Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minimi ikäraja mielestäsi lasten hankkimiseen?

Vierailija
29.07.2017 |

Siis toki ihmiset voi olla kypsiä eriaikaa eikä joku kykene tarjoamaan turvallista kotia vaikka saisi esikoisen 40 vuotiaana.

Mutta mikä on sellainen rajaikä jonka ali jäävistä 90% on mielestäsi vielä epäkypsiä lapsen hankintaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30v

Vierailija
2/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla yli 30 v.

Vierailija
4/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin sterilisaation alaikäraja. Sitä nuoremmille pakkoabortti.

Vierailija
5/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20v

Vierailija
6/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, saako vastata sanallisesti? Siinä iässä kun on valmis sitoutumaan lapseen. En tarkoita silloin kun on valmis unohtamaan kaikki omat tarpeensa, vaan silloin kun ymmärtää ettei parin kuukauden ikäistä kuskata mummolaan yöksi jotta saadaan laatuaikaa/baari-ilta. Sitten kun ymmärtää ja hyväksyy ettei vauvalle ole hyväksi olla äidistä tai muusta ensisijaisesta hoitajasta erossa pitkiä aikoja. Sitten kun tietää, että äiti on useimmiten se joka sitoutuu enemmän ja mikäli tässä ei omalla kohdalla poikkeusta tapahdu, niin on hyväksyttävä että lapsi on ensimmäiset vuodet enemmän kiinni äidissä.

Toisilla tuo aika on jo 18-vuotiaana, kun taas joillekin nelikymppisillekin sitoutuminen lapseen erityisesti parin ekan vuoden ajan on mahdoton ajatus. Tosiasiahan on, että monenkaan ei pitäisi hankkia lapsia.

Vierailija
7/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolle voi laittaa ikärajaa! Au pairina ollessa olin hyvin toimeentulevassa parikymppisten perheessä, jossa lasta osattiin kasvattaa. Olin myös 40kymppisten perheessä jossa meno oli täysin kaaoottista kurinpuutteen takia.

Vierailija
8/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on ammatti, puoliso ja koti jo parikymppisenä. Minä en ole vielä 48-vuotiaana valmis moiseen vastuuseen.

Vierailija
9/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan tuolle on mitään ikärajaa asettaa, mutta kyllä minusta nyt ainakin 18 v. saisi olla, ettei itsekin ole vielä alaikäinen.

Vierailija
10/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuohon ole kaavaa. Jos edes toisella uudella vanhemmalla olisi jopa vakituinen työpaikka, se olisi hienoa.

Vierailija
11/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla teinit synnyttävät ja teinien äidit hoitavat lapset. paras systeemi.

Vierailija
12/12 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että pystyy elättämään lapsensa. Jos toinen vanhemmista on vanhempi käy töissä jne.. voi toinen olla opiskelia. Ei tähän voi antaa ikärajaa.

Itse olin 18v opiskelija 20 vuotta sitten esikoisen syntyessä. Mies oli 22v ja juuri saanut vaki paikan jossa on edelleen töissä meillä oli just oikea aika tehdä kaks lasta mun lukion jälkeen ennen muita opiskeluja. Mutta jos mies ois ollut yhtä nuori ilman työpaikkaa niin ei olis ollut niinkään hyvä sauma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi