Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet 27-vuotiaasta, jolal ei ole autoa eikä ajokorttia?

Vierailija
30.07.2017 |

Entä 25-vuotiaasta?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ajatus on, että hän varmaan asuu Helsingissä. Siellä kun ei kumpaakaan välttämättä tule hankittua.

Vierailija
2/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei tarvitse autoa tai ajokorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä siinä nyt sitten muka pitäis olla?

Vierailija
4/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, missä po. henkilö asuu; jos hän asuu jnkn kaupungin  keskustassa, pidän häntä järkevänä, mutta jos joku autotta pärjää jsskn Lapin syrjäkylällä, on aika ihmeellinen fakiiri.

Vierailija
5/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ole tullut sellaisia hankkineeksi, kun ei ole tarvetta. Itse olen 30-vuotias,eikä ole ajokorttia, kun bussi menee melkein kotiovelta 10 minuutin välein.

Vierailija
6/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on olla ja ei olla ajokortti. Jokainen tekee itse päätöksen ja kaikilla ei ole varaa. Ne hinnat o ihan pilvissä.

Vierailija
7/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei tarvitse ja ei halua saastuttaa. Asuu todennäköisesti paikassa jossa autoa ei tarvitse.

Vierailija
8/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan.

47v.

Vierailija
9/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen

Vierailija
10/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Itsekkin ajoin vasta 30v.

Ennen pärjäsin ilman, nyt tarvitsen työmatkoille autoa.

Vierailija
11/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen älykäs.

Vierailija
12/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v nainen enkä ole hommannut ajokorttia. Asun pk-seudulla ja julkinen liikenne toimii loistavasti. En näe toistaiseksi mitään tarvetta autolle. Olen ajatellut hommata ajokortin joskus ehkä lähempänä 30v.

Vierailija
13/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kaikilla pitäs olla ajokortti?

Vierailija
14/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 29 eikä ole. Muutin aikanaan kotoa pois kaupungin keskustaan hyvien kulkuyhteyksien varrelle, asuin pitkään keskusta-alueella eikä tullut hankittua. Vasta nyt perhe-elämää lähiössä elävänä se alkaa tuntuun ihan hyödylliseltä, mutta ei vieläkään välttämättömältä. Lähinnä välilä ärsyttää noita isompia ruoka-ostoksia roudata vetokärryllä tai marketista parin km:n päästä bussilla. Töihin pääsen näppärästi julkisilla, päiväkotiin on 600m kotiovelta ja muutenkin bussit kulkee hyvin.

Vierailija
15/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään. Itse oon 25v  autoton ja kortiton sairauden takia 

Vierailija
16/48 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja koko ikäni asunut hyvien kulkuyhteyksien äärellä, mutta silti minulla on sekä ajokortti että auto. En juurikaan käytä julkisia kulkuneuvoja mukavuussyistä. Suurimmalla osalla kaveripiiristäni on myös vähintään ajokortti, kyllä sitä jokainen on tarvinnut. Ajokortittomuus on minulle lähinnä sivistymättömyyden merkki. Ymmärrän kyllä, ettei sitä Helsingissä varmasti päivättäisissä menoissa välttämättä tarvitse, mutten ole kyllä kuullut kenenkään koskaan sanoneen katuneensa ajokortin hankintaa, kun sitä tulee kuitenki joskus tarvitsemaan, ellei ihan täysin ole muista riippuvainen.

Vierailija
17/48 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hän ei tarvitse autoa ja kulkee mieluiten kävellen , pyörällä tai julkisilla. Ei autottomuus tee ihmisestä (oli hän sitten vaikka 40 - vuotias) sen oudompaa tms. Ihmeellistä kun nykyään kaikilla pitäisi olla autot , älypuhelimet , mennä muodin mukaan jne. Mielestäni silloin ei uskalleta olla rehellisesti omanlaisiaan. Ei kenenkään autottomuus tai älypuhelimen puute ole muilta pois =)

Vierailija
18/48 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä? Kehitysvammainen? Saapunut Suomeen vasta äsken?

Vierailija
19/48 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kai normaalikäytäntö.En kyllä voisi kuvitella olevani ilman ajokorttia.

Vierailija
20/48 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt asiat elämässä vaan pitää saavuttaa tiettyyn ikään mennessä. Jos kolmikymppisenä ei löydy omaa autoa ja omistusasuntoa on joku mennyt elämässä pahasti pieleen. Aina voi selitellä arvovalinnoilla ja muulla roskalla, mutta eihän niihin kukaan usko.