Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän elo on ihanaa :)

Vierailija
28.07.2017 |

Kohta ulos nauttimaan kesästä, hyvin pärjään taloudellisesti, ei lainoja, ei lapsia eikä 40+ vuotiaana pelkoa, että hetikohta joutuisi töihin. Ihanaa olla omassa rytmissä, nukkumaan kahden aikaan ja herään pirteänä ja levänneenä, ei työstressiä eikä veemäisiä työkavereita, ei narsistisia esimiehiä, elämä on ihanaa :)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriopiskelija on kieltämättä varhain hoksannut mistä alassa on kyse kun nyt jo rahoillaan leveilee ympäri kyliä :)

Vierailija
22/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit aika harvoin sinne kortistoon joutuu :) mut mitäpä ne työttömät tietää työnteosta

Voi kuule kulta vauveli, jos yhtään seuraat maailman menoa niin voi sinunkin hymy vielä hyytyä.

Haha mitäs jos seuraisit tätä Suomen menoa. Tällä ikärakenteella hommia on ainakin seuraavaksi 50 vuodeksi :) onnea on myös ammatti joka ei sido kotisuomeen

Hommia on mutta onko palkka millainen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä :) Raatakaa raatakaa, perse ruvella ja hiki päässä, minä nautin työttömän elämästä ja vielä enemmän kun ajattelen, että te sen kustannatte :)

Vierailija
24/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla työssäkäyvä opiskelija, kun ansaitsee itse rahaa, jotka voi käyttää mihin ikinä tahtoo eikä tunne oloaan yhteiskunnan loiseksi.

Tuskinpa sulle erityisesti jää aikaa käyttää rahaa mihinkään mikäli opiskelet ja käyt töissä samaan aikaan. Tai sitten ne sun työtunnit on ihan mitättömän vähäisiä ja et saa kuin jotain pikku hiluja joilla ei kyllä elä. Tai sitten et juurikaan kuin vain nimellisesti "opiskele".

Olen siis vain kesät töissä. Lääkisopiskelijat tienaa aika hyvin kun suostuu lähtemään kesäksi pois kaupungista ns. "pula-alueelle" missä lääkäreistä on pulaa! Niillä rahoilla elää makoisasti koko seuraavan lukuvuoden :) tosin mahdollisuutta näihin yhteiskunnan tukiin ei ole! Matkustaa ehtii jouluna

Varmaan asuminenkin on teille yhteiskunnan puudeleille ilmaista siellä pula-alueella jonne riennätte tuomaan ihanaa apuanne jota hyvää hyväättänne annette, ja alankin valitsitte ihan hyvyyttänne vaan :)

Yhteiskunnan puudeleiden? Maksan jo pelkältä kesältä niin paljon veroja ja sillä kustannetaan mm. Työttömien eläminen ja asuminen.. kyllä asun ilmaiseksi, mutta sentään kannan korteni kekoon jotta kaltaisenne saamattomat ihmiset voivat lorvailla kotona ja kirjoitella näitä "ahh ihanaa olla työtön kun joku muu maksaa elämiseni"

Vierailija
25/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit aika harvoin sinne kortistoon joutuu :) mut mitäpä ne työttömät tietää työnteosta

Voi kuule kulta vauveli, jos yhtään seuraat maailman menoa niin voi sinunkin hymy vielä hyytyä.

Haha mitäs jos seuraisit tätä Suomen menoa. Tällä ikärakenteella hommia on ainakin seuraavaksi 50 vuodeksi :) onnea on myös ammatti joka ei sido kotisuomeen

Hommia on mutta onko palkka millainen ;)

Nooh loppujen lopuks oon valinnut alani jotta voin auttaa ihmisiä. Nautin myös suuresti työstä mitä teen. Eikö tarkoituksena oo kuitenki elämässä tehdä mitä tykkää? Jollekin sopii työttömyys mutta minulle ei. Eiköhän se lääkäri kuulu tulevaisuudessakin ns. Hyvin palkattuihin töihin. Luulen kyllä että tulen selviämään tulevaisuudessa ihan hyvin :(

Vierailija
26/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, jäin työttömäksi toissapäivänä, kun otin työnantajan tarjoaman paketin työstä, jossa en enää viihtynyt. Viimeisen 20 vuoden aikana ollut yhteensä kuukauden työttömänä. Nyt todellakin nautin hetken työttömyydestä, ellei jotain aivan mahtavaa ilmaannu. Mulla on myös mahdollisuus tehdä freelancerina töitä, jos huvittaa.

Mutta mitäpä minä työtön raukka työnteosta tiedän...

Vierailija
27/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla työssäkäyvä opiskelija, kun ansaitsee itse rahaa, jotka voi käyttää mihin ikinä tahtoo eikä tunne oloaan yhteiskunnan loiseksi.

Tuskinpa sulle erityisesti jää aikaa käyttää rahaa mihinkään mikäli opiskelet ja käyt töissä samaan aikaan. Tai sitten ne sun työtunnit on ihan mitättömän vähäisiä ja et saa kuin jotain pikku hiluja joilla ei kyllä elä. Tai sitten et juurikaan kuin vain nimellisesti "opiskele".

Olen siis vain kesät töissä. Lääkisopiskelijat tienaa aika hyvin kun suostuu lähtemään kesäksi pois kaupungista ns. "pula-alueelle" missä lääkäreistä on pulaa! Niillä rahoilla elää makoisasti koko seuraavan lukuvuoden :) tosin mahdollisuutta näihin yhteiskunnan tukiin ei ole! Matkustaa ehtii jouluna

Varmaan asuminenkin on teille yhteiskunnan puudeleille ilmaista siellä pula-alueella jonne riennätte tuomaan ihanaa apuanne jota hyvää hyväättänne annette, ja alankin valitsitte ihan hyvyyttänne vaan :)

Yhteiskunnan puudeleiden? Maksan jo pelkältä kesältä niin paljon veroja ja sillä kustannetaan mm. Työttömien eläminen ja asuminen.. kyllä asun ilmaiseksi, mutta sentään kannan korteni kekoon jotta kaltaisenne saamattomat ihmiset voivat lorvailla kotona ja kirjoitella näitä "ahh ihanaa olla työtön kun joku muu maksaa elämiseni"

Ai saamattomat. Tule mussuttamaan sitten, kun olet ollut oikeissa töissä vaikka vuosikymmenen. Itsehän olin opiskeluaikanakin kokopäivätöissä.

Btw, maksan elämiseni ja asumiseni työttömänäkin ihan itse, en asu edes Suomessa, joten saanko nyt teidän ylhäisyydeltänne luvan nauttia edes hetken.

T: Paketin ottanut

Vierailija
28/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla työttömän matkustelutkin vähän toisenlaisia, jos ei olisi ihmisiä töissä.

Vierailija
29/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai saamattomat. Tule mussuttamaan sitten, kun olet ollut oikeissa töissä vaikka vuosikymmenen. Itsehän olin opiskeluaikanakin kokopäivätöissä.

Btw, maksan elämiseni ja asumiseni työttömänäkin ihan itse, en asu edes Suomessa, joten saanko nyt teidän ylhäisyydeltänne luvan nauttia edes hetken.

T: Paketin ottanut

Eiköhän kommenttini koskenut juuri näitä verorahoilla eläviä työttömiä jotka sitten leveilevät sillä ettei tarvitsi tehdä töitä kun joku muu hoitaa. Niitäkin tällä palstalla on osallistunut keskusteluun. On minusta hienoa jos joku pystyy elämään makoisasti omasta ansiostaan ja olemaan ns. taloudellisesti riippumaton yhteiskunnasta. Elämässä tulee ajanjaksoja kun saattaa joutua työttömäksi mutta en pysty ymmärtämään ihmisiä jotka vapaaehtoisesti valitsee pitkäaikaisen työttömyyden ilman edes halua työllistyä. En myöskään ymmärrä lääkäri vihaa sillä kyllä nostan korkeaa palkkaa mutta maksan myös paljon veroja. PS. Polilla on kyllä nähnyt myös niitä surullisia tapauksia yhteiskunnasta syrjäytyneitä työttömiä jotka eivät ole jaksaneet jatkaa sinne eläkepäiviin asti

Vierailija
30/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ihanaa kyllä mielestäni.

Ei ole rahaa tehdä juuri mitään. Seurustelukumppani ja kaverit ei asu samalla paikkakunnalla ja bussit maksaa helvetisti. Tuntuu ettei elämä etene mihinkään, on epävarmuus koko ajan, ei tiedä koska työttömyystuki vähenee entisestään ja mistä vielä pitää nipistää.

Onneksi menen opiskelemaan kiinnostavaa alaa niin ei tarvitse joihinkin vuosiin olla työttömänä. 

Vierailija
31/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahh ihanaa olla töissä käyvä nuori opiskelija. Ihanaa opiskella ammattiin josta tulen nostamaan korkea palkkaa. Ihanaa että on mahdollisuus matkustella, säästää ja sijoittaa. Makoisia eläkepäiviä odotellessa! :)

Piän peukkuja sulle. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

AP:n tavoin täs mennään, ja kuten tual toiseski ketjussa jo kerkesin sanomaan, kiitos hei kaikki työtä tekevät ynnä muut veron maksajat, kiitos tästäkin krapulasta, jota nyt parantelen palstaillen ja Kesäpoikia kuunnellen.

Vierailija
32/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ihanaa ihanaa. puuhata työttömää puutarhassa, lähteä pyöräiileen, uimaan ja tehdä kaikkea  kivaa. Ilmaista hupia. Talvella hiihtää, luistella ja pilkkiä. Nautin näistä kun työt loppui 3 vuota sitten  ja nyt ei töitä ole. Kymmenen  vuotta töitä teinkin ja voin kylla hyvällä omalla tunnola lopun elämää vain olla työtön ja tuilla elää, jos ei sitten suhtkoht hyväpalkkaista työtä tule eteen. Tuskin koska palkkoja ennemmin vaan aleenetaan että ei riitä kuin hädintuskin vuokraan ja ruokaan.Ja myös kiva työ olisi plussaa, vaik en ole ronkeli.   Nyt ahaa ei ole kun työttömyystuella elän mutta se ei haittaa koska kerrankin olen onnellinen ja en tee kuolemaa töissä josta korvaus ei ole sen arvoinen että heitän elämäni hukkaan töissä. 

Vierailija
33/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriopiskelija on kieltämättä varhain hoksannut mistä alassa on kyse kun nyt jo rahoillaan leveilee ympäri kyliä :)

Kutsumusala toki.

Vierailija
34/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahh ihanaa olla töissä käyvä nuori opiskelija. Ihanaa opiskella ammattiin josta tulen nostamaan korkea palkkaa. Ihanaa että on mahdollisuus matkustella, säästää ja sijoittaa. Makoisia eläkepäiviä odotellessa! :)

Niin mäkin ajattelin kun opiskelin. Työllisyys piti olla mitä parhain ja palkkakin kohtuullinen. Sitten jäi ne työt saamatta kun missään ei tarvittu lisätyövoimaa. Onneksi pääsin myöhemmin matalapalkka-alalle ja voin jatkaa elelyä täällä 35m2 boksissa ":)".

Vierailija
35/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myöskin onnellinen työtön. Jos pääsisin töihin niin olisin ihan yhtä lailla onnellinen.

En ymmärrä noita kommentteja, että jos ihmiset eivät tekisi töitä niin ei olisi rahaa työttömillekään. Ei tietenkään, mutta silloinhan ne työttömät pääsisi töihin joten kyllä sitä rahaa olisi. :) Mutta ehkä ne kommentit on tarkoitettu ihmisille jotka eivät edes halua töihin. Itse uskon että tuo lusmuilu on vain puolustuskeino sille että ei ole ikinä kelvannut työelämään, joten eletään sitä nyt sitten työttömänä toisten rahoilla. Jotenkin yritetään selittää oma tilanteensa positiiviselta kannalta, koska pää ei muuten kestäisi.

Vierailija
36/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni työttömyys lähinnä ahdisti ja seinät kaatuivat päälle. Toisaalta kesällä työttömyys on varmasti kyllä mukavaa, mutta siinä kun katsoo räntäsadetta yksin ikkunasta pari kuukautta, niin meinasi itseltäni ihan järki mennä. :D

Vierailija
37/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no minä käyn kyllä mieluummin töissä kun hiihdän, pilkin tai pyöräilen tai muuta "ilmaista hupia". Pilkkiminen! Ei helvetti!

Vierailija
38/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan lakkaa häämästyttämästä kuinka työorientoituneita monet suomalaiset ovatkaan. Ihan kuin se työnteko olisi joku elämän keskeisin asia :)

Vierailija
39/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu no minä käyn kyllä mieluummin töissä kun hiihdän, pilkin tai pyöräilen tai muuta "ilmaista hupia". Pilkkiminen! Ei helvetti!

Sullahan on sitten asiat hyvin,itse elän nyt elämäni parasta aikaa työttömänä, viisitoista vuotta olin työssä jossa onneksi suurimman osan ajasta viihdyin mutta parina viimeisenä vuotena, esimiesten vaihduttua meno muuttui täysin ja olin jo ihan burnoutin partaalla, yt-neuvottelut ja lähtöpassit ja tuntui kuin lottovoiton olisin saanut. Vaikka rahaa on nyt huomattavasti vähemmän niin ei haittaa, olen nyt niin henkisesti kuin fyysisesti elämäni kunnossa ja tätä onnea ei rahalla voi ostaa mutta nyt pyörän selkään ja kolmenkympin lenkille, aurinko paistaa ja +22 :) Odotan myös jo nyt innolla syksyä, kuulaita ilmoja ja lenkkeilyä ruskaisessa metsässä :)

Vierailija
40/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin olisi työttömänä eläminen mukavaa, mutta näin peruspäivärahalla ei. Ei voi tehdä mitään, rahaa ei ole.

Tämä oli mukavaa aikansa, kun sai liitolta rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme