Jälleen kerran lasu, ei jaksa enää..
Olen eronnut miehestäni kuusi vuotta sitten ja sen jälkeen saatiin asiat sovittua kohtuudella. Aikaa kului ja exän ongelmat monipuolistuivat, kävi varkaita, riitautui vuokraisännän kanssa, sairastui, ei saanut lääkkeitä, sai lääkkeitä, auto hajosi, talo hajosi, tuli hometta...ja vaikka mitä. Aina, kun tilanne on ajautunut sekavaksi, olen siirtänyt tapaamisia tai yrittänyt luovia niitä. Koskaan mies ei ole nähnyt omassa tilanteessaan mitään tapaamista estävää, vaikka lapsetkin on välillä siellä viety evakkoon, kun on ollut naapureitten kanssa sen verran ikävä tilanne päällä.
Mies on syyttänyt sitten minua tapaamisten estämisestä ja milloin mistäkin, joka kerta on kyllä sitten lasu tullut. Milloin olen mielisairas, milloin minä olen huutanut lapsille yleisellä paikalla, milloin mitäkin. Syitä on ollut kaikesta mahdollisesta. Jutut on käsitelty, jopa niin tarkkaan, että on huomattu, ettei kyseinen tapahtuma voi olla totta, kun lapset eivät ole edes kotona tuolloin väitetyn tapahtuman ajankohtana.
Nyt on taas uusia käsiteltävänä, kun laitoin lapset karanteeniin täitartunnan takia. Isä riemastui, kun ei saanut lapsia ja teki taas uuden lasun. Lastensuojelu on sitten tulossa huomenna tarkastamaan jälleen kerran lasten tilannetta.
Onko kellään tällaista? Laskujeni mukaan tämä on nyt sitten 11. ja 12. ilmoitus. Mitä hemmettiä näille voi tehdä? Lasut exä tekee nimettöminä tai sitten puhuu jonkun muun niitä tekemään. On jopa saanut yhden hoitavan lääkärin tekemään lasun, vaikka hän ei ollut koskaan lapsia edes nähnyt. Koskaan nämä eivät ole mihinkään johtaneet, mutta ottaa vain niin päästä tämä jatkuva selittely.
Kommentit (37)
Mulla exä teki ihan kiusallaan noita milloin mistäkin syystä. Pian ne sen lastensuojelussa huomasivat ja soittivat vaan sitten, että tällä kertaa tällaista.
Jos itsekin epäilet hyväksikäyttöä niin on puolestaan sinun puolelta todella vastuutonta päästää lapset isälleen- eli jotain on pakko keksiä. Joku teki jopa niin että laittoi kotiinsa ns nannycamin kun isänsä tuli hoitamaan lastenlasta ja näin tuli todiste hyväksikäytölle. Se kyllä pilaa elämän tehokkasti, sen kokeneena.
Toki tuonikäinen voisi varmaan kertoa itsekin asiasta jos viet hänet/heidät lastenpsykologille ja lääkärin tutkimuksiin.
Isä tekee nimettömänä lasuja tai nakittaa kaverinsa tekemään niitä, miksi sinä et voisi aiheesta tehdä samoin?
Jos on pienikin epäily hyväksikäytöstä niin lasta ei saa antaa isälleen! Täysin puolustuskyvytön lapsi, vielä luottamussuhde aikuiseen ja siten helposti manipuloitavissa. Juttele tytön kanssa ja ole vahva äiti.
Se nyt vaan on valitettavasti niin, ettet voi omatoimisesti asettaa lapsiasi karanteeniin.
Voihan olla, että olet vain hoitanut ne täihoidot ja munien poiston huonosti. Silloinhan ne kuoriutuvat 7-10 päivän päästä ja alkavat munia taas.
Joo, ei muuta, kuin nimetön lasu isästä, aiheena epäilty hyväksikäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on valitettavasti niin, ettet voi omatoimisesti asettaa lapsiasi karanteeniin.
Voihan olla, että olet vain hoitanut ne täihoidot ja munien poiston huonosti. Silloinhan ne kuoriutuvat 7-10 päivän päästä ja alkavat munia taas.
Tätä epäilin itsekin, kun tätä on nyt hoidettu kolmatta kuukautta. Mutta sitten olen päitä tarkastattanut myös muilla, eikä munia ole löytynyt. Nyt olivat viikon isällään ja vastaan tuli jälleen käveleviä täitä, ja munia etsittiin jälleen kolmen ihmisen voimin, eikä niitä löytynyt. Kahdella näistä on vielä terveydenhoidon koulutus, joten ei voi olla kiinni minun avuttomuudestanikaan tämä.
Lapset eivät ole isällään nähneet ainuttakaan täishampoota eikä kampaa, vaikka olivat sitä pyytäneetkin, kun oma jäi kotiin. Ei ollut. Jokaisessa täishampoossa on kyllä meille kampa tullut, että luulenpa ja isän tuntien, ettei kyseistä ainetta ole siihen talouteen ostettu. Exä on hyvin tarkka ja arka maineelleen, eikä sitä paranna pienestä apteekista täishampoon osto, aina sinne joku tuttu paikalle kuitenkin osuu. Sekä on aika hinnakasta tuo shampoo. Meillä on nyt melkein parisataa euroa siihen kulutettu, joten aika kovalta tuntuu taloudellisestikin.
Nyt ei ole täitä näkynyt, kun tyttäret ovat reilun viikon kotona olleet. Uusintakäsittely tehdään kuitenkin tänään, kuten ohjeessa lukee ja jälleen kerran, kaikki petivaatteet ja pyyhkeet pesuun.
ap
En taida uskoa tätä tarinaa.Ei sossun työntekijä aiheetta ravaa kenenkään luona.
Vierailija kirjoitti:
En taida uskoa tätä tarinaa.Ei sossun työntekijä aiheetta ravaa kenenkään luona.
No, eihän se aiheetta tulekaan. On tehty lastensuojeluilmoitus. Nyt syynä on se, että minulla on kuulemma mielenterveysongelmia. Tämä oli lasun aihe nyt ja toinen koski tolkutonta alkoholin käyttöä ja väkivaltaa, mitä meillä kuulemma on. Viimeksi olen nauttinut viiniä joulukuussa aattoillan aterialla, että niin juoppo minä olen. Pitääkö tässä jonnekin maksakokeisiin lähteä, että tuota alkoholin käyttöään tai käytttämättömyyttään voi jotenkin perustella. Vai miten se toteen näytetään, ja entäs tuo väkivalta? Sitä minä hiukan ihmettelen, että ketä kohtaan ja milloin? Mutta näin on näppylät, ilmoitukset on tehty ja huomenna ne tarkastetaan.
Mitenkäs sen kunniasi perään kyselet, kun nimettömiä ovat ? Siinähän saat räpytellä.
Enkä minä tiedä, miten tuota mielenterveyttäkään todistelee, kun töissä käyn ja muutenkin osallistun lasten elämään normaalisti. Eron jälkeen kahdesti kävin juttelemassa mielenterveyshoitajalle ja sen jälkeen totesi, ettei tarvetta ole. Väkivallasta en tiedä, kun viimeksi olen autoa renkaaseen potkassut ja siitäkin on jo hyvä tovi aikaa.
Ap.
Jotenkin tää juttu nyt vähän haiskahtaa. Jos on totta, niin on kyllä ap:nkin katsottava peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et ole tehnyt lastesi isästä yhtään lasua? Tämä täijuttu ja nukkumissysteemit olisi jo riittävä syy, puhumattakaan niistä muista vaikeuksista joita luettelit. Niihinkö sossut ei ole puuttuneet mitenkään muuten kuin antamalla uuden kämpän?
Lasuja ei tehdä vanhemmista.
Ap.llä taitaa olla tälläkin hetkellä vähän foxii saappaissa.Sen verran sekavaa tekstiä sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei muuta, kuin nimetön lasu isästä, aiheena epäilty hyväksikäyttö.
Ei lasua tehdä isästä.
Palstamiehet näemmä kuulivat kutsun tulla puolustamaan hulttiomiestä, sen verran taas tätä aiheetonta syyttelyä viimeisimmissä kommenteissa. Ei taida sellaista äijää olla jonka kunnia ei olisi palstamiehille sydämenasia. Ehkä joku feministiksi itseään tituleeraava mies voisi olla tarpeeksi ansioton näiden ritarien silmissä.
Mehän kuullan vain toisen osapuolen kertomus.
Haiskahtaa juttu hieman juuri tuon täikaranteenin vuoksi sekä lapsen vieressänukkumisen. Meillä lapset ovat halunneet nukkua vieresäni tuonkin ikäisinä vielä, eikä siinä ole ollut mitään seksuaalista.
Kauanko aiot katsella tuota?
Palkkapa itsellesi kunnon asianajaja ja hoida asiat kuntoon.
Lapsilla on oikeus tavata isäänsä, isällä ei ole oikeutta tavata lapsiaan. Pidä puolesi ja lastesi puolta, älä ruikuta äläkä alistu.