Työttömän elo on ihanaa :)
Kohta ulos nauttimaan kesästä, hyvin pärjään taloudellisesti, ei lainoja, ei lapsia eikä 40+ vuotiaana pelkoa, että hetikohta joutuisi töihin. Ihanaa olla omassa rytmissä, nukkumaan kahden aikaan ja herään pirteänä ja levänneenä, ei työstressiä eikä veemäisiä työkavereita, ei narsistisia esimiehiä, elämä on ihanaa :)
Kommentit (49)
Ahh ihanaa olla töissä käyvä nuori opiskelija. Ihanaa opiskella ammattiin josta tulen nostamaan korkea palkkaa. Ihanaa että on mahdollisuus matkustella, säästää ja sijoittaa. Makoisia eläkepäiviä odotellessa! :)
Eikä hymiöitten palstalle lähettelyyn tarvita aivojakaan...
Vierailija kirjoitti:
Ahh ihanaa olla töissä käyvä nuori opiskelija. Ihanaa opiskella ammattiin josta tulen nostamaan korkea palkkaa. Ihanaa että on mahdollisuus matkustella, säästää ja sijoittaa. Makoisia eläkepäiviä odotellessa! :)
No hyvinpä on elinkeinoelämän propaganda nuoreen mieleen uponnut =D
Olen samassa ihanassa elämänvaiheessa. Viimeisessä työpaikassa esimies käyttäytyi kuin autoritäärinen psykopaatti, haukkui, huusi, töni, pilkkasi työntekijöitä, varsinkin niitä, jotka eivät olleet paikalla. Hän kohteli epätasa-arvoisesti alaisiaan, kertoi salassa pidettäviä asioita työtekijöistä osastolla ja julisti humalassa henkilöstön juhlissa, ketkä ovat hänen ystäviään työntekijöistä. Ja sitten mediassa kertoo, kuinka hänen osastollaan annetaan vain myönteistä palautetta ja heillä on korkea moraali. Luojalle kiitos (tai jollekin muulle), ettei enää tarvitse mennä moiseen kidutusleiriin. Työttömyys on paras elämänjakso!
Ihanaa tehdä osapäiväisesti töitä kotoa käsin. Tuntipalkka huomattavasti parempi kuin vastaava työ jota tein 4 vuotta kokoaikaisesti työpaikalla. Saan herätä silloin kuin haluan ja mikä parasta, ottaa läppärin kassiin ja lähteä milloin vain huvittaa maailmalle matkustelemaan tai vaikka vain ulos lenkille. Jos sataa, jään kotiin töihin. Elämä on tässä, en uskalla panostaa elämääni muutamaan vuoteen eläkeläisenä jotka elän todennäköisesti suurimman osan ajasta jostakin vaivasta kärsien.
Ihanaa olla työssäkäyvä opiskelija, kun ansaitsee itse rahaa, jotka voi käyttää mihin ikinä tahtoo eikä tunne oloaan yhteiskunnan loiseksi.
No en voi kyllä allekirjoittaa ap.n tekstiä! Päivittäin tuijottaa mollia ja kirjotella hakemuksia. Kymmenien hakemusten jälkeen ei kuulu työpaikoista mitään, jolloin fiilis tehdä noita työhakemuksia laskee. Tulee haettua sekalaisesti moneen oman alan paikkaan, joten liiallisesta työpaikkojen ignooraamisesta ei voi syyttää. Vastavalmistunut ja innokas oppimaan uutta, halu päästä oikeasti töihin ja tietää vielä senkin, että työntekijänä ei olisi mikään laiskimus. Taloudellinen puoli ei parhaimmasta päästä. Ei kesästäkään voi nauttia, kun muut töissä tai lomamatkoilla, itse kotona rahattomana kaiket päivät hakemuksia tehden..
Elämästä on ihana nauttia nyt eikä eläkeiässä joita ei välttämättä edes koskaan näe.
Terveisin onnellinen työtön
Vierailija kirjoitti:
Ja valmistumisen jälkeen suoraan kortistoon. :) Siihen se sitten lässähtää!
Mulle ei sopisi yhtään. Mut hyvä jos tykkäät, etkä oo kuitenkaan elätti.
Lomat loppuu ja työläisiä niin vituttaa ;)
Lääkärit aika harvoin sinne kortistoon joutuu :) mut mitäpä ne työttömät tietää työnteosta
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa olla työssäkäyvä opiskelija, kun ansaitsee itse rahaa, jotka voi käyttää mihin ikinä tahtoo eikä tunne oloaan yhteiskunnan loiseksi.
Tuskinpa sulle erityisesti jää aikaa käyttää rahaa mihinkään mikäli opiskelet ja käyt töissä samaan aikaan. Tai sitten ne sun työtunnit on ihan mitättömän vähäisiä ja et saa kuin jotain pikku hiluja joilla ei kyllä elä. Tai sitten et juurikaan kuin vain nimellisesti "opiskele".
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit aika harvoin sinne kortistoon joutuu :) mut mitäpä ne työttömät tietää työnteosta
Voi kuule kulta vauveli, jos yhtään seuraat maailman menoa niin voi sinunkin hymy vielä hyytyä.
Ihanaa opiskella ammattiin, jota rakastan! Ei tunnu työnteolta, ihan mielellään teen vaikka vapaa-aikana! Etätyöskentely mahdollista, joten ulkomaille, hiekkarannoille makoilemaan, ja töitä teen sieltä käsin.. Palkkakin mukavan korkea.
Mikäli käy niin huono tuuri ettei töitä löydy, niin mahdollisuus perustaa omakin yritys..
Mä voin allekirjoittaa ap:n sanat. Olen nauttinut työttömyydestäni niin paljon, on ihanaa kun on aikaa uppoutua harrastuksiin, oppia uusia taitoja ja puuhailla kotona kaikkea. Nyt olen kesän töissä, tämäkin on ihan on mutta aikaa ei jää mihinkään. Syksyllä matkustelen ja touhuan taas kaikkea kivaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa sulle erityisesti jää aikaa käyttää rahaa mihinkään mikäli opiskelet ja käyt töissä samaan aikaan. Tai sitten ne sun työtunnit on ihan mitättömän vähäisiä ja et saa kuin jotain pikku hiluja joilla ei kyllä elä. Tai sitten et juurikaan kuin vain nimellisesti "opiskele".
Olen siis vain kesät töissä. Lääkisopiskelijat tienaa aika hyvin kun suostuu lähtemään kesäksi pois kaupungista ns. "pula-alueelle" missä lääkäreistä on pulaa! Niillä rahoilla elää makoisasti koko seuraavan lukuvuoden :) tosin mahdollisuutta näihin yhteiskunnan tukiin ei ole! Matkustaa ehtii jouluna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis vain kesät töissä. Lääkisopiskelijat tienaa aika hyvin kun suostuu lähtemään kesäksi pois kaupungista ns. "pula-alueelle" missä lääkäreistä on pulaa! Niillä rahoilla elää makoisasti koko seuraavan lukuvuoden :) tosin mahdollisuutta näihin yhteiskunnan tukiin ei ole! Matkustaa ehtii jouluna
Varmaan asuminenkin on teille yhteiskunnan puudeleille ilmaista siellä pula-alueella jonne riennätte tuomaan ihanaa apuanne jota hyvää hyväättänne annette, ja alankin valitsitte ihan hyvyyttänne vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule kulta vauveli, jos yhtään seuraat maailman menoa niin voi sinunkin hymy vielä hyytyä.
Haha mitäs jos seuraisit tätä Suomen menoa. Tällä ikärakenteella hommia on ainakin seuraavaksi 50 vuodeksi :) onnea on myös ammatti joka ei sido kotisuomeen
████████████████████████████████████████
████████████████████████████████████████
██████▀░░░░░░░░▀████████▀▀░░░░░░░▀██████
████▀░░░░░░░░░░░░▀████▀░░░░░░░░░░░░▀████
██▀░░░░░░░░░░░░░░░░▀▀░░░░░░░░░░░░░░░░▀██
██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▄▄░░░░░░░░░░░░░░░██
██░░░░░░░░░░░░░░░░░░█░█░░░░░░░░░░░░░░░██
██░░░░░░░░░░░░░░░░░▄▀░█░░░░░░░░░░░░░░░██
██░░░░░░░░░░████▄▄▄▀░░▀▀▀▀▄░░░░░░░░░░░██
██▄░░░░░░░░░████░░░░░░░░░░█░░░░░░░░░░▄██
████▄░░░░░░░████░░░░░░░░░░█░░░░░░░░▄████
██████▄░░░░░████▄▄▄░░░░░░░█░░░░░░▄██████