Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Everything happens for a reason" on tyhmän ihmisen tapa suhtautua asioihin.

Vierailija
28.07.2017 |

Tämä on ärsyttävin ihmisryhmä. He ulkoistavat tekojensa seuraukset ja niiden vastuun johonkin. Omassa tuttavapiirissa tapahtui niin, että eräs nainen päätyi baari-illan jälkeen harrastamaan seksiä miehen kanssa, yhdenillanjuttu. Ei ehkäisyä koska vahva humalatila ja raskaaksihan se tuli. Mutta, "everything happens for a reason...".
Toinen tapaus sattui viikko sitten kun ystäväni oli Kreikassa lomalla ja myöhästyi paluulennoltaan. "Toivottavasti pomo ei suutu kun en varmaan ehdi huomenna töihin. Noh, katsotaan miten käy, everything happens for a reason."

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ainakin tosi epäempaattista viedä toisilta ihmisiltä (takaiskut, sairaudet) usko tulevaan liiallisella rationalisoinnilla (mitäs minä sanoin, itsehän tilanteensa aiheutti kommentit esimerkkeinä).

Vierailija
22/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ihmettelevät miksi se jännämies lähtee heti menemään vaikka juuri lupasi ikuista rakkautta ja sitten eikun kuuntelemaan nyyhkylauluja ja kohta on taas toiset karvaiset pakarat tekemässä edestakaista liikettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lause sellaisen suusta, jonka elämänhallinta on vähän niin ja näin. Usein sellaiset vähän "koheltajat" käyttävät tätä - toinen ryhmä ovat ns. hyväosaiset joilla on jo lähtökohtaisesti homma hanskassa. 

Itse olen aika pedantti kaveri, joka suunnittelee tekemisensä tarkkaan , on huolellinen ja harkitseva. Hyvä pitää tietynlaista kontrollia, toki mitä vaan voi tapahtua, mutta ainakin itse koen, että minulla on langat hyvin käsissä ja en ole ihan tuuliajolla.

Vierailija
24/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on ainakin tosi epäempaattista viedä toisilta ihmisiltä (takaiskut, sairaudet) usko tulevaan liiallisella rationalisoinnilla (mitäs minä sanoin, itsehän tilanteensa aiheutti kommentit esimerkkeinä).

Kyse on enemmänkin jonkinlaisesta vastuusta ja oppimisesta, tietynlainen asioiden romantisointi ei ainakaan itsellä toimi, tai ainakaan johda mihinkään. 

ap

Vierailija
25/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa tuntea synpatiaa jos tupakoitsija sairastuu keuhkosyöpään, alkoholisti rasvamaksaan ja ylipainoinen kakkostyypin diabetekseen. Toisaalta jos terve nuori ihminen saa varoittamatta sydänkohtauksen, niin silloin toki sympatiat ovat täysin hänen puolellaan, mutta tuohon ei se everything happens for a reason -lause oikein sovi, jos mitään hyvää syyta sydänkohtaukseen ei ollut.

ap

Vierailija
26/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toiset vaan käsittelevät asioita enemmän tunteiden kautta ja toiset kuivalla järjellä. Ei ole yhtä ainoata tapaa toimia. Kumpikin tapa voi tuottaa tulosta henkilöstä riippuen. Usein syntyykin riitoja juuri tunteellisten ihmisten ja rationalistien välillä.

Vierailija
27/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa tuntea synpatiaa jos tupakoitsija sairastuu keuhkosyöpään, alkoholisti rasvamaksaan ja ylipainoinen kakkostyypin diabetekseen. Toisaalta jos terve nuori ihminen saa varoittamatta sydänkohtauksen, niin silloin toki sympatiat ovat täysin hänen puolellaan, mutta tuohon ei se everything happens for a reason -lause oikein sovi, jos mitään hyvää syyta sydänkohtaukseen ei ollut.

ap

Voi voi. Asiat tapahtuvat aina jostakin syystä. Kaikkeen löytyy syy ja selitys. Silti vain pöljä uskoo, että jokaisella on samat lähtökohdat päätöksentekoon. Jos olisi, eikö me kaikki oltaisi heteroja erikoislääkäreitä ja lottovoittajia, koska kyllähän sitä nyt ihmisen pitäisi välttää lottoamistakin jos ei tiedä oikeita numeroita etukäteen!

Vierailija
28/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein sillä tarkoitetaankin sellaisia negatiivisia tai positiivisia asioita, joihin ei ole itse voinut vaikuttaa. Ja että näin kävi, koska niin oli tarkoitus tapahtua. Että kaikelle, myös negatiivisille tapahtumille, on tarkoituksensa.

Vai niin.

Minut raiskattiin kun olin pikkutyttö. Sen olen ymmärtänyt, että tekijällä oli kyllä jokin tarkoitus - pienen tytön satuttaminen, pahoinpitely, omien mielihalujen tyydytys. En ole sen suurempaa 'tarkoitusta' vielä asialle keksinyt - ehkäpä jossain vaiheessa valaistun. Ehkä tällekin - ainakin näennäisesti - täysin järjettömälle teolle on jokin ihmeellinen, suuri tarkoitus.

(pelkurit, elämän raadollisuutta romantisoimaan pyrkivät tolvanat, usein vielä sangen omahyväisesti)

Vierailija
29/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein sillä tarkoitetaankin sellaisia negatiivisia tai positiivisia asioita, joihin ei ole itse voinut vaikuttaa. Ja että näin kävi, koska niin oli tarkoitus tapahtua. Että kaikelle, myös negatiivisille tapahtumille, on tarkoituksensa.

Vai niin.

Minut raiskattiin kun olin pikkutyttö. Sen olen ymmärtänyt, että tekijällä oli kyllä jokin tarkoitus - pienen tytön satuttaminen, pahoinpitely, omien mielihalujen tyydytys. En ole sen suurempaa 'tarkoitusta' vielä asialle keksinyt - ehkäpä jossain vaiheessa valaistun. Ehkä tällekin - ainakin näennäisesti - täysin järjettömälle teolle on jokin ihmeellinen, suuri tarkoitus.

(pelkurit, elämän raadollisuutta romantisoimaan pyrkivät tolvanat, usein vielä sangen omahyväisesti)

Ei 'reason' ole suomeksi 'tarkoitus', vaan 'syy'. Kai sen nyt itsekin tajuat, että esim. raiskaajat ja tappajat toimivat jostain syystä, ei se niin mene, että he vaan yhtäkkiä tekevät jonkun pahan teon ilman mitään syytä tai selitystä. Ehkä heidän moraalinsa on vinoutunut huonojen käytösmallien ja roolimallien takia, ehkä heidän neurologinen toimintansa poikkeaa ns. normaalista. Kukapa sen aina tietää, mutta everything happens for a reason.

Vierailija
30/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voi voi. Asiat tapahtuvat aina jostakin syystä. Kaikkeen löytyy syy ja selitys. Silti vain pöljä uskoo, että jokaisella on samat lähtökohdat päätöksentekoon. Jos olisi, eikö me kaikki oltaisi heteroja erikoislääkäreitä ja lottovoittajia, koska kyllähän sitä nyt ihmisen pitäisi välttää lottoamistakin jos ei tiedä oikeita numeroita etukäteen!

Syy on ihmisessä itsessään, mihin itseään ohjaa, mitä suustaan päästään ja mihin "kalunsa työntää".

Vierailija
31/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa puhutaab kahdesta asiasta:

- kaikilla teoillamme on syynsä, eli jokaisen teon takana on jokin motiivi. Osa aika sairaita. Täysin rationaalinen päätelmä.

- kaikella on jokin kosminen syy. Jos aasialainen pikkulapsi elää lyhyen elämänsä prostituution parissa, niin tälläkin on joku ennalta määrätty syy. Tämä on täysin järjenvastaista. Silloin, kun itse ei ole esim. päätynyt ko. lapsen asemaan vaan vaikka selvinnyt vakavasta sairaudesta ja löytänyt uuden rakkauden, on täysin inhimillistä uskoa ko. "tarkoitus". Omiin silmiin tuo näyttäytyy vain hyväosaisen lapsellisena asioiden mystiseksi tekemisenä.

Olen selvinnyt erittmin vaikeista kokemuksista tasapainoiseksi ihmiseksi. En usko, että sille oli mitään syytä, miksi niin kävi. Onnekseni olen älykäs ja analyyttinen ja olen voinut muuttaa kovalla työllä omien negatiivisten ajatusten suuntaa. Vähemmän suotuisia ominaisuuksia saanut ihminen olisi samoilla korteilla varmasti aika hirveässä jamassa eikä paranisi. Mutta kaipa silläkin joku tarkoitus olisi jonkun mielestä.

Järkyttää ap:n/järkevien vastaajien saamien alapeukkujen määrä.

Vierailija
32/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu lause sellaisen suusta, jonka elämänhallinta on vähän niin ja näin. Usein sellaiset vähän "koheltajat" käyttävät tätä - toinen ryhmä ovat ns. hyväosaiset joilla on jo lähtökohtaisesti homma hanskassa. 

Itse olen aika pedantti kaveri, joka suunnittelee tekemisensä tarkkaan , on huolellinen ja harkitseva. Hyvä pitää tietynlaista kontrollia, toki mitä vaan voi tapahtua, mutta ainakin itse koen, että minulla on langat hyvin käsissä ja en ole ihan tuuliajolla.

Tottakai ihmisellä on vastuu teoistaan, eikä se tarkoita että kaiken heittää kohtalon käsiin tyyliin "minä en voi elämälleen mitään, suurempi tarkoitus!" ei.. Vaan jos jotain meistä riippumatonta tapahtuu, esim sairastuminen, niin tänä luultavasti tuo jotain hyvää myös mukanaan ja ohjaa meitä tiettyyn suuntaan elämässä. Tietysti viisas ihminen ei esim tupakoi jottei sairastuisi, mutta entä jos silti sairastuu keuhkosyöpään, vaikkei eläissään ole polttanut? Niin, niin voi käydä.

Vierailija
33/33 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ihmisellä on vastuu teoistaan, eikä se tarkoita että kaiken heittää kohtalon käsiin tyyliin "minä en voi elämälleen mitään, suurempi tarkoitus!" ei.. Vaan jos jotain meistä riippumatonta tapahtuu, esim sairastuminen, niin tänä luultavasti tuo jotain hyvää myös mukanaan ja ohjaa meitä tiettyyn suuntaan elämässä. Tietysti viisas ihminen ei esim tupakoi jottei sairastuisi, mutta entä jos silti sairastuu keuhkosyöpään, vaikkei eläissään ole polttanut? Niin, niin voi käydä.

Se sairastuminen tosiaan voi tuoda hyvääkin, mutta ei välttämättä. Ei sairaudesta tai muista vastoinkäymisistä miyään default-hyviä asioita seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä