Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikissa lastenohjelmissa koirat on kilttejä ja kissat ilkeitä?

Vierailija
28.07.2017 |

Meidän kissa on kiltti tössykkä, joka ei ikinä tekisi pahaa kenellekään, samoin kun monet muutkin kissat. Onko kaikki lastenohjelmien tekijät koiraihmisiä?

Kommentit (207)

Vierailija
181/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi esim Aku Ankka lehdessä eläimillä on lemmikkejä. Ankalla ja hiirellä molemmilla on koirat lemmikkinä. Myös välillä lasten piirretyissä, usein vielä sellainen mahdoton yhdistelmä että oikeassa elämässä se "lemmikki" syö isäntänsä.

Ajattele jos Mikki päättäisikin joku päivä laittaa Hessun valjaan jatkoksi Pluton sijaan.

Vierailija
182/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat on kyllä aika itsekkäitä mulkkuja luonteeltaan. Se on vaan fakta.

Sinä olet itsekäs mulkkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on ilkeitä kusipäitä. Koirat tappaa jopa omistajansa. Koirat on pahoja.

Vierailija
184/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ja koirat on molemmat ihania minun mielestä.

Vierailija
185/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat jatkuvasti hyökkäilevät kotieläinten ja ihmisten päälle ja tekevät pahaa jälkeä, uutisissa on todella usein näistä.

Vierailija
186/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat on kyllä oikeasti Beelsebubin kätyreitä.

Vain itse beelsebubeja kohtaan. Kissat tietävät kuka on paha ihminen. Joskus kissa voi tosin olla sairastunut ja sen takia käyttäytyä huonosti.

Vierailija
187/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Yleensä kissat, sudet ja jne. on esitetty ilkeinä. Miksi koira on ainoa eläin jota palvotaan? 

Vierailija
188/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla huomaa miten ilkeitä ja ennakkoluuloisia koiraihmiset ovat. Ovat vihamielisiä sitä kohtaan josta ei ymmärretä mitään. Tietämättömyys purkautuu vihamielisyytenä ja ilkeilynä. 

Vierailija
189/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on tottelevaisia ja kissat oman tien kulkijoita. Istuuko sun kissa käskystä?

Kissat ovat mielenkiintoisempia koska niitä pitää osata maanitella omalla tavallaan jotta ne toimisivat tietyllä tavalla. Kissoja ei ole pakko ulkoiluttaa surkealla säällä ulkona ja ne oppivat nopeasti sisäsiisteiksi ja huolehtivat omasta puhtaudestaan. Pidän myös siitä että kissat eivät säntää suin päin ketä tahansa kohti, mutta ne osaavat osoittaa kiintymystä mm. tulemalla ulko-ovelle vastaan ja kompivät ihmisen viereen makoilemaan. Kissat osoittavat myös tyytyväisyytensä kehräämällä ja ne osaavat liikkua sulavasti ja äänettömästi.

Vierailija
190/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pistät koiran ja kissan yhteen, niin kumpi yleensä sähisee karvat pystyssä ja hyökkäilee kynnet tanassa? 

Jos pistät linnun ja kissan yhteen, niin kumpi räksyttää kummalle höyhenet pystyssä? Ei kyse aina ole aggressiivisuudesta, vaan joskus myös pelosta. Jos kissa on pienempi, se voi kokea itsensä uhatuksi. Voi se toki kokea itsensä uhatuksi muutenkin.

Samoin jos laitat yhteen ison ja pienen koiran, niin iso ei ole moksiskaan, mutta pieni räksyttää minkä ehtii.

Vierailija
191/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Yleensä kissat, sudet ja jne. on esitetty ilkeinä. Miksi koira on ainoa eläin jota palvotaan? 

Koiria taidetaan palvoa siksi, että ne ovat niin miellyttämishaluisia. Mikä paremmin hivelisi ihmisen huonoa itsetuntoa kuin palvelualtis koira?

Vierailija
192/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistisessa lastenohjelmassa taistelukoira raatelee lapsen naaman irti. Kuvittele Ylen vihaista katsojapäivystystä sen Pikku kakkosen jakson jälkeen.

Vierailija
193/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Aku Ankka ei käy vessassa koskaan?

Vierailija
194/207 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien tehtävä on ajaa kissat puuhun.

Vierailija
195/207 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat yhdistetään naisiin, naiseuteen ja feminiinisyyteen, koirat miehiin ja maskuliinisuuteen. Kysy kuinka moni luuli lapsena kissojen olevan tyttöjä ja koirien poikia.  

Yhteiskunnan naisviha, patriarkaatti = naiset ilkeitä, katalia ja ennalta-arvaamattomia, miehet lojaaleja, luotettavia kuten koirat. Kysymykseen vastattu. 

Oikeastihan on kyse kahdesta ihan erityyppisestä eläimestä, jotka ovat hengailleet ihmisten kanssa tuhansia vuosia. Koira on laumaeläin, kissat elävät luonnossakin itsekseen ja ovat käytännössä kesyttäneet itse itsensä ihmisten läheisyyteen. Ei asenteellisuutta, pidän kummastakin eläimestä.

Vierailija
196/207 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiria taidetaan palvoa siksi, että ne ovat niin miellyttämishaluisia. Mikä paremmin hivelisi ihmisen huonoa itsetuntoa kuin palvelualtis koira?

Ei vaan saumattoman yhteistyön takia. Ihminen toimii monien eläinten kanssa, mutta monista näkee, että ne ovat villieläimiä, joiden kanssa pystyy olemaan samassa huoneessa. Hepuloivat, käyttäytyvät arvaamattomasti jne. Niiden kanssa täytyy toimia joko eläimen ehdoilla tai jotkut käyttävät pakottavaa väkivaltaa.

Koiran kanssa voi oikeasti toimia tiiminä, mikä on aika ihmeellistä, kun miettii että ollaan ihan erilaisia lajeja.

Vierailija
197/207 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on tottelevaisia ja kissat oman tien kulkijoita. Istuuko sun kissa käskystä?

Ei, koska on fiksu. Jos haluaa leikkiä niin kuskaa lelun mulle ja kurnuttaa. Antaa myös tassua jos huvittaa, ei näin fiksua eläintä pakoteta mihinkään. Samahan se ihmistenkin kanssa, tossukat ovat hölmöjä.

Vierailija
198/207 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan saumattoman yhteistyön takia. Ihminen toimii monien eläinten kanssa, mutta monista näkee, että ne ovat villieläimiä, joiden kanssa pystyy olemaan samassa huoneessa. Hepuloivat, käyttäytyvät arvaamattomasti jne. Niiden kanssa täytyy toimia joko eläimen ehdoilla tai jotkut käyttävät pakottavaa väkivaltaa.

Koiran kanssa voi oikeasti toimia tiiminä, mikä on aika ihmeellistä, kun miettii että ollaan ihan erilaisia lajeja.

Koirat ovat myös männä viikoilla hyökänneet lasten kimppuun, ilman väliintuloa ei olisi enää näitä lapsia. Sellaista saumatonta yhteistyötä.

Vierailija
199/207 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat toimivat oppaina, paimenina, monipuolisissa pelastustehtävissä, tullissa selvittävät rikoksia, vahtivat pihamailla, ovat poliisin apureina ym. 

Tavallisen seurakoirankin kanssa voi harrastaa ja ainakin se vähintään liikuttaa ihmistä kolme kertaa päivässä. 

Mitä tekee kissa? Täysin hyödytön elukka kaupunkioloissa. Maalla sentään harventaa pienjyrsijäkantaa varastoissa. 

En tajua koko koira/kissakeskustelua yhtään.  

Tämä. Näytä mulle opaskissa tai poliisikissa .... oikeasti, undulaatti oppii nopeammin kuin kissa. 

Kissa oppii nopeammin kuin koira. Pentu on myös sisäsiisti, koira kuseksii sisälle pentunakin, ihminen joutuu opettamaan, koska sen koiraemo on niin tyhmä.

Vierailija
200/207 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useammin minua on kissa purrut ja raapinut kuin koira. Tai siis koira ei ole koskaan purrut. Valtaosa kohtaamistani kissoista ei anna edes silittää tai jos antaa niin pian tulee kynttä ja kovaa. Nämä kissat ovat kyllä taustaltaan löytökissoja ja sellaisia joita ei ole pentuna juuri käsitelty.

Että kyllähän ne kissat nyt vaan on häijyjä ja arvaamattomia! :D

Tänä kesänä on ollut useita uutisia, kun kiltit murret ovat käyneet ihmisten päälle, usein lasten. Koirahan on peto, omistajille pitäisi olla ns. koiran ajokortti. Sen jälkeen vasta saisi koiran hankkia ja siinäkin pitäisi olla hyvin tarkka rodun suhteen. Itse olen joutunut useasti koiran hyökkäyksen kohteeksi, useasti koira lähtenyt kotipihalta ja hyökännyt kiinni. Siinä tilanteessa ei paljoa naurata, vaatteet revittynä ja raajoissa purema jälkiä. Omistaja selittelee vain ettei heidän murre koskaan ole näin tehnyt. Usein ei ole todellakaan ollut ensimmäinen kerta. Kertaakaan en ole ulkoillessa joutunut kissan hyökkäyksen kohteeksi. Kumpikohan on se häijy ja arvaamaton....