pettänyt eikä edes haaveillut moisesta, olisin todella hämilläni ja loukattu tuommoisista vainoharhaisista syytöksistä. Kohtuutonta myös ajatella, ettei saisi/kannattaisi kutsua tiettyjä kavereita kylään, koska pitää varjella mustasukkaista puolisoa flippaamiselta...

Ei kai tuossa auta muu kuin jatkaa elämää normaalisti ja toivoa että se miehesi tajuaa ylireagoineensa. Ei sinulla ole mitään velvollisuutta todistella mitään.

Vierailija
15/15 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.... miksi te ette esittele niitä lapsuuden kavereitanne puolisoillenne? Ei ihme, että epäillään vaikka mistä pettämisestä kun samaan tilaan ei voi tulla vaan tapaamisista kierrellään kuin kissa kuumaa puuroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi