Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikissa lastenohjelmissa koirat on kilttejä ja kissat ilkeitä?

Vierailija
28.07.2017 |

Meidän kissa on kiltti tössykkä, joka ei ikinä tekisi pahaa kenellekään, samoin kun monet muutkin kissat. Onko kaikki lastenohjelmien tekijät koiraihmisiä?

Kommentit (207)

Vierailija
121/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei kuulu Suomen luontoon. Tappaa ja raatelee pikkulinnut, lapset ja aikuiset, paskoo vesistöt ja metsämarjat jne. Koira pidettävä sisällä tai kytkettynä AINA,

Vierailija
122/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun Blofeldilla on James Bondissa aina persialainen valkoinen rotukissa. 

Pelkkää propagandaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sekä koirista että kissoista. Olen mies. Itselläni on ollut Kissa ja entinen vaimokin oli enemmän kissaihminen. Lisäksi olen aamu-uninen enkä jaksaisi lähteä kusettamaan koiraa klo 5 aamulla.

Masennuin lähes vuodeksi kun kissani kuoli.

Tuo kissan tai koiran valinta lienee aika henkilökohtainen asia. Kyllä metsästystä harrastavat miehet pitävät varmaan enemmän koirista. Minusta ei ollenkaan niin mustavalkoista.

Vierailija
124/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa on inhottava eläin. 

En ole narsisti tai ainakaan kukaan ei ole tätä aspektia ottanut esiin koskaan. Olen ihan aidosti empaattinen ihminen. 

Kummastuttaa pikemminkin tämän julman luontokappaleen nykypäivän palvonta. Toki kissa on liikkuessaan kaunis, mutta kovin ilmeetön ja tilanteisiin sopeutumaton. 

Olin kyläpaikassa, jossa kissa aivan syyttä suotta raapaisi lasta. Lapsi ei todellakaan muuta tehnyt kuin vain istui sohvaan ja kauaksi kissasta. Tämä elukka vain katsoi asiakseen hyökätä lapsen kimppuun. 

Oksettavaa!

Mutta tälle tietysti sata alapeukkua. Ollaanhan kissahullujen palstalla. Ihan oikein, kun kehtasi istua ... eikö vain?

Koiraperheissä en ole koskaan nähnyt vastaavaa. 

Vieläkin on ilmeisesti koirakuplassa eläviä ihmisiä, jotka eivät tiedä koirahyökkäyksistä, ja varmaan pitävät feikkiuutisina niitä tapauksia kun koira on raadellut pienen lapsen kuoliaaksi. Jopa perheenjäsenensä. Juuri tämä ajatus on vaarallinen: Ei meidän  Rekku kellekään mitään tee. Vielä vaarallisempi: Ei kenenkään koira kellekään mitään tee. 

Vierailija
125/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole narsisti tai ainakaan kukaan ei ole tätä aspektia ottanut esiin koskaan. Olen ihan aidosti empaattinen ihminen. 

Kummastuttaa pikemminkin tämän julman luontokappaleen nykypäivän palvonta. Toki kissa on liikkuessaan kaunis, mutta kovin ilmeetön ja tilanteisiin sopeutumaton. 

Olin kyläpaikassa, jossa kissa aivan syyttä suotta raapaisi lasta. Lapsi ei todellakaan muuta tehnyt kuin vain istui sohvaan ja kauaksi kissasta. Tämä elukka vain katsoi asiakseen hyökätä lapsen kimppuun. 

Oksettavaa!

Mutta tälle tietysti sata alapeukkua. Ollaanhan kissahullujen palstalla. Ihan oikein, kun kehtasi istua ... eikö vain?

Vieläkin on ilmeisesti koirakuplassa eläviä ihmisiä, jotka eivät tiedä koirahyökkäyksistä, ja v

Minun kissa oli villi ja mustasukkainen ja puri hulluna vaimoni jalkoja aamulla. Onneksi peitto oli päällä niin hampaat eivät menneet läpi.

Koira joka oli rakas mummolan rekku puri minua ranteeseen lapsena. 

Kaikesta huolimatta rakastan musteja sekä mirrejä. 

En ymmärrä tätä keskustelua. Enemmän eläimen kasvattajassa on se ongelma silloin jos se hyökkää lapsen päälle.

Asennevamma on ihmisellä ei eläimellä. Eläin voi puolustaa reviiriä.

Vierailija
126/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin eilen Viidakkovekara Juuson. Siinä oli kissat ja koirat pahisten rooleissa. Villieläimet olivat siinä ystävällisiä.

Vierailija
127/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikkeuksena dobermanni on aina pahis!

Pitbullit ovat myös useasti pahisten rooleissa.

Taitaa olla luontonsa mukaan määriteltynä mikä eläin on pahis ja mikä ei. Kaikki joilla on saalistusviettiä ovat yleensä pahiksia.

Vierailija
128/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissa kattoo ihmistä alaspäin koira ylöspäin ja sika suoraan silmiin että morjens

Vierailija
129/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitetään lastenohjelmissa hiiret ja muut jyrsijät oikein sympaattisina olentoina. Kissat ovat yleensä pahoja. Tulee mieleen mm. Disneyn Tuhkimo, Alfred J. Kwak. Todellisuudessa jyrsijät eivät mitään ihania olentoja ole.

Vierailija
130/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmaiset ja puhtaasti tyhmät projisoi kuvitelmiaan eri eläinlajeihin.  Eläimet kärsivät.

Vierailija
131/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa saduissa se oli noita ja kiltit lapset. Aina jotain vastakkainasettelua. Kai sillä on joku kasvatustarkoitus mutta ei siihen pitäisi eläimiä käyttää. Ihmisessä itsessään on eri puolia joita voi havainnollistaa. Mutta ihminen haluaa helliä itsestään tiettyä mielikuvaa.

Vierailija
132/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettavaa!

Vieläkin on ilmeisesti koirakuplassa eläviä ihmisiä, jotka eivät tiedä koirahyökkäyksistä, ja v

Kummastuttaa tuo ihmisten palvonta. Ei olla kuullakseen ihmishyökkäyksistä,  joita on suhteessa koira-ihminen n. 1: 1000 000.  Kissojen vielä vähemmän. Jos kokee kissan ilmeettömänä niin vikahan on omien korvien välissä. Luonnontiedon ja biologian tuntemus on olematon useimmilla. 

Vierailija
133/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina ja Manu, kaksi kissaa ihanaa 🎶

Ei läheskään kaikki kissahahmot ole pahoja. 

Rodun ulkonäkö voi olla sellainen mikä määrittää kanssa ketkä ovat pahiksia. Bullterrieri on aika kovanaaman näköinen ja joissakin oon sen nähnyt pahiksina. Ei vaan tule mieleen missä lapsille suuunatuissa oon nähnyt tuon rodun pahiksen roolissa.

Vierailija
134/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi?

Mun mielestä molemmat ovat erittäin ihania!😍

Vierailija
135/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat toimivat oppaina, paimenina, monipuolisissa pelastustehtävissä, tullissa selvittävät rikoksia, vahtivat pihamailla, ovat poliisin apureina ym. 

Tavallisen seurakoirankin kanssa voi harrastaa ja ainakin se vähintään liikuttaa ihmistä kolme kertaa päivässä. 

Mitä tekee kissa? Täysin hyödytön elukka kaupunkioloissa. Maalla sentään harventaa pienjyrsijäkantaa varastoissa. 

En tajua koko koira/kissakeskustelua yhtään.  

Muinoin ihmiset palvoivat kissoja jumalina. Kissat eivät ole unohtaneet sitä.

Etenkin egyptissä kissat vartoivat vehnäsiiloja yms hyrsijöiltä niin molemmat hyötyivät yhdessä asumisesta.

Vierailija
136/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on tottelevaisia ja kissat oman tien kulkijoita. Istuuko sun kissa käskystä?

Se, että on omantienkulkija, ei tarkoita, että olisi ilkeä. Tämähän pätee myös ihmisiin ihan samalla tavalla. Sovinnaisen moraalin omaava ja kuuliaisesti käskyjä ja normeja noudattava ihminenkään ei aina ole luonteeltaan mikään kiltti. Moni tällainen itse asiassa onkin kapeakatseinen toisten arvosteija ja paheksuja, eikä esim. ymmärrä ja hyväksy toisten erilaistuutta ja muita toimintamalleja ja elämäntapoja kuin mitä itsellä on. Se ei ole kovin kilttiä toisia kotaan. Ja se, joka kulkee omaa polkuaan, voi taas olla se maailman kiltein toisille. Eli nämä ominaisuudet eivät korreloi kumpaankaan suuntaan kitteyden tai ilkeyden kanssa.

Tottelevaisuus on eri asia kuin kiltteys tai ilkeys. 

Vierailija
137/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja kissat on aina naisia ja koirat miehiä, amerikkalaisissa elokuvissa ja sarjoissa. 

Vierailija
138/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoissa saduissa se oli noita ja kiltit lapset. Aina jotain vastakkainasettelua. Kai sillä on joku kasvatustarkoitus mutta ei siihen pitäisi eläimiä käyttää. Ihmisessä itsessään on eri puolia joita voi havainnollistaa. Mutta ihminen haluaa helliä itsestään tiettyä mielikuvaa.

Juu tai punahilkassa susi, jonka vuoksi susiviha lisääntyi entisestään täysin suotta. Susi kuvastaa pedaria siinä sadussa, pahaa miestä joka houkuttelee lapsen ansaan.

Vierailija
139/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat toimivat oppaina, paimenina, monipuolisissa pelastustehtävissä, tullissa selvittävät rikoksia, vahtivat pihamailla, ovat poliisin apureina ym. 

Tavallisen seurakoirankin kanssa voi harrastaa ja ainakin se vähintään liikuttaa ihmistä kolme kertaa päivässä. 

Mitä tekee kissa? Täysin hyödytön elukka kaupunkioloissa. Maalla sentään harventaa pienjyrsijäkantaa varastoissa. 

En tajua koko koira/kissakeskustelua yhtään.  

Muinoin ihmiset palvoivat kissoja jumalina. Kissat eivät ole unohtaneet sitä.

Etenkin egyptissä kissat vartoivat vehnäsiiloja yms hyrsijöiltä niin molemmat hyötyivät yhdessä asumisesta.

Niinhän ne täälläkin on pitäneet maataloissa hiiret pois. 

Vierailija
140/207 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pistät koiran ja kissan yhteen, niin kumpi yleensä sähisee karvat pystyssä ja hyökkäilee kynnet tanassa? 

Kissa puolustaa itseään, ei itse hyökkää isompansa kimppuun, vaan on peloissaan kun isompi eläin lähestyy ja siksi puolustautuu. Kissa on myös saaliseläin se lisäksi että on itse myös petoeläin, ja siksi kissan on pidettävä huolta turvallisuudestaan eri tavalla kuin koiran.

Monet ihmiset eivät ymmärrä kissan lajityyppillisä ominaisuuksia, vaan tulkitsevat ne väärin, jopa virheellisesti siis ilkeydeksi, kuten edellinenkin kommentoija.