Puoliso laihduttaa, minäkin joudun syömään dieetti
ruokia, onko oikein? "Jos minä kärsin, niin muutkin kärsii."
Kommentit (19)
Jos tarkoittaa, että ranskisten sijaan syötte keitettyä perunaa ja makkaran sijasta kastikkeessa on vähärasvaisia jauhelihaa, kaikki on hyvin. Mutta jos perhe syö nutriletteja, niin sitten niiden ei-laihduttavien perheenjäsenten on paras opetella kokkaamaan itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tehdä itse omat ruokasi?
ei täällä saa, muuten menee laihdutus pilalle.
Siis mistä tarkalleen on nyt kyse? Millä tavalla sinä kärsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei täällä saa, muuten menee laihdutus pilalle.
Miten niin ei saa? Elätkö jossain pakkosymbioosissa laihduttajan kanssa?
No puoliso suuttui, kun nätisti sanoin painonnoususta. Nyt on draamaa ja dieetti päällä. Kotiin ei saa ostaa edes leipää ja juustoa lapsille, kun hänkään ei niitä saa syödä.
Eikä ole hyvä että koko perhe osallistuu ruokaremonttiin?Ja pysyvään sellaiseen.
No hyvää se sullekin tekee. Vaikka ei olisi yhtä suurta röllykkää sun keskivartalossa, niin pahaa jälkeä se paskamättö tekee silti sun sisäelimille.
Vierailija kirjoitti:
No puoliso suuttui, kun nätisti sanoin painonnoususta. Nyt on draamaa ja dieetti päällä. Kotiin ei saa ostaa edes leipää ja juustoa lapsille, kun hänkään ei niitä saa syödä.
Siis oikeesti?
Ei tainnut puolison korvaan kuulostaa nätiltä se sanominen...
Vierailija kirjoitti:
Ensin se oli ap joka ei saanut muuta kuin dieettiruokaa. Nyt muuttui tarina ja leipää ja juustoa pitää saada lapsille. Vai ap:lleko sittenkin?
Mitä ruokaa teillä sitten on laitettu viime aikoina?
Lihaa kasviksilla (en syö kasviksia) lapset syö vain tiettyjä kasviksia.
Puuroa. Rahkaa. Mössöjä esim riisi liha ja kasvikset sekaisin. Lapsista vain 1 vuotias syö. Makaroni mössö kasviksilla.
Siis vituillessaan sekoittaa kasvikset ruokaan, kun tietää etten tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Lihaa kasviksilla (en syö kasviksia) lapset syö vain tiettyjä kasviksia.
Puuroa. Rahkaa. Mössöjä esim riisi liha ja kasvikset sekaisin. Lapsista vain 1 vuotias syö. Makaroni mössö kasviksilla.
Ja mitä olisi syöty, jos ap päättäisi?
Vierailija kirjoitti:
Siis vituillessaan sekoittaa kasvikset ruokaan, kun tietää etten tykkää.
Ootko 10-vuotias vai? "Yhyy, kasviksia, mä en tykkää!" 😂
Huokaus.
Onko täällä 2/3 mielenterveysongelmaisia teinejä nykyään..
Jos laihduttaminen olisi helppoa ei meillä olisi ylipainoa yhteiskunnassa. Laihduttaminen on fyysisesti hyvinkin helppoa, se henkinen puoli onkin se vaikeampi.
Jos itse olet vielä mennyt sanomaan puolisollesi painosta, tekee tämä laihdutus varmasti hyvää hänelle. Kyse on hänen sekä fyysisestä että henkisestä terveydestä. Koska rakastat häntä ja hän on sinun lastesi äiti, laitat varmasti hänen hyvinvointinsa omien makunystyröidesi edelle.
On sinun tehtäväsi kumppanina tukea hänen rankkaa henkistä taistelua laihdutusprosessin läpi. Se tulee olemaan hänelle hyvin rankka, eikä se todellakaan helpota jos talo on täynnä karkkeja ja sipsejä sun muita. Minä ainakin haluaisin antaa kaiken mahdollisen tuen ja avun, jos sitten haluaa porsastella niin tekee sen kodin ulkopuolella.
Ei ne lapset kuole nälkään vaikka eivät leipää kotona saisi. Meillä ei koskaan ollut leipää kotona kun ei ketään sitä syönyt. Esimerkiksi kaurapuuro on hyvä vaihtoehto sekä laihduttajalle että lapsille! Ja hedelmät.
Joten jos todella iniset siitä että perhe "joutuu" väliaikaisesti syömään terveellisesti jotta kumppanisi terveys kohenee niin kasvata jotain sinne pöksyihin.
Kuka puhui vaimosta, mies tuo ollut tähän asti :8