Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kaveri pisti välit poikki mun kanssa sen uuden naisystävän takia:-(

Vierailija
09.07.2008 |

Tällä miehellä ja mulla on erikoinen ystävyys takana, sillä meillä oli myös suhde jonkin aikaa, joka sitten muuttui kaveruudeksi. Olen naimisissa jo kymmenettä vuotta, ja pari vuotta sitten, aviokriisin aikaan, sorruin suhteeseen tähän mieheen. Olimme itse asiassa jo eroamassa aviomieheni kanssa, mutta sitten välini aviomieheeni paranivat ja jätin suhteen tuon miehen kanssa. Pysyimme kuitenkin hyvissä väleissä. Pian tämän jälkeen hän myös löysi tämän naisystävän ja yhteydenotto harveni pariin SMS:ään ja puheluun ehkä kerran kuukaudessa.

Sain sitten viime viikolla sähköpostia jossa mies halusi lopettaa yhteyden mun kanssa kokonaan. Se tuli niin yllätyksenä että yritin soittaa hänelle (ei tietenkään vastannut!) ja lähettelin varmaan kymmenen viestiä jossa kysyin syytä. Sain sitten SMS:n jossa hän kertoi että uusi naisystävä on mustasukkainen, enkä saisi kirjoittaa SMS:ää takaisin.

Olin tosi suuttunut tälle uudelle naiselle, ja kirjoitinkin sitten sähköpostin kaverilleni, jossa haukuin tätä naista, sekä käskin kaveria eroamaan hänestä, sillä on voi tajuta että minkä takia hän voi olla mustasukkainen minusta ja kieltää yhteydenpidon!! Tämä mies on mulle hyvin tärkeä ihminen, sillä hän on tukenut minua paljon ja rakastan häntä vieläkin, vaikkakin enemmän ystävänä kuin rakastettuna. Haluaisin hänen olevan onnellinen mutta nyt kun tiedän tuon naisen mustasukkaisuudesta, minusta tuntuu että hän pilaa elämänsä.

Kirjoitin tämän viikon alussa pari kertaa tekstarin ja kysyin onko tilanne rauhoittunut, ja kysyin samalla että mitä hän on meistä kertonut jos kerran nainen reagoi niin mustasukkaisesti. Sain sitten viestin jossa hän sanoi että ei ole mitään selitettävää ja hyvästi.

Tuntui kuin sydän olisi murtunut! Rakastan aviomiestäni ja meillä menee hyvin (ja hän tietää tästä kaveristani) mutta tuntuu niin pahalta tietää että en saa olla enää kaverini kanssa missään tekemisissä!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä miehellä ja mulla on erikoinen ystävyys takana, sillä meillä oli myös suhde jonkin aikaa, joka sitten muuttui kaveruudeksi. *Ex-poikaystävä*

Olen naimisissa jo kymmenettä vuotta, ja pari vuotta sitten, aviokriisin aikaan, sorruin suhteeseen tähän mieheen. Olimme itse asiassa jo eroamassa aviomieheni kanssa, mutta sitten välini aviomieheeni paranivat ja jätin suhteen tuon miehen kanssa.*Oliko tosiaan ero tulossa*

Pysyimme kuitenkin hyvissä väleissä. Pian tämän jälkeen hän myös löysi tämän naisystävän ja yhteydenotto harveni pariin SMS:ään ja puheluun ehkä kerran kuukaudessa. *Jos rakastaa, unohtaa tyhmät pettävät naikkoset*

Sain sitten viime viikolla sähköpostia jossa mies halusi lopettaa yhteyden mun kanssa kokonaan. Se tuli niin yllätyksenä että yritin soittaa hänelle (ei tietenkään vastannut!) ja lähettelin varmaan kymmenen viestiä jossa kysyin syytä. Sain sitten SMS:n jossa hän kertoi että uusi naisystävä on mustasukkainen, enkä saisi kirjoittaa SMS:ää takaisin.

Olin tosi suuttunut tälle uudelle naiselle, ja kirjoitinkin sitten sähköpostin kaverilleni, jossa haukuin tätä naista, sekä käskin kaveria eroamaan hänestä, sillä on voi tajuta että minkä takia hän voi olla mustasukkainen minusta ja kieltää yhteydenpidon!! Tämä mies on mulle hyvin tärkeä ihminen, sillä hän on tukenut minua paljon ja rakastan häntä vieläkin, vaikkakin enemmän ystävänä kuin rakastettuna. Haluaisin hänen olevan onnellinen mutta nyt kun tiedän tuon naisen mustasukkaisuudesta, minusta tuntuu että hän pilaa elämänsä. *Sähän olet pahempi kuin tuo naisystävä*

Kirjoitin tämän viikon alussa pari kertaa tekstarin ja kysyin onko tilanne rauhoittunut, ja kysyin samalla että mitä hän on meistä kertonut jos kerran nainen reagoi niin mustasukkaisesti. Sain sitten viestin jossa hän sanoi että ei ole mitään selitettävää ja hyvästi. *Et sä tajua, sua ei kaivata/tarvita*

Tuntui kuin sydän olisi murtunut! Rakastan aviomiestäni ja meillä menee hyvin (ja hän tietää tästä kaveristani) mutta tuntuu niin pahalta tietää että en saa olla enää kaverini kanssa missään tekemisissä!!

*Tosi fiksutyyppi, jätti tommosen määräilevän ämmän, joka on muka ystävä*

Vierailija
2/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi erittäin tärkeää, että ette pidä yhteyttä. Lakkaa sinäkin roikkumassa hänessä ja vonkaamasta perään. Teet itsestäsi naurettavan. Mies on fiksu kun ei tahdo vaarantaa mitään.

Tämä mies on mulle hyvin tärkeä ihminen, sillä hän on tukenut minua paljon ja rakastan häntä vieläkin, vaikkakin enemmän ystävänä kuin rakastettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tuolle miehelle mahdollisuus olla onnellinen tuossa suhteessa.

Jos kerran rakastat tuota miestä, älä enää ahdistele häntä vaan luovuta.

Ymmärrän hyvin, että tuo uusi naisystävä on mustasukkainen, jos teillä on joskus ollut muutakin kuin kaverisuhde.

Joskus suurinta rakkautta on luopuminen.

Vierailija
4/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en minäkään hyväksyisi mieheltäni sinun kaltaista ystävää. Oman kokemukseni perusteella (hyvinkin kimurantti ja solmuinen menneisyys ja yli 10v. kestänyt parisuhde, jossa kummallakin oli toista sukupuolta olevia "ystäviä") ei mielestäni mies ja nainen voi olla "vain ystäviä" vaikka useat näin sanovat. Tällä nykyiselläkin miehelläni oli sinkkuvuosinaan paljon naisia ystävinä, mutta ihan kuin itsestään ovat yhteydet "loppuneet", eipä ole tarvinnut sitä edes vaatia. Sitten kun se oikea löytyy, jonka kanssa voi jakaa kaiken, ei sitä todellakaan tarvitse enää sellaisia ystäviä (varsinkaan toista sukupuolta) jonka olkapäähän käydään nojaamassa ja itkemässä, kun oma kumppani ahdistaa.

Vierailija
5/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin itselläni näin. Toiseksi paras ystäväni on tyttökaverini jolle puhun sitten jos mieheni kanssa on jotain kränää...eli purnataan sitten miessuku maan alle ja nauretaan päälle joka helpottaa elämää huomattavasti ja miehenkin kanssa ollut kränä laimenee. Mieheni on myös paras ystäväni ja voin kertoa hänelle kaiken, luojan kiitos. Eikä mieheni antaisi pitääkään parhaana ystävänäni toista miestä...enkä minä, että mieheni paras ystävä olisi nainen. Ei se ole mitään sairasta mustasukkaisuutta, näin luultavasti enemmistö ajattelee. Eikä se voikaan olla niin, että miehen tyttöystävä jäisi sinulle varjoon. Olet itse mustasukkainen siitä, että "ystäväsi" löysi itselleen elämänkumppanin joka jättää varjoon sinut ja on hänen paras ystävänsä. Jätä heidät rauhaan. Tottakai hänelle on tärkempi oma suhteensa kuin sinä, näin se kuuluu ollakin!!

Vierailija
6/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on aiemminkin ollut salasuhde, niin tottakai uusi tyttöystävä on mustasukkainen ja miettii voisiko mies ryhtyä siihen uudestaan. Eri asia, jos olisitte ihan rehellisesti seurustelleet tai ette olisi koskaan olleet suhteessa siinä mielessä.

Ja tuo haukkuminen ei ehkä ollut kovin hyvä veto. Siinä pilasit itse viimeisetkin mahdollisuudet. Miltä sinusta tuntuisi, jos hän haukkuisi sinun miestäsi, jota kuitenkin (kai?) rakastat?

Vierailija
7/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydyit tosi typerästi kun aloit haukkumaan hänen rakastettuaan. Tämä rakastettu on miehelle nyt sua tärkeämpi ihminen, ja sun on se hyväksyttävä vaikka kipeää tekisi.

Vierailija
8/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä ei ollut salasuhdetta, koska olimme aviomiehen kanssa jo laittaneet eropaperit vireille. Ja hän tiesi suhteestamme. Siinä kuitenkin kävi kaikkien mutkien jälkeen niin että palasin aviomieheni luo (liian pitkä juttu selittää). En jättänyt miestäni kaverin takia, eikä toisinpäin. Tämä kaikki on tapahtunut pitkällä aikavälillä, liian pitkä juttu selittää..

Ja unohdin mainita eka viestissäni että mies myös soitti mulle pari päivää eka viestin jälkeen, ja sanoi että se nainen on vieressä ja haluaa kuulla multakin että meillä ei ole KOSKAAN ollut mitään suhdetta. Sanoinkin sen sitten siihen puhelimeen (oli nähtävästi kovaääninen päällä) mutta samalla sanoin kaverilleni että tuollainen on sairasta ja että kaikki naiset eivät todellakaan ole tuollaisia.

Tällä mun kaverilla oli ennen nykyistä naisystävää eräs toinenkin naisystävä, jonka kanssa ei hänellä juttu kuitenkaan luistanut (ja joka ei ollut minusta mustasukkainen vaan hyväksyi sen että kerran kuukaudessa soittelimme tai että lähetetään synttäritoivotukset). En ollut häntä kohtaan enkä ole tätä nykyistäkään kohtaan mustasukkainen, sillä olen omassa avioliitossani jälleen onnellinen.

Enkä ole eka tapaamisestamme asti kaivannutkaan tunnetta että olisin tärkein ja rakkain ihminen, vaan ystävä kuitenkin. Harvoinhan meillä on edes yhteyttä, ja asummekin kaukana toisistamme (viimeksi olemme nähneet puoli vuotta sitten).

Olen jo hyväksynyt tilanteen että en nähtävästi hänestä tule mitään kuulemaan, ja olisi todellakin pitänyt jättää nainen haukkumatta, mutta se on nyt myöhäistä.

Purin vaan pahaa oloa tänne.. Toivon että hän tulee onnelliseksi kuitenkin...

Vierailija
9/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vannoneet, että ystävyys kestää uudet suhteet. Silti epäilen... mulla on jotain kierrossa ja jo mies on nilkassa vinkumassa. Mä epäilen vahvasti että kuusi vuotinen ystävyytemme hiljaa hiipuu jos/kun joku löytää jonkun.

Vierailija
10/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se että haukuit tuon naisen, kertoo siitä että sulla on ainakin jonkinasteisia mustasukkaisuuden tunteita tuosta miehestä. siinä ei oo mitään järkyn pahaa, mutta toivottavasti tajuat sen ja pohdit noita tunteita! koska jos hän olisi sulle vaan kaveri olisit luultavasti ollut vähän surullinen, mutta antanut hänelle aikaa ja tilaa ja sitten jossain vaiheessa varovasti taas lähestynyt... ehkä olet vielä vähän kiinni hänessä? ei sitä tarvii myöntää, mut sua helpottas jos myöntäsit sen itelles ja tekisit asialle jotain.

ymmärrän miehen uutta tyttöystävää täysin ja luultavasti jos mietit itseäsi ja miestäsi suhteen alussa, olit varmaan itsekin mustasukkainen? se kuuluu lähes jokaisen rakkaussuhteen alkuvaiheisiin. itse en olisi mitenkään ekaan pariin vuoteen kestänyt jos miehelläni olisi ollut tuollainen vähän epäselvä ystävä-kuvio.. nykyään hän pitää yhteyttä muutamaan naistyökaveriinsa ja se ei mua mitenkään haittaa koska suhteemme on syventynyt, tunnen hänet ja mulla on itsellänikin miestuttuja. mitään parasystävä kuviota mun olis vieläkin vähän vaikea niellä. mustasukkaisuuskin kun kuuluu meidän perusluonteeseen. sun täytyy nyt todella antaa tuolle miehelle tilaa ja mahdollisuus luoda tuota suhdetta. voi olla että muutaman vuoden päästä yhteytenne korjaantuu.

Vierailija
11/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin puolet jää kertomatta. Mutta olet menossa oikeaan suuntaan, jätä ystäväsi rauhaan ja katso tarkoittaako se sitä, ettette enää pidä koskaan yhteyttä, harmihan se varmasti on mutta luonnollista. Ja sairas ei sen kaverisi naisen tarvitse olla. Ok jos itse olet sellainen ihminen, ettei miehen paras naisystävä, jonka kanssa hänellä on ollut suhde, vaivaa niin olet aika melkoinen ihminen...ja noita ihmisiä on kuule vähässä loppujen lopuksi. Meinaan vain, että älä laita sen naisen syyksi kaikkea, ei asiat ole aina niin mustavalkoisia miltä näyttää.

Vierailija
12/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, oletin kyseessä olevan salasuhde ja että laitoitte eron vireille vasta suhteen alkamisen jälkeen, kun puhuit kriisin aikana suhteeseen sortumisesta.

Vierailija
13/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan jonkin verran olenkin mustasukkainen - niinkuin kaikista ystävistäni. Jos joku naispuolinen ystäväni laittaisi välit poikki sen takia että joku ihminen sitä vaatii olisin varmasti yhtä surullinen kuin nyt!

Miehelläni on hanen paras naispuolinen ystävänsä, ovat olleet kuin paita ja peppu ennen kuin tutustuimme (en tiedä onko ollut mitään vakavampaa). Nykyisin tapaavat ehkä kerran vuodessa rupattelemaan, ja olemme me yhdessäkin käyneet naisen perheen luona kylässä. Oli perheineen myös meidän häissä. Olin hiukan mustasukkainen alussa, mutta en kieltänyt yhteydenpitoa koska mies olsitti kuitenkin että minä olen se ykkönen.

Olenko ihan oikeasti ainut nainen tällä palstalla joka hyväksyy myös miesten ja naisten välisen kaveruuden??? Kaikki ovat sitä mieltä että kavereista/ ystävistä (jos ovat eri sukupuolta) tulee luopua kun alkaa suhteeseen???

Vierailija
14/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kovinkaan usein pelkkiä kavereita. Hirveen helposti siinä käy niin että jompikumpi jää haikailemaan tai roikkumaan tai sitten kun seuraavan kerran tulee omassa parisuhteessa jotain kuprua niin taas ajaudutaan toistensa syliin.

Kaveruus voi toimia jos ei ole mitään seksuaalista vetoa toista kohtaan, mutta exien kanssa on vaikeampaa.

Ja kyllähän tämä teidän tapaus osoittaa että ongelmia tosiaan voi tulla.

Vierailija
15/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko tällä miehellä on olla sinun ystäväsi? Siksi kun sinä haluat, että hän on ystäväsi? Kyllä kai aikuinen mies osaa päättää kumpaa haluaa enemmän naisen ystävyyttä vai pysyvän parisuhteen?

Vierailija
16/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion saada molemmat. Jos joku joskus on mustasukkainen miesystävästäni, hän ei ole sopiva miehekseni. En kestä mustasukkaisuutta, enkä ole mustasukkainen.

nimim. se toinen miesystävän omaava.

Vierailija
17/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAHAN tässä kuviossa on se mustasukkainen? :-D

Vierailija
18/18 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aluksi hänen tyttöystävänsä, myöhemmin vaimo, oli mustasukkainen, mutta oppi luottamaan suhteeseemme. Vaimo jopa passitti miehensä juttelemaan mun kanssa, kun heillä oli suhteessaan tosi vaikeaa, koska miehet ei keskenään näistä asioista juttele ja vaimon mielestä hänen piti päästä purkamaan asioita jollekin.

Joten ainakin täällä on toinen, jolla on erittäin hyvä miespuolinen ystävä. Meillä erona on se, että me ei tod olla ikinä edes suudeltu, mutta tunnettu on aina eli olemme asuneet samalla kujalla, kun minä synnyin yli 30-vuotta sitten. Mutta kun esimerkiksi käydään yhdessä bailaamassa (minä ja mieheni ja ystäväni ja vaimonsa) ystäväni kohtelee mua lähes yhtä lämpimästi kuin vaimoaan (pitää kainalossa, ei pussaaa!!, ja ostaa kaikki juomat mitä haluan :-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi