Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkiaamut teinien perheissä?!?

Vierailija
30.07.2017 |

Kertokaapa miten teillä joilla teini-ikäisiä lapsia sujuu ja etenee arkiaamut, kun on töihin ja kouluihin lähdöt?

Mihin aikaan heräätte, miten aamupalat ja niiden tekeminen, aamutouhut ja mites aikataulu ja minkä verran kullakin matkaa omaan työ/koulupaikkaansa?

Teinien iät?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini on salaa pelannut tietokoneella aamukolmeen ja löytyy sängystään kännykkä kädessä nukkumasta kun kouluun lähtöön on 10 min.

Joudumme huutamaan teinin hereillä. Ei ehdi peseytyä, laittaa lätsän likaiseen päähän juo lasin tuoremehua ja lähtee. Sama toistuu viikosta toiseen.

Meillä sama juttu. Onneksi oppivelvollisuus on nyt suoritettu ja olemme sanoneet hänelle ettemme enää herätä häntä enää ikinä kouluun. Kohta nähdään kykeneekö teini käymään viikkoakaan lukiota niin ettei myöhästelisi. Olemme tehneet selväksi että jos opiskelu ei nappaa niin sitten saa luvan etsiä työpaikan ja muuttaa omilleen. Noin ison pitäisi jo älytä lopettaa tuollainen lapsellinen yöpelaaminen. Muutenkin on pinna tiukalla hänen kanssaan kun mikään normaali ruoka ei kelpaa. Söisi vain mysliä, muroja, banaanijjuguttia, pizzaa ja kebabia. On sen vuoksi ylipainoinen ja joutuu tilaamaan vaatteensa isompien ihmisten kaupoista ulkomailta.

Vierailija
22/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään klo 5.30. Syön aamupalan, luen lehden ja tuijottelen päämäärättömästi ulos ikkunasta kahvikuppi kädessä. Käytän koiran ulkona. Sillä aikaa herää mies. Kun tulen ulkoa noin klo 6.30, herätän 15-vuotiaan pojan, joka ei tee elettäkään noustakseen. Nostan volyymia. Tässä välissä herää 12-vuotias tyttö, joka nousee, pukee ja syö aamupalan. Poika on edelleen sängyssä. Tässä vaiheessa huudan kuin hinaaja, koska pojan pitää olla bussipysäkillä klo 7.15. Klo 7.10. poika nousee, pukee ja juoksee bussipysäkille. Samaan aikaan lähtee tyttö. Käytän rentouttavat viisi minuuttia koiran rapsutteluun ja lähden töihin.

Oikeesti, älä opeta poikaasi siihen, että muut huolehtii hänen heräämisestään. Anoppi teki sen miehelleni ja meni vuosia ja satoja myöhästymisiä sovituista tapaamisista kun en halunnut jatkaa hänen äitinsä työtä, että aikuinen mies ymmärtää säätää kellon niin, että ehtii ajoissa töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään klo 5.30. Syön aamupalan, luen lehden ja tuijottelen päämäärättömästi ulos ikkunasta kahvikuppi kädessä. Käytän koiran ulkona. Sillä aikaa herää mies. Kun tulen ulkoa noin klo 6.30, herätän 15-vuotiaan pojan, joka ei tee elettäkään noustakseen. Nostan volyymia. Tässä välissä herää 12-vuotias tyttö, joka nousee, pukee ja syö aamupalan. Poika on edelleen sängyssä. Tässä vaiheessa huudan kuin hinaaja, koska pojan pitää olla bussipysäkillä klo 7.15. Klo 7.10. poika nousee, pukee ja juoksee bussipysäkille. Samaan aikaan lähtee tyttö. Käytän rentouttavat viisi minuuttia koiran rapsutteluun ja lähden töihin.

Ihmisellä joka herää 5.30 ei voi olla elämää! Ei harrastuksia, missään ei voi käydä iltaisin ja aina masentaa kun joutuu haudanmustaan yöhön heräämään!

😊Olen aina ollut aamuvirkku, eikä minulla ole mitään aikataulutettuja harrastuksia. Tykkään aamuista. Olen illalla nukkumassa viimeistään puol kymmeneltä, eikä siitä ole tähän asti mitään harmia ollut. Salilla ja lenkillä voi käydä suoraan töiden jälkeen ja viihdyn hyvin kotosalla.

Vierailija
24/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, älä opeta poikaasi siihen, että muut huolehtii hänen heräämisestään. Anoppi teki sen miehelleni ja meni vuosia ja satoja myöhästymisiä sovituista tapaamisista kun en halunnut jatkaa hänen äitinsä työtä, että aikuinen mies ymmärtää säätää kellon niin, että ehtii ajoissa töihin.

Tiedän... hän herääkin ihan hyvin itsekseen niinä aamuina, kun olen jo ehtinyt lähteä töihin. En vain jaksa katsella sitä vetelehtimistä, koska se on niin erilaista kuin oma toiminta.

Vierailija
25/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä joka herää 5.30 ei voi olla elämää! Ei harrastuksia, missään ei voi käydä iltaisin ja aina masentaa kun joutuu haudanmustaan yöhön heräämään![/

Höpöhöpö! En edes ole se alkuperäinen 5.30 herääjä vaan toinen koiraa rapautteleva... käytän heti herättyäni koiran pitkällä lenkillä ja syön aamiaisen virkeänä ja heränneenä. Saatan joogata/meditoida hetken enne töihin lähtöä. Herätän 13 vuotiaan sitä ennen. Laitoin joskus aamiaista, kun lapsi söi liian vähän. Tiedän olen paapoja:)

Ai niin ihmettelijälle tiedoksi aamulla aikaisin on jonkin verran ihmisiä lenkillä ja koiraa ulkoiluttamassa. Kiitos reippaan aamun, jaksan kyllä harrastaa ja elää aktiivista elämää. Kiitos koirani!

Vierailija
26/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rapsutteleva:D

Vierailija
27/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 15. Äiti herää kuudelta, juo aamukahvit ja syö jotain, lähtee seitsemän jälkeen. Minä herään 7:40. Heräilen, puen ja harjaan hampaat, syön harvoin kun aamuisin ei yleensä ole nälkä. Lähden 8:20. Koulu alkaa yhdeksältä. En meikkaa tai laita hiuksia, joten niihin ei mene aikaa.

Vierailija
28/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään 5.30 ja lähden töihin klo 6.30. Teinit 15 ja 13 heräävät koulun alkamisajan mukaan, aamupalaa eivät juurikaan syö tietääkseni. Kertaakaan eivät ole koulusta myöhästyneet vaikka hoitavatkin aamunsa ilman minua. Ja syömättömyys on oma voivoi, ruokaa on kaapit pullollaan.

Vierailija
29/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 ja 15 vuotiaat, heräävät itse klo. 7 ja lähtevät kouluun 7.45. Aamupalan syövät koulussa, jos huvittaa. Yleensä eivät syö.

Vierailija
30/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni herää viim. klo 6 ja lähtee töihin. Syö aamupalan yleensä siellä. 17v herää klo 6.15, syö aamupalan, tekee eväät iltapäivälle (menee koulusta suoraan treeneihin) ja lähtee klo 7.15 lähtevällä junalla kahdeksaksi kouluun. Itse herään klo 6.30, juon kupposen teetä ja katson, että 10v herää ajoissa. Yleensä herää. Jos kuopuksella kasin aamu lähden hänen kanssaan samalla junalla. 15v heräilee n. 7.20 ja hoitelee aamutoimet. Hänen koulunsa on lähinnä, joten matkaan menee n. 5min kävellen. Ei tarvii kenenkään aamuista huolehtia.

Vierailija
31/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 14v. Herää puoli tuntia ennen lähtöään. Nousee sängystä, vetää vaatteet päälle. Hammaspesu, aamupala (syö ihan itse, en vahdi, en tee valmiiksi), lähtee bussipysäkille. Jos myöhästyy bussista, ehtii vielä pyöräillä, jos painaa kovaa vauhtia menemään. Reipas 5 km koulumatkaa, hyvällä ilmalla menee muutenkin pyörällä.

Joskus joku muu tekee aamupalaa itselleen samaan aikaan. Mutta esim. mä syön jogurttia ja marjoja, teini leipää, joten samanaikaisuus ei aiheuta synergiaetua ;)

Mutta joo. Yläkoulu on meillä sellainen rajapyykki, että silloin pitää osata huolehtia itse koulunkäynnistä. Joskus nukkuu pommiin, eikä ehdi syödä, sit on nälässä. Ei maailma siihen kaadu.

Vierailija
32/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on tuo aamuinen kännykän räpläys, wc:ssä istuminen (kännykän kanssa) ja suihkussa lotraaminen mistä lukion aloittava poika saa ruveta karsimaan..

Saa nähdä miten käy, uhitellut kyllä että herää sitten vaikka klo05 jos niikseen on mikä ei kyllä mielestäni se oikea tapa ole, koska sitten herää kaikki muutkin-oli tarvetta tai ei ja 05 heräämiseen ei oikeastaan koskaan ole tarvetta.

Huokaus.

Vierailija
33/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herään klo 6.40. Keitän puuron ja kahvit.

Usein herättelen miehen ja teinipojan seitsemän jälkeen. Välillä heillä oma heräTys.

Joskus laitan aamupalan valmiiksi pojalle. Varsinkin, jos treenit kestäneet illalla myöhään jatiedän, että on väsynyt.

Poika syö aina aamupalan. On kiukkunen ja väsynyt ilman ruokaa.

Vierailija
34/38 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit oli viime vuonna lukion ekalla ja kolmannella. Tyttö heräsi 6:30 meikkaamaan yms. Minä heräsin 7:00. Kaksi kylppäriä joten ei ruuhkaa. En syönyt aamupalaa, join teetä, tyttö söi jogurtin tms. Lähdimme yhdessä autolla noin 7:30, koska hänen lukionsa oli työpaikkani vieressä. Pojan lukio 5 min matkan päässä, heräsi kuulemma yleensä 7:45, söi muroja ja lähti - en siis nähnyt häntä aamuisin. Mies heräsi kun jaksoi, meni yleensä vasta yhdeksäksi. Jokianen siis hpitanut itse aamupalansa ja heräämisemsä. Eiköhän sama peli jatku syksyllä, sillä erotuksella että tytär muuttaa opiskelemaan ja mun aamut ei ole enää aikatauluihin sidottuja. Taidan silti herätä seiskalta että saan olla rauhassa aamulla ennen miesväen heräämistä :)

Vierailija
35/38 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään kuudelta, suihkuun, kahvit tulemaan, meikkaus jne. Teinipoika 16 v herää noin 6.40, lojuu hetken, seiskalta ylös ja suihkuun, pukee heti suihkun jälkeenn, tekee aamiaisen, jos mä en ole tehnyt (joskus teen, joskus en) laittaa hiukset, pakkaa repun ja lähtee n 7.50-8 bussipysäkille. Itse lähden viime. 7.35 töihin.

Mä herätän 12 v pojan klo 7 kasin aamuina, ysin aamuina/jos huolehtii siskonsa 7v kouluun 7.30. Yleensä heille teen valmiiksi aamiaisen/poika ottaa mysliä ja jogurttia. Tytölle teen aina, koska muuten joisi vaan kaakaon. 12 v lähtee kasin aamuina niin. 7.55 (koulu alkaa 8.10) , ysin aamuina 8.45 ja kympin aamuina 9.45. Tytön poika laittaa lähtemään kouluun 25 min ennenkuin koulu alkaa. Oon ope, niin en en voi vaikuttaa omiin lähtemisiini. Takaporttina on lähellä asuva eläkkeellä oleva äitini, joka varmistaa että tyttö pääsee kouluun

Vierailija
36/38 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinejä kaksi, olen yh.

Toinen teineistä opiskelee toisella paikkakunnalla ja asuu siellä koulun asuntolassa. Syö aamiaisen koulussa tai tekee itse omassa keittokomerossaan. Koulumatka asuntolalta kouluun muutama sata metriä.

Toinen teini asuu kotona. Herää itse herätyskelloon, syö itse tekemäänsä aamiaista, katsoo tv:tä, pukee, lähtee pyörällä kouluun. Koulumatka 2km.

Itse herään työaamuina viideltä. Puen, käyn vessassa, kusetan koiran, lähden töihin. Vaihteleva työmatkan pituus.

Vierailija
37/38 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään miehen kanssa klo 5.30, juodaan kahvit ja syödään aamiainen, laittaudutaan ja lähdetään töihin klo 6.30. Teini herää seitsemän aikoihin, en tiedä syökö tai juoko jotain ja lähtee klo 8.30 kouluun.

Vierailija
38/38 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini (16) herää kellon soittoon, yleensä viiden jälkeen, ja lähtee omia aikojaan bussille ja kouluun.

Minä (opiskelija) heräilen noin puoli kymmeneltä, mies (eläkkeellä) kymmenen-yhdentoista aikaan. Jokainen huolehtii oman aamupalansa.