Suhteissa riitely ja tappelu
Mistä asioista te muut parit riitelette ja tappelette suhteessanne? Olen nyt ollut 10 kuukautta yhdessä naiseni kanssa ja emme riitele koskaan. Aina on normaalisti keskustelemalla saatu asiat selviämään. Miksi pitäisi riidellä ja jopa huutaa että saa asiansa perille?
Kommentit (20)
Ei me ensimmäiseen vuoteen riidelty. Sitten muutettiin yhteen ja alettiin riidellä kotitöistä. Hyvin harvoin mistään sen kummemmasta.
Voi tuota viattomuutta. Niin kaunista...
Vierailija kirjoitti:
10kk😂 ootas kuule muutama vuosi.
Mitä parin vuoden kuluttua tapahtuu?
Ota uusi aloitus kun on 10 VUOTTA täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä parin vuoden kuluttua tapahtuu?
Sitten näet. ;)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kuinka kauan? Me on asuttu yhdessä vuodesta 2005, eikä meillä ole koskaan riidelty, tapeltu tai edes huudettu. On neuvoteltu, väitelty ja kiistelty, mutta kompromissi löytyy ilman mesoamistakin vallan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ota uusi aloitus kun on 10 VUOTTA täynnä.
Okei, näin teen. Toivottavasti ei riidellä ennen sitä kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista te muut parit riitelette ja tappelette suhteessanne? Olen nyt ollut 10 kuukautta yhdessä naiseni kanssa ja emme riitele koskaan. Aina on normaalisti keskustelemalla saatu asiat selviämään. Miksi pitäisi riidellä ja jopa huutaa että saa asiansa perille?
Ette ilmeisesti asu yhdessä? Ja sitä ei lasketa, että olette lähes aina toisen kämpillä, mutta toisella on kuitenkin se oma kämppä olemassa. Ekan vuoden parin aikana niitä riitoja eniten tulee, kun yhdessä asutaan. Meillä harvemmin riitoja on ja kun niitä on niin koskevat aina samoja asioita: en tiskaa tarpeeksi usein, en imuroi tarpeeksi usein ja vaatteet löytävät sängyn vierestä pyykkikorin sijaan. Ei siis yleensä mistään isoista asioista riidellä. Sama. Irsi ollut nyt viimeiset 15 vuotta.
En ole eläessäni riidellyt. Pisin suhde 10 vuotta. En vain jaksa ottaa kierroksia mistään joutavasta, ja jos pitää puhua, odotan rauhoittumista ensin.
Kyllä jostain kotitöistä tulee vuosien mittaan sanomista. Mutta en katso sitä riitelyksi, vaikka jopa ääntä tulee joskus korotettua. Kyllähän vuosien myötä tulee lopulta jostain asiasta näkemyseroa. Mutta ihan sivistynyttä meilläkin on, kun molemmat kykenevät myös kuuntelemaan toista.
Nykyinen tyttikseni kiihottuu riitelystä, joten hänen mielikseen välillä riitelen. Mitään oikeaa tarvetta siihen ei ole. Saan kyllä asiat selvitettyä rauhallisesti puhumalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläessäni riidellyt. Pisin suhde 10 vuotta. En vain jaksa ottaa kierroksia mistään joutavasta, ja jos pitää puhua, odotan rauhoittumista ensin.
Eli alistut. Kyllä kuule kunnon riitelyhuuto ja sen jälkeinen sovintoseksi on ihan parasta.
Ei huutaminen ole mikään mittari. Minulla on tällä hetkellä ihmissuhde, jossa kumpikaan ei ole ikinä huutanut, ei edes puhunut kovemmalla äänellä. Silti tuo ihmissuhde on vaikein missä olen ollut. En kutsuisi vaikeuksia riidoiksi, mutta loukkaantumista ja ärsyyntymistä tapahtuu. Tosin sillä tavalla luottavaisia ollaan, että molemmat ovat ainakin tähän asti aina halunneet lauhtua mahdollisimman nopeasti. Mutta kyllä se usein reilun viikonkin vie, että voidaan taas hyväntuulisina jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli alistut. Kyllä kuule kunnon riitelyhuuto ja sen jälkeinen sovintoseksi on ihan parasta.
En alistu. Jos minun kanssani aikaa olla, pitää käyttäytyä ihmismäisesti. Huutajia en jaksa katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole parasta, vaan ihan paskaa. Keksin satoja asioita jotka ovat hauskempia ja mukavampia kuin riitelyhuuto.
Vierailija kirjoitti:
no mut kiva hei. Eikun parisuhdeopasta kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette ilmeisesti asu yhdessä? Ja sitä ei lasketa, että olette lähes aina toisen kämpillä, mutta toisella on kuitenkin se oma kämppä olemassa. Ekan vuoden parin aikana niitä riitoja eniten tulee, kun yhdessä asutaan. Meillä harvemmin riitoja on ja kun niitä on niin koskevat aina samoja asioita: en tiskaa tarpeeksi usein, en imuroi tarpeeksi usein ja vaatteet löytävät sängyn vierestä pyykkikorin sijaan. Ei siis yleensä mistään isoista asioista riidellä. Sama. Irsi ollut nyt viimeiset 15 vuotta.
Jep ja toinen riitakausi on yleensä esikoisen syntymä. Molemmat etsivät omaa roolia, sukujen roolia ja oman perheen pelisääntöjä. Ja kun siihen omaan lapseen rakastuu, niin usein saattaa vähän sokaistua ja unohtaa pitää huolta parisuhteesta.
Nämä pari kautta (plus perus 50v kriisit) selviää niin on jo huippukommunikoija.
Toki joissain suhteissa ei riidellä eikä edes väitellä. Joillain kyse on hyvistä vuorovaikutustaidoista, mutta joillain myös siitä että toinen aina jättää kertomansa ajatuksensa/toiveensa/mielipiteensä.
Ei kannata vertailla omaa suhdetta toisten suhteisiin liikaa. Suhteessa on kuitenkin aina kaksi ihmistä, tunteinensa, luonteinensa ja tapoinensa.
No ei kai kukaan tappele ekaan pariin vuoteen, ellei tapahdu jotain suurta petosta... Niin kuin meillä. Siihen liittyvistä asioista riidellään lähinnä, edelleen viiden vuoden jälkeen.
Ruoanlaitosta riidellään välillä. Molemmat olemme lihoneet hillittömästi huonon ruokavalion takana ja joudun ärähtämään aina parin viikon välein, että ei yhteisiin ruokiin saa lusikoida voita kysymättä.
En haluaisi riidellä, mutta kumppani kohottaa ääntään aina kohdatessaan kritiikkiä enkä minä taas yksinkertaisesti jaksa väännellä samaa ongelmaa joka kerta kehuiksi ja pyynnöiksi. Ei lihapulliin prkl tarvitse laittaa sataa grammaa voita, ei kuulu koko reseptiin. Minulla on nälkä enkä voi syödä tuota, jos sen teet.