Mielipide nimestä Selma
Rakas esikoisemme syntyi pari viikkoa sitten, ja olemme ajatelleet antaa hänelle nimen Selma. Miltä nimi teidän korvaanne kuulostaa?
Kommentit (19)
Ihana nimi, on myös meidän esikoisella.. Nyt jo koululainen eikä toista ole tullut vielä vastaan eli aika harvinainen tuntuu olevan.
Mun isomummini nimi. Hän syntyi 1870. Eli 99-vuotiaaksi.
En tavannut, mutta sinnikäs mamma, 11 lasta.
Olisin antanut nimeksi jos olisin tytön saanut.
Tulee lähinnä Simpsoneiden Selma nimestä mieleen.
Kaverin koiran nimi on Selma. Minun korvaan tosi mitäänsanomaton mutta sillä nyt ei ole mitään väliä jos te ite pidätte nimestä!
Minun ystäväni on antamassa tyttärelleen nimeksi Terttu-Ursula. Selma on samaa kastia ton nimen kuvatuksen kanssa.
Kiva nimi. Tulee mieleen lapsuuden tuttu, pikimusta tyttö.
Tulee mieleen keltainen iho, lurppaluomet, liila hiuspehko ja rööki huulessa. Ja se röökin raudoittama kröhöhö-nauru!
Pliiiiis hanki myös sille sisko joka olisi sitten Patty! Tietenkin suomalaisittain äännettynä Patti.
Tunnen kaksi noin 7-vuotiasta Selmaa. Tykkään kyllä nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Minun ystäväni on antamassa tyttärelleen nimeksi Terttu-Ursula. Selma on samaa kastia ton nimen kuvatuksen kanssa.
Terttu-Ursula!!!! Oi kamala 😂😂😂
Rakastan sitä nimeä! Jos saisin tytön, olisi hän Selma tai Sylvia.
Menee samaan kategoriaan Sirkka-Tuire Tellervon kanssa.
Mun suosikkilistalla on Selma ja Senja. Meille taitaa tulla tosin poika.
Ihan kiva. Minun korvaani hieman vanhanaikainen, muttei millään huonolla tavalla.
Älkää noista Simpsons jutuista välittäkö. Selma on hyvä nimi, tulee mieleen vaan positiivisia asioita kun alan miettiä, millainen olisi ihminen nimeltä Selma.
Meillä on 3-v. Nimeä ihasteltu. Mutta vaistosin, että ei kaikki lähipiirissä siitä niin tykännyt. Mutta makuasioita! Minusta helppo ja jotenkin sointuva nimi.
Ihana nimi! Olis ehdottomasti vaihtoehto meidän pian syntyvälle tytölle, mutta valitettavasti se vaan ei käy meiän sukunimen kanssa yhteen sitten mitenkään. Näillä näkymin meille tulee Taimi :)
Ei kai siinä mitään vikaa ole. Mutta meilläpäin on tapana sanoa selma kun tarkoitamme selvä.. ;)