Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä ihmisiä jotka harrastavat "luontoa"

Vierailija
30.07.2017 |

Olen kaupunkilainen ja sellaiseksi syntynyt. Olen eurooppalainen ja valitettavasti myös suomalainen. En voi kestää näitä juntteja joiden ainoa harrastus on joku helwedin metsässässa samoaminen ja kykkiminen puolukoiden perässä. Heidän vaatteensa haisevat ulolle ja hiukset ovat likaiset. En edes pysty kuvittelemaan itä on vaatteiden alla heisän oltuaan jossain helvedin korvessa peseytymättä viikon.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä pysyä cityviidakon keskipisteessä niin ei jänkhänpolkijat osu tielle haisevine vaatteineen ja likaisine hiuksineen. Koska olet myös "valitettavasti suomalainen" ehdotan muuttoa Pariisin keskustaan niin pääset kaikkea em. pakoon. Paitsi ankeaa itseäsi.

Vierailija
2/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietän kesät mielellään kaukana kaupungeista ja ihmisistä, luonto ja rauha, arvostan. Syksyn tullen pakko palata kaupunkiin. Hymähdän ihmisille, jotka eivät kestä sääskiä tai jotka kiirehtivät liukuportaissa. Tai jotka eivät ole kosketuksissa luontoon. Nuorempana vietin lomia kaupungeissa, nyt se olisi painajainen. Kun olet nähnyt yhden kaupungin niin olet nähnyt kaikki kaupungit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin haju on ihmisten kevyesti kostuneista talvitakeista löyhkäävä haju, kaupungin ruuhkassa, ihmismeressä.

Vierailija
4/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma? Ole kestämättä torvelo.

Vierailija
5/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat tuntemani joiden harrastus on luonto on kaupunkilaisia. Maalaisille se ei ole harrastus vaan osa normaalia elämää.

Vierailija
6/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 4 kk ajan Itävallassa ja järkytyin siitä, että siellä perheet lähtivät joka viikonloppu shoppailun sijaan vaeltamaan vuoren rinnettä ylös ja toista alas. Sylilapset rinkkaan tms., varsikengät jalkaan ja retkeilemään kuivamuonat ainoana ruokana. Heidän mielestään se oli normaalia, että ilman päämäärää mentiin koko ajan hankalammassa maastossa ja ihailtiin näköalaa, joka oli joka kerta sama, vuoren rinne vain vähän vaihtui.

Vierailija
7/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a meillä mökkeillään ns. luonnossa. Keskellä merta saaressa, ei juoksevaa vettä eikä sähköjohtoja, joskin siellä on aggregaatti, paneelit, akut ja pumppu ettei enää tartte vettä juoksuttaa ämpäreillä rannasta. Nyt kun on loppukesä ja marja-aika niin keräillään huvikseen mesimarjoja, syksymmällä sienestetään.

Siellä peseytyy kyllä kaikki päivittäin, kukaan ei haise. Tietenkään ei puunata meikkiä naamaan tai tukkaa samoin kuin arkena, mutta ei siellä likaisena olla 😲

Vierailija
8/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. En ymmärrä sitä, että suomalaiset haluavat viettää lomansa jossain korvessa. Meitä sisimmältään kaupunkilaisia on Suomessa hyvin vähän ja meitä saa haukkua julkisesti ties miksi, mm. ylpeiksi, itsekkäiksi, pinnallisiksi, tyhmiksi, avuttomiksi, leuhkoiksi, snobeiksi jne.

Mutta auta armias jos moitit maaseutua tai maalaisia! Se on Suomessa pahempaa kuin jumalanpilkka. Kyllä tulee kuraa niskaan joka puolelta, jos erehdyt sanomaan, että et viihdy maalla/mökillä/metsässä/luonnossa.

Vierailija
9/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kantarellit ovat ilmestysneet! Lähdenkin tästä metsään. Tukka on paskainen ja vaatteet repaleiset, rintsikoita en ole tänään edes laittanut. Lantsarit jalkaan ja menoksi! Tänään meillä syödään illemmalla uusia perunoita, naapuritilan Highland-karjan lihaa ja kermaista sipuli-kantarellisoosia.

Vierailija
10/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No metsässä ei haise puliukot, roskat ja pakokaasut niin kuin cityssä.. .

Vierailija
11/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr. 3 kuulostaa ylimieliseltä. Jotkut ovat allergisia hyttysen, mäkäräisen ja/tai paarman pistoille. Vaikka se ei ehkä olekaan yhtä vaarallista kuin allergisuus ampiaisen pistoille, on erittäin epämukavaa, jos silmät muurautuvat umpeen ja naama on muutenkin kuin vuoristomaisema. 

Mutta naureskele sinä vain, jos tunnet sillä itsesi paremmaksi ihmiseksi.

Vierailija
12/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen, kaunis, varmaan hyvän tuoksuinenkin Saimi Hoyer ei varmaan mene sulla jakeluun. Että luonto ja nuo ominaisuudet samassa ihmisessä voi yhdistyä.

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/saimi-hoyer-kohtaa-luonnon-…

Vierailija
13/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan kaupunkiluontoa. Kaupungeissa itse asiassa on monipuolisempi kasvilajisto kuin jossain korvessa, sillä tänne on villliytynyt kaikkia ihmisten tuomisia. Juuri bongasin pihalta uuden kasvin, joka pitäisi tunnistaa.

Vierailija
14/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nr. 3 kuulostaa ylimieliseltä. Jotkut ovat allergisia hyttysen, mäkäräisen ja/tai paarman pistoille. Vaikka se ei ehkä olekaan yhtä vaarallista kuin allergisuus ampiaisen pistoille, on erittäin epämukavaa, jos silmät muurautuvat umpeen ja naama on muutenkin kuin vuoristomaisema. 

Mutta naureskele sinä vain, jos tunnet sillä itsesi paremmaksi ihmiseksi.

En minä naureskele, että tuntisin oloni paremmaksi ihmiseksi vaan hymähdän ihmisille, joiden hermot eivät kestä esim. sääskiä ja muita hyönteisiä, ja hymähdän niille ihmisille, jotka ovat luonnosta vieraantuneita. Hyönteisillä on oma merkityksensä luonnon kiertokulussa. Vähemmän hyönteisiä on vähemmän ravintoa linnuille.

Ensimmäiset pistot voivat aiheuttaa minullekin allergiaoireita mutta siihen on konstit. Kyllä, kasvoissani on paarman puremia mutta ne paranevat. Ja taidan minä hymähdellä niillekin ihmisille, jotka tekevät allergioistaan tai ruokavaliostaan ison numeron.

Vierailija
15/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen ei kiukuttele ja demonisoi ihmisiä harrastusten perusteella, ap.

Tai kuvittele, että omat mieltymykset ovat ainoita oikeita.

Minä olen asunut koko ikäni kaupungissa, stadissakin jo 27 vuotta. Sille hakee aika luontaisesti kaiketi vastapainoa, tai ainakin minulle se on luontevaa ja lisääntynyt iän myötä.

Siksi luonnon voi sanoa harrastukseksi, että siihen liittyy monenlaisia toimintoja, joita ei viitsi eritellä: lenkkeily, sienesty, marjastus, kasvien keruu (teen luonnonkosmetiikkaa), mökkipuutarhan hoito, vaellus. Tykkään myös luontodokumenteista ja kirjoista ja tunnen biologiaa hyvin.

On helpompi sanoa tiivisti, että olen luontoharrastaja.

Henkilökohtaisesta hygieniastani sinun on turha huolestua, käyn päivittäin suihkussa tai saunassa. Mistä edes pikkuiseen mieleesi tuli yhdistää likaisuus ja luontoharrastus?

N50

Vierailija
16/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää näitä koiraharrastajia, jotka kulkee monen ison koiran kanssa ja niillä on kummalliset liivit päällä ja joku koirahuppari. Vyötäröllä on vielä joku koiranruokavyö mistä heittelee makupaloja laumalleen. Hirveä hajukin lähtee noista. ja tuo emäntä on yleensä aina lihava.

Vierailija
17/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas huvittaa ja välillä suututtaakin tällaiset luontoa ah niin rakastavat ihmiset, jotka kesämökillään tappavat kaiken luonnon mikä vain liikkuu, kaatavat terveet puut, istuttavat vieraslajeja, jotka tuhoavat ja haittaavat alkuperäiskasveja jne. Nämä ihmiset haluavat siirtyä omalta asfalttipihaltaan tai pilkulleen 'hoidetulta' pihanurmikolta täsmälleen samanlaiseen paikkaan, jossa luonto ei saa näkyä, kuulua, haista. Sitten nautitaan siitä 'luonnosta'. Ehheeheee. Keskityhmät, keskitylsät, keskinkertaiset...

Vierailija
18/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. En ymmärrä sitä, että suomalaiset haluavat viettää lomansa jossain korvessa. Meitä sisimmältään kaupunkilaisia on Suomessa hyvin vähän ja meitä saa haukkua julkisesti ties miksi, mm. ylpeiksi, itsekkäiksi, pinnallisiksi, tyhmiksi, avuttomiksi, leuhkoiksi, snobeiksi jne.

Mutta auta armias jos moitit maaseutua tai maalaisia! Se on Suomessa pahempaa kuin jumalanpilkka. Kyllä tulee kuraa niskaan joka puolelta, jos erehdyt sanomaan, että et viihdy maalla/mökillä/metsässä/luonnossa.

Kuljen metsässä työkseni enkä vuodessa kohtaa kuin max 3 muuta kulkijaa. Voisin väittää, että lukuunottamatta muutamaa lyhyttä metsäretkeä marja-aikaan suurin osa maalaisista tai kaupunkilaisista ei sinne metsään mene kuin töihin. Kaupunkilaisen mielestä siellä on liikaa risuja, maalainen näkee joka paikassa tekemätöntä työtä.

Vierailija
19/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pintaliitäjä sitä kun ei siedä kun jollain on aitoa sisältöä elämässä :/

Narsistinen minä siinä kärsii kun syksyllä ihmiset käy sienessä tai marjamatsällä. Nämä on nähty

Vierailija
20/22 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset