Keksikää mulle uusi nimi, olen tosissani
Minua on häirinnyt jo vuosia oma ruma nimeni. En nyt tunnistettavuuden vuoksi sano oikeaa nimeäni, mutta sanotaanko että nimeni on samaa tyyliä kuin "Pirkko". Toinen nimeni on taas tavallistakin tavallisempi, tyyliä "Mari". Yritin jossain vaiheessa ottaa käyttöön toista nimeäni, muttase ei koskaan lähtenyt sujumaan.
Nyt asia on niin, että vuodenvaihteesta muutamme pysyvästi uudelle paikkakunnalle ja aloitan uudessa työssä. Nyt olisi tuhannen taalan paikka toteuttaa nimenvaihdos, koska naapurusto ja työyhteisö tunne minua. Haluan kauniin ja persoonallisen nimen, joka soveltuu suomalaiseen sukunimeeni. Sukunimeni ei ole yleinen, mutta ihan suomalainen kuitenkin.
Kommentit (41)
Silje, Mila, Alina, Lovisa, Sointu, Säde
Kaisla Katariina
Halla Kultakukka
'Selja Tähdikki
Daalia Lumikki
Saako sun toisesta nimestä tehtyä pidemmän?
Mari=Marianne, Marikki, Marleena
Aurora, Silja, Minttu, Sini, Kanerva, Olga, Alisa, Noora...
Vierailija kirjoitti:
Minua on häirinnyt jo vuosia oma ruma nimeni. En nyt tunnistettavuuden vuoksi sano oikeaa nimeäni, mutta sanotaanko että nimeni on samaa tyyliä kuin "Pirkko". Toinen nimeni on taas tavallistakin tavallisempi, tyyliä "Mari". Yritin jossain vaiheessa ottaa käyttöön toista nimeäni, muttase ei koskaan lähtenyt sujumaan.
Nyt asia on niin, että vuodenvaihteesta muutamme pysyvästi uudelle paikkakunnalle ja aloitan uudessa työssä. Nyt olisi tuhannen taalan paikka toteuttaa nimenvaihdos, koska naapurusto ja työyhteisö tunne minua. Haluan kauniin ja persoonallisen nimen, joka soveltuu suomalaiseen sukunimeeni. Sukunimeni ei ole yleinen, mutta ihan suomalainen kuitenkin.
TARZAN
Tyngemar
Snchuberttiina
Vladimira
Tungtung
Mao
Miau
Imovane
Candesartan
Klexane
Eliquis
Brilique
Tummeli
Nancy
No eikai. Joku Mona. Milla.
Minäkin vihaan etunimeäni. Se on Satu. Minusta oli meinannut tulla Iida tai Emilia, mutta isäni oli torpannut ja laittanut Satu. En ymmärrä miksei äiti pitänyt puolia. Ärsyttävää. Satu on ihan shitti nimi. :D Olen 90-luvun lapsi ja ajattelin että ehkä vaihdan nimekseni jonkun härön. Esim Svetlana tai Barbara. :D
Vierailija kirjoitti:
Sini
Sini Lilja
Hyacinth, Delia, Mariana, Seera, Marsia
Pystyykö nykyisestä kutsumanimestä sailyttämään esim kaksi ensimmäistä kirjainta? Vaihdos voisi sujua luontevammin ja reagoisit paremmin uuteen nimeen.
Vierailija kirjoitti:
Lii Kaki Loja
Afrodite
Hermafrodite
Käpy
Elli Kantar
Soma Li Andersson
Tosi kätevää keksiä sukunimeen sopiva persoonallinen etunimi, kun ei tunne ihmistä eikä tiedä tämän sukunimeä.
Tyhmätär voisi ehkä sopia.
Aameli
Olen aina oikeassa, sanot mitä sanot
Silja, Inari, Pihla...