Miten pakkaan lennolle vitamiinit????
Olen googlettanut kyllä, mutta tähän en ole löytänyt suoraa vastausta. Olen lähdössä eurooppaan lomalle 10 päiväksi, ja reseptilääkkeistä olen hankkinut reseptit ja shengen-todistuksen jne, mutta mites ihan perus vitamiinit? Mulla on 5-6 eri vitamiinia, kaikki tosi isoissa purkeissa, joten en viittis todellakaan raahata purkkeineen mukaan. Voinko laittaa vaan dosettiin kaikki ja ottaa käsimatkatavaroihin, miten tähän suhtaudutaan turvatarkastuksessa helsinki-vantaalla?
Kommentit (37)
Laita dosettiin, mitä tarvitset matkan aikana ja se ruumaan. Problem solved.
Mä lähden viikoks etelään, enkä todellakaan ota mitään vitamiineja mukaan.
Turvatarkastusta ei kiinnosta pätkääkään sun pilleris. Niitä kiinnostaa vain ja ainoastaan lentoturvallisuus. Jos läkkeet eivät ole sellaisia että niillä voisi vaikka tappaa ihmisiä tai räjäyttää koneen, niin niitä ei oikeasti kiinnosta vaikka olisvat huumeita.
Tullia sen sijaan kiinnostaa, mutta jos liikutaan shengenalueen sisällä niin tulliin ei tarvi mennä lainkaan.
Tätä mietin myös, mutta herättääkö turhaa ihmetystä ja laukku pengotaan tms? Siksi mietin onko käsimatkatavaroihin pakkaaminen helpompi vaihtoehto....
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden viikoks etelään, enkä todellakaan ota mitään vitamiineja mukaan.
Tee sä niin, mutta mä todellakin otan 😊
Mulla oli ruumassa minigrip-pusseihin pakattuna. Oon raskaana ja olin vaeltamassa, joten lisäravinteille oli todellinen tarve. Varmaan saisivat olla käsimatkatavaroissakin.
Vitamiinirn syönti on turhaa, jos syöt monipuolisesti. Rasitat vain maksaa ja munuaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin myös, mutta herättääkö turhaa ihmetystä ja laukku pengotaan tms? Siksi mietin onko käsimatkatavaroihin pakkaaminen helpompi vaihtoehto....
Itse ainakin laittaisin vitamiinit matkatavaroihin, koska pyrin ottamaan käsimatkatavaroihin vain välttämättömät tavarat. Matkatavaroihin kaikki mitä ilman pärjää tai jonka tilalle voi ostaa uuden matkakohteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vitamiinirn syönti on turhaa, jos syöt monipuolisesti. Rasitat vain maksaa ja munuaisia.
Ei niitä kannata syödä, kun ei niistä tiedä mitä myrkkyjä niissä on. Yksi kaveri oli kuolla kun käytti jotain lisäravinnetta säännöllisesti. Onneksi sattui työterveyshuollon ikätarkastus, jonka kokeissa selvisi että maksa ja munauiset vetelee ihan viimeisiä. Jos olisi jatkanut käyttöä niin maksaja munuaiset olisivat menneet muutamassa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella on sairaus, jonka takia todella rajoittunut ruokavalio. Siksi syö lääkärin määräyksestä vitamiinit purkista. Tosin saman sairauden takia lapsi ei matkusta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta tuolla reissulla se ei täysin ole mahdollista. Nämä vitamiinit, tai siis osa, on mulle lääkärin suosittelemia, ja en kuole jos en niitä syö, mutta HALUAN ottaa ne myös lomalla. Esim. jos jätän maitohappobakteerit pois, mun maha menee sekaisin. Käytän vain puhtaita tuotteita eli en mitään kaupan monivitamiineja tms. Enkä nyt kysynyt tässä neuvoja terveelliseen ruokavalioon, vaan miten pakkaan nämä vitamiinit mukaan????
Käsilaukkuun yhden päivän satsi ja loput ruumaan. Itse syön d-vitamiinia, maitohappobakteereita ja kalkkia, myös matkoilla. Näistä ei kyllä ole tullut mieleen, että kävisivät maksan päälle.
Käyn 3kk välein maksakokeissa rasvamaksan, ja siitä johtuen hieman kohonneiden maksa-arvojen vuoksi. Lääkäri on myös tietoinen kaikista käyttämistäni vitamiineista, joista osaa on mulle myös itse suositellut. Enkä kysynyt tässä nyt muutenkaan että kannattaako niitä syödä vai ei! Vaikka tänne laittaessa osasinkin odottaa, ettei kaikki ymmärrä lukemaansa, mutta onko se niin vaikeaa lukea tuo kysymys ja vastata siihen 😂. Mutta kiitos kaikille, jotka osasivat vastata itse kysymykseen!
Laita ne kondomiin ja työnnä peräaukkoon,se on Helsinki-vantaan virallinen suositus.
Siis matkustat Euroopassa ja olet hankkinut reseptilääkkeillesi erillisen Shengen-todistuksen? Ihan tavallinen resepti olisi riittänyt, ellet nyt sitten huumeiksi luokiteltuja lääkkeitä kuljeta. 😄
Muistelisin, että suositus olisi että kaikenlaiset lääkkeet olisivat käsimatkatavaroissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis matkustat Euroopassa ja olet hankkinut reseptilääkkeillesi erillisen Shengen-todistuksen? Ihan tavallinen resepti olisi riittänyt, ellet nyt sitten huumeiksi luokiteltuja lääkkeitä kuljeta. 😄
Voi jessus 😂. Kyllä ne apteekissa tietää tarviiko sitä vai ei, eikä ne sitä anna jos ei tarvitsisi 😂
Kuule, jos jättäisit ne vitamiinit nyt kotiin ja söisit matkalla kunnon ruokaa. Et kuole jos lisäravinteet jää muutaman päivän ottamatta.