Mitä ajattelet 27-vuotiaasta, jolal ei ole autoa eikä ajokorttia?
Kommentit (48)
Ehkä hän ei tarvitse autoa tai ajokorttia.
Mitä ihmeellistä siinä nyt sitten muka pitäis olla?
Riippuu siitä, missä po. henkilö asuu; jos hän asuu jnkn kaupungin keskustassa, pidän häntä järkevänä, mutta jos joku autotta pärjää jsskn Lapin syrjäkylällä, on aika ihmeellinen fakiiri.
Että ei ole tullut sellaisia hankkineeksi, kun ei ole tarvetta. Itse olen 30-vuotias,eikä ole ajokorttia, kun bussi menee melkein kotiovelta 10 minuutin välein.
Ihan normaalia on olla ja ei olla ajokortti. Jokainen tekee itse päätöksen ja kaikilla ei ole varaa. Ne hinnat o ihan pilvissä.
Että ei tarvitse ja ei halua saastuttaa. Asuu todennäköisesti paikassa jossa autoa ei tarvitse.
En mitään. Itsekkin ajoin vasta 30v.
Ennen pärjäsin ilman, nyt tarvitsen työmatkoille autoa.
Olen 22v nainen enkä ole hommannut ajokorttia. Asun pk-seudulla ja julkinen liikenne toimii loistavasti. En näe toistaiseksi mitään tarvetta autolle. Olen ajatellut hommata ajokortin joskus ehkä lähempänä 30v.
Miks kaikilla pitäs olla ajokortti?
Oon 29 eikä ole. Muutin aikanaan kotoa pois kaupungin keskustaan hyvien kulkuyhteyksien varrelle, asuin pitkään keskusta-alueella eikä tullut hankittua. Vasta nyt perhe-elämää lähiössä elävänä se alkaa tuntuun ihan hyödylliseltä, mutta ei vieläkään välttämättömältä. Lähinnä välilä ärsyttää noita isompia ruoka-ostoksia roudata vetokärryllä tai marketista parin km:n päästä bussilla. Töihin pääsen näppärästi julkisilla, päiväkotiin on 600m kotiovelta ja muutenkin bussit kulkee hyvin.
en mitään. Itse oon 25v autoton ja kortiton sairauden takia
Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja koko ikäni asunut hyvien kulkuyhteyksien äärellä, mutta silti minulla on sekä ajokortti että auto. En juurikaan käytä julkisia kulkuneuvoja mukavuussyistä. Suurimmalla osalla kaveripiiristäni on myös vähintään ajokortti, kyllä sitä jokainen on tarvinnut. Ajokortittomuus on minulle lähinnä sivistymättömyyden merkki. Ymmärrän kyllä, ettei sitä Helsingissä varmasti päivättäisissä menoissa välttämättä tarvitse, mutten ole kyllä kuullut kenenkään koskaan sanoneen katuneensa ajokortin hankintaa, kun sitä tulee kuitenki joskus tarvitsemaan, ellei ihan täysin ole muista riippuvainen.
Ilmeisesti hän ei tarvitse autoa ja kulkee mieluiten kävellen , pyörällä tai julkisilla. Ei autottomuus tee ihmisestä (oli hän sitten vaikka 40 - vuotias) sen oudompaa tms. Ihmeellistä kun nykyään kaikilla pitäisi olla autot , älypuhelimet , mennä muodin mukaan jne. Mielestäni silloin ei uskalleta olla rehellisesti omanlaisiaan. Ei kenenkään autottomuus tai älypuhelimen puute ole muilta pois =)
Köyhä? Kehitysvammainen? Saapunut Suomeen vasta äsken?
Helsingissä kai normaalikäytäntö.En kyllä voisi kuvitella olevani ilman ajokorttia.
Tietyt asiat elämässä vaan pitää saavuttaa tiettyyn ikään mennessä. Jos kolmikymppisenä ei löydy omaa autoa ja omistusasuntoa on joku mennyt elämässä pahasti pieleen. Aina voi selitellä arvovalinnoilla ja muulla roskalla, mutta eihän niihin kukaan usko.
Ensimmäinen ajatus on, että hän varmaan asuu Helsingissä. Siellä kun ei kumpaakaan välttämättä tule hankittua.