Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eivätkö HSL-alueen opiskelijat ole oikeutettuja koulumatkatukeen?!

Vierailija
30.07.2017 |

Matkakustannusten pitää olla 54 euroa kuukaudessa, jotta voi saada koulumatkatukea. 30 päivän seutulippu maksaa 53,30?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään tietoja/kokemuksia?

Vierailija
2/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seutulippu maksaa n. 103 euroa kuukaudessa, josta opiskelijat saavat 50% alennusta ehdot täytettyään. Mielestäni etu on hyvä. Mitä muuta tukea pitäisi vielä saada?

Itse olen kyllä sitä mieltä, että seutulippu on turhan kallis verrattuna sisäisen lipun hintaan. Mielestäni koko pk-seudulla voisi olla yhtenäinen lippu. Hinta esim. jostakin sisäisen ja seutulipun väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etsiä asunto samalta paikkakunnalta, missä opiskelee. Tällöin voi pärjätä sisäisellä lipulla, joka on edullisempi.

Vierailija
4/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos matkakustannusten pitää olla vähintään 54 euroa ja seutulipu on halvempi kuin 54 euroa, niin eikö vastaus ole aika ilmeinen...?

Vierailija
5/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä sitä mieltä, että seutulippu on turhan kallis verrattuna sisäisen lipun hintaan. Mielestäni koko pk-seudulla voisi olla yhtenäinen lippu. Hinta esim. jostakin sisäisen ja seutulipun väliltä.

Miksi rangaista kalliimmalla lipulla niitä, jotka ovat vantaalaisia ja liikkuvat pelkästään Vantaalla tai helsinkiläisiä Helsingissä liikkuvia? 

Vierailija
6/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkakustannusten pitää olla 54 euroa kuukaudessa, jotta voi saada koulumatkatukea. 30 päivän seutulippu maksaa 53,30?

No eikö se ole paljon kätevämpää että hinta jää omavastuuseen, kuin että hinta olisi kalliimpi ja itselle jäisi saman verran maksettavaa, mutta pitäisi toimittaa kauhea paperisota saadakseen tukiosuuden.

Vierailija
7/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rangaista kalliimmalla lipulla niitä, jotka ovat vantaalaisia ja liikkuvat pelkästään Vantaalla tai helsinkiläisiä Helsingissä liikkuvia? 

Turunseudulla tehtiin näin. Turkulaisten paikallislipun hinta nousi ja naapurikuntalaisten laski.

Vierailija
8/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seutulippu maksaa n. 103 euroa kuukaudessa, josta opiskelijat saavat 50% alennusta ehdot täytettyään. Mielestäni etu on hyvä. Mitä muuta tukea pitäisi vielä saada?

En ymmärrä tuota opiskelija- ja elekeläisalennuksia. Saako liikennöitsiä heidän osuutensa lipusta verorahoista, vai maksaako muut matkustajat alelippujen alennukset? Kuljin yhden talven lähes viikottain Turku-Helsinki väliä ja olin usein ainoa matkustaja joka maksoi lipusta täyden hinnan, kaikki muut olivat opiskelijoita, lapsia tai eläkeläisiä.

Vierailija
9/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos matkakustannusten pitää olla vähintään 54 euroa ja seutulipu on halvempi kuin 54 euroa, niin eikö vastaus ole aika ilmeinen...?

Valtaosassa kuukausista on 31 päivää ja 31 päivän seutulippu on 54e

Vierailija
10/10 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin asia ajankohtainen, vielä on epäselvää onko tuo kk välein ostettava seutulippu se edullisin vaihtoehto vaiko kenties jokin muu versio...

Lasten lipun hinnalla vielä menee koska ikää 15v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi