Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen kerran lasu, ei jaksa enää..

Vierailija
30.07.2017 |

Olen eronnut miehestäni kuusi vuotta sitten ja sen jälkeen saatiin asiat sovittua kohtuudella. Aikaa kului ja exän ongelmat monipuolistuivat, kävi varkaita, riitautui vuokraisännän kanssa, sairastui, ei saanut lääkkeitä, sai lääkkeitä, auto hajosi, talo hajosi, tuli hometta...ja vaikka mitä. Aina, kun tilanne on ajautunut sekavaksi, olen siirtänyt tapaamisia tai yrittänyt luovia niitä. Koskaan mies ei ole nähnyt omassa tilanteessaan mitään tapaamista estävää, vaikka lapsetkin on välillä siellä viety evakkoon, kun on ollut naapureitten kanssa sen verran ikävä tilanne päällä.
Mies on syyttänyt sitten minua tapaamisten estämisestä ja milloin mistäkin, joka kerta on kyllä sitten lasu tullut. Milloin olen mielisairas, milloin minä olen huutanut lapsille yleisellä paikalla, milloin mitäkin. Syitä on ollut kaikesta mahdollisesta. Jutut on käsitelty, jopa niin tarkkaan, että on huomattu, ettei kyseinen tapahtuma voi olla totta, kun lapset eivät ole edes kotona tuolloin väitetyn tapahtuman ajankohtana.
Nyt on taas uusia käsiteltävänä, kun laitoin lapset karanteeniin täitartunnan takia. Isä riemastui, kun ei saanut lapsia ja teki taas uuden lasun. Lastensuojelu on sitten tulossa huomenna tarkastamaan jälleen kerran lasten tilannetta.
Onko kellään tällaista? Laskujeni mukaan tämä on nyt sitten 11. ja 12. ilmoitus. Mitä hemmettiä näille voi tehdä? Lasut exä tekee nimettöminä tai sitten puhuu jonkun muun niitä tekemään. On jopa saanut yhden hoitavan lääkärin tekemään lasun, vaikka hän ei ollut koskaan lapsia edes nähnyt. Koskaan nämä eivät ole mihinkään johtaneet, mutta ottaa vain niin päästä tämä jatkuva selittely.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin. Et voi estää lasten isätapaamisia täitartunnan vuoksi. Täit hoidetaan asianmukaisesti ja esim kouluun ja hoitoon voi mennä.

Vierailija
2/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täiden vuoksi eivät saa tavata isäänsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lasu?

Vierailija
4/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus exän edesottamuksista. Kai sinä olet pitänyt tallessa kaikki lasut, jotta voit todistaa niiden perättömyyden.

Pyydä nyt seuraavalle tarkastukselle tulevia tekemään viran puolesta asialle jotain. Heitähän siinä turhaan juoksutetaan ja sekin työaika on poissa joltakin oikeasti avun tarpeessa olevalta.

Se mitä minä en ymmärrä, on karanteeni täiden vuoksi. Mikä sellainen on? Tuli mieleen sota-aika, kun suomalaisevakot laitettiin Ruotsissa ensin karanteeniin. Ehkä tällä kertaa lasuun on oikeasti aihetta.

Vierailija
5/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lasu?

Lastensuojeluilmoitus.

Itsekin täältä joskus oppinut.

Toinen sana, jonka olen oppinut, on tukitoimet. Yleinen sana näistä asioista puhuttaessa.

Tukitoimet tarkoittavat erinäisiä asioita, joilla autetaan perhettä.

Vierailija
6/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt se tapaus, jossa isä ei hoida täitartuntaa itseltään ja siivoa kotiaan ja vaihda lakanoita, joten lapset saa siellä ollessaan aina uuden tartunnan?

Vierailija
7/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täi-episodi alkoi toukokuussa, tai oikeasti tammikuussa tuli koulun terveydenhoitajalta noottia, että on epidemia. Meille nuo tarttuivat vasta toukokuussa, ne hoidettiin. Ilmoitin myös isälle tästä. Hän aikoi tehdä hoidot siellä ja pesut itselleen.  

Nyt toinen lapsista on joka isätapaamisen jälkeen tuonut täit päässään takaisin. Tarkastus on tehty, koska toinen on kannellut, että tuo raapii taas päätään. Nyt viimein tämä täitä kantava on suostunut kertomaan, ettei hänellä ole omaa sänkyä isällään, vaikka  isänsä sai kunnalta juuri lasten takia kolmen huoneen ja keittiön uuden rivarin pätkän vuokralle. Toista petiä ei kuulemma mahdu sinne. Tämä toinen sattuu olemaan vielä tyttö ja joutuu nukkumaan siksi isänsä vieressä aina tapaamisilla. Minusta yli kymmenvuotiaan tytön ei kuulu enää isän vieressä nukkua. Nyt on vielä lisukkeena tullut univaikeuksia ja muitakin fyysisiä ongelmia. Mutta tästä vieressä nukkumisesta minulle kerrottiin vasta sen jälkeen, kun tämä täiongelma jatkui.

Mutta onhan se paljon näppärämpää syyttää minua ja tehdä lasu kuin myöntää, että sielläkin voisi jotain vikaa olla. Ap.

Vierailija
8/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianloukkaussyyte exälle jatkuvasta haitanteosta. 

Ja kyllä, lapselle voi huutaa, ihan julkisellakin paikalla. Minulla olisi tuollaiseen exään hermot menneet jo ajat sitten. Suosittelen asianajajaa ja exällesi vanhemmuudenarviointia.

Piste.

PS. Ois aika kiva jekku antaa lapset nyt isikullalle, saisi kerrankin raapia päätään kunnolla. Ehkä joku ajatuskin saattaisi juolahtaa mieleen. Tai tikku sormeen.

Vierailija
9/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se, jolla täit tulee isän luota? Joku kirjoitti hetki sitten, että isäviikonlopun jälkeen lapsilla aina täit, hoidetaan pois ja siivotaan ja taas tulee uudestaan, kun isän kotona ei hoideta eikä siivota.

Vierailija
10/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso peiliin. Et voi estää lasten isätapaamisia täitartunnan vuoksi. Täit hoidetaan asianmukaisesti ja esim kouluun ja hoitoon voi mennä.

Jos lasten isä ei hoida osuuttaan ja lapset saa häneltä joka kerta uuden täitartunnan, niin isän tulee katsoa peiliin.

Vierailija
11/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karanteeni täiden takia ei ole syy lasuun. Herrajumala mitä porukkaa! Kymmeniä lasuja jää käsittelemättä ajanpuutten ja henkilökunnan puutteen takia, sellaisia missä todella puuttumista tarvitaan! Tuoreessa muistissa Vilja Eerikan tapaus..

Ja sitten nämä vaahtoaa joistain täikaranteenista! Sii oikeesti!?

Tuo aloittajan tilanne täyttää kyllä jo kiusaamisen merkit. Sitä ei tarvitse eikä saa hyväksyä! Olisi kyllä lastensuojelun syytä puuttua tuon ns. isän tilanteeseen, voiko tuollaiselle todellakin lapsia antaa!?

Tuossa tilanteessa lapset kärsii, mutta nämä itkee jonkun retkun takia kun ei saa tavata lapsiaan! No joo, Suomi.....

Vierailija
12/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arrggh, helvetti, tyttö pois isänsä ulottuvilta. Etsiköön sänkyseuransa muualta?

Vierailija
13/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et ole tehnyt lastesi isästä yhtään lasua? Tämä täijuttu ja nukkumissysteemit olisi jo riittävä syy, puhumattakaan niistä muista vaikeuksista joita luettelit. Niihinkö sossut ei ole puuttuneet mitenkään muuten kuin antamalla uuden kämpän?

Vierailija
14/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on jo väkivaltaa, jos lapset eivät pääse täistään eroon. Eikö isä raavi päätään? Eikö sitä haittaa? Vaadit valvotut tapaamiset, koska et voi mennä toisen kämppään tarkastamaan, onko täit hoidettu pois vai ei, ja missä tyttö nukkuu. Eikä se oo ees sun tehtäväs.

Vierailija
15/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on jo luokiteltu sen verran häiriköksi isän toimesta, ettei minun puheitani kukaan todesta ota. Isähän on mallikansalainen ja elää sosiaalihuollon tuilla. Minä yritän vielä käydä töissä ja elättää lapsetkin siinä sivussa, mutta aina se syntipukki minä olen. 

Nyt riemastuin kyllä sen verran sosiaalitädille, että meinasivat miettiä, onko tapaamiset tyttöjen kehitykselle hyväksi. Saa nähdä, mitä huomenna tulee. Ei vain oikeasti enää jaksaisi, kun työtkin on hoidettava ja vielä lapset siinä sivussa. 

Mutta se on kyllä toteen näytetty, että mitä hullumpi olet, sitä enemmän voi ilman seuraamuksia toista kiusata.

Vierailija
16/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on jo luokiteltu sen verran häiriköksi isän toimesta, ettei minun puheitani kukaan todesta ota. Isähän on mallikansalainen ja elää sosiaalihuollon tuilla. Minä yritän vielä käydä töissä ja elättää lapsetkin siinä sivussa, mutta aina se syntipukki minä olen. 

Nyt riemastuin kyllä sen verran sosiaalitädille, että meinasivat miettiä, onko tapaamiset tyttöjen kehitykselle hyväksi. Saa nähdä, mitä huomenna tulee. Ei vain oikeasti enää jaksaisi, kun työtkin on hoidettava ja vielä lapset siinä sivussa. 

Mutta se on kyllä toteen näytetty, että mitä hullumpi olet, sitä enemmän voi ilman seuraamuksia toista kiusata.

Tämä siis aloittaja..

Vierailija
17/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä epäilyttävältä että isä pakottaa tuonikäisen tytön nukkumaan vieressään, kannattaa kysyä onko molemmilla edes vaatteet päällä. Noin on alkanut moni hyväksikäyttö mitä olen lukenut. Fyysisetkin ongelmat voi liittyä hyväksikäyttöön.

Vierailija
18/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitava lääkäri? Miten voi olla _hoitava_ lääkäri jos ei henkilökohtaisesti tapaa? Kenen hoitava lääkäri??

Vierailija
19/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt riemastuin siinä määrin sossuntädille, kun erehtyivät soittamaan kesken töiden minulle, että kerroin juurta jaksain tästä isän harjoittamasta täivaihdosta. Aikoivat ottaa sinne päinkin yhteyttä, mutta se on taas eri sosiaalitanttojen alueella, joten eipä tiedä, koska tämä tapahtuu. 

Mutta huomenna tullaan tänne sitten taas.

Myönsivät kyllä itsekin, että kiusaamista on ollut havaittavissa näissä ilmoituksissa, mutta sehän ei käsittelyvelvoitetta poista, vaikka ilmoitus olisi kiusaamistarkoituksessa tehty. 

Tuota hyväksikäyttöä olen pelännyt, koska exä käyttää lääkkeitä paljon ja on ajoittain sekava. Poliisit antavat sen pitää korttinsa, kun etäisyydet ovat niin pitkiä, mutta minusta tuo ei kyllä saisi mikään peruste olla, päinvastoin.  Hakee yksityiseltä lääkäriltä todistuksen ajokorttia varten, ettei hän näe kaikkia lääkkeitä, mitä syö tai mihin on laastarit nahassa. 

Saa nähdä, miten tästä taas eteenpäin luovii. Viikonloppuna tuli lapsille taas viestejä, kuinka äitinne kostaa hänelle tuolla, etteivät lapset pääse isälleen. 

ap.

Vierailija
20/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitava lääkäri? Miten voi olla _hoitava_ lääkäri jos ei henkilökohtaisesti tapaa? Kenen hoitava lääkäri??

Isän hoitava lääkäri oli tehnyt isän kertomuksen perusteella lasun, kun piti minua kykenemättömänä lapsia hoitamaan. Koskaan tämä lääkäri ei ole tavannut minua tai lapsia, vain isän. Tämän tiedän varmuudella, kun lapset itse kertoivat, että isä kävi lääkärissä, mutta nämä olivat odottaneet odotushuoneessa koko ajan. Silloin sosiaalityöntekijä kertoi, että kyseinen lasu on lääkärin tekemä, ja kertoi tämän lääkärin nimen, koska oli sen omalla virkanimikkeellään ja nimellään tehnyt. Tarkastin vielä netistä, että kyseinen lääkäri on todellakin keskussairaalan palkkalistoilla kyseisellä nimikkeellä. Että kyllä taitava ja vaikuttava puhuja voi tällaisenkin saada tapahtumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi