Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikissa lastenohjelmissa koirat on kilttejä ja kissat ilkeitä?

Vierailija
28.07.2017 |

Meidän kissa on kiltti tössykkä, joka ei ikinä tekisi pahaa kenellekään, samoin kun monet muutkin kissat. Onko kaikki lastenohjelmien tekijät koiraihmisiä?

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sitä mieltä, että kissoja inhoavilla ihmisillä on huono itsetunto. He eivät voi sietää sitä, että kissa ei suostu samalla tavalla alamaiseksi kuin koira, eikä pidä ihmistä lauman johtajana.

Vierailija
22/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut sitä mieltä, että kissoja inhoavilla ihmisillä on huono itsetunto. He eivät voi sietää sitä, että kissa ei suostu samalla tavalla alamaiseksi kuin koira, eikä pidä ihmistä lauman johtajana.

Narsistit eivät voi sietää kissoja. Anoppini on juuri tuollainen, taivasteli miksi ihmeessä laitoin mieheni kanssa kissan. Sanoi että "Mä en voi sietää kissoja enkä ymmärrä kissaihmisiä, kun kissathan ei tottele omistajaansa! Koirat on kivempia kun ne tottelee ja seuraa!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa kohtaamistani kissoista ei anna edes silittää tai jos antaa niin pian tulee kynttä ja kovaa. Nämä kissat ovat kyllä taustaltaan löytökissoja ja sellaisia joita ei ole pentuna juuri käsitelty.

Että kyllähän ne kissat nyt vaan on häijyjä ja arvaamattomia! :D

Minulla oli kerran "häijy" kissa, johon ei pystynyt koskea tai muuten tuli kynsistä. Paljon kissojen kanssa olleena ymmärsin kuitenkin, ettei kyse ollut siitä, että kissa olisi ollut ilkeä, vaan se oli vain pelokas ja sen oli vaikea luottaa ihmisiin. Niin että minä odotin ja annoin sen olla (ja sainkin odottaa melkein 10 vuotta) ja yhtenä päivänä se vain yhtäkkiä oma-aloitteisesti hyppäsi syliini ja alkoi kehrätä. Kissa eli 15-vuotiaaksi ja ne viimeiset viisi vuotta se oli omistautunein sylikissa mitä minulla on ollut.

Vierailija
24/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa saalistaa huvikseen ja vieläpä kiduttaa saaliin henkihieveriin. 

Juuri näin, kun kissa leikki pienellä myyrällä. Myyräparka oli jo henkitoreissaan, mutta kissa vain jatkoi kidutusta päästäen myyrän aina välillä vähän ontumaan poispäin ja iski taas. 

Kuvottava elukka. Onneksi tämä "kissaystävät" ovat useimmiten siinä luulossa, että sisäkissa voi hyvin ja pitävät nämä pedot sisätiloissa. 

Kissa väsyttää saalistaan, ettei esim jyrsijä pääse puremaan sitä ja tartuta tappavaa tautia

Vierailija
25/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on inhottava eläin. 

En ole narsisti tai ainakaan kukaan ei ole tätä aspektia ottanut esiin koskaan. Olen ihan aidosti empaattinen ihminen. 

Kummastuttaa pikemminkin tämän julman luontokappaleen nykypäivän palvonta. Toki kissa on liikkuessaan kaunis, mutta kovin ilmeetön ja tilanteisiin sopeutumaton. 

Olin kyläpaikassa, jossa kissa aivan syyttä suotta raapaisi lasta. Lapsi ei todellakaan muuta tehnyt kuin vain istui sohvaan ja kauaksi kissasta. Tämä elukka vain katsoi asiakseen hyökätä lapsen kimppuun. 

Oksettavaa!

Mutta tälle tietysti sata alapeukkua. Ollaanhan kissahullujen palstalla. Ihan oikein, kun kehtasi istua ... eikö vain?

Koiraperheissä en ole koskaan nähnyt vastaavaa. 

Vierailija
26/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on tottelevaisia ja kissat oman tien kulkijoita. Istuuko sun kissa käskystä?

Tämä on varmaan se alkuperäinen syy.  Koirien "nöyryys", kissojen "ylpeys".

Luin jostain, että noitavainojen aikaan yksi kriteeri, joka osoitti noituudesta syytetyn syylliseksi oli, että kissat tykkäsivät hänestä! Kriteerilistathan olivat moninaiset ja vaihtelivat jossain määrin paikan mukaan.

OT: täällä pohjolassa muuten noituudesta tuomittiin enemmän miehiä kuin naisia, vaikka noituus on tyypillisesti liitetty naissukupuoleen.

Vierailija
27/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat toimivat oppaina, paimenina, monipuolisissa pelastustehtävissä, tullissa selvittävät rikoksia, vahtivat pihamailla, ovat poliisin apureina ym. 

Tavallisen seurakoirankin kanssa voi harrastaa ja ainakin se vähintään liikuttaa ihmistä kolme kertaa päivässä. 

Mitä tekee kissa? Täysin hyödytön elukka kaupunkioloissa. Maalla sentään harventaa pienjyrsijäkantaa varastoissa. 

En tajua koko koira/kissakeskustelua yhtään.  

Mitä tekee kissa?

Kissa on... Ja se riittää.

Otetaan kaupungissa asuva, lähes neljän seinän sisälle, vamman tai muun syyn takia joutunut ihminen. Kissa on hänelle tärkeä lemmikki. Kissaa ei tarvitse liikuttaa koskaan, se hoitaa itse liikkumisensa tai liikkumattomuutensa. Kissalle voi puhua ja se ymmärtää.

Sinä selvästikään et tunne yhtään kissaa. Suosittelen tutustumaan, vai onko kissa sinulle liian älyllinen olento?

Vierailija
28/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat toimivat oppaina, paimenina, monipuolisissa pelastustehtävissä, tullissa selvittävät rikoksia, vahtivat pihamailla, ovat poliisin apureina ym. 

Tavallisen seurakoirankin kanssa voi harrastaa ja ainakin se vähintään liikuttaa ihmistä kolme kertaa päivässä. 

Mitä tekee kissa? Täysin hyödytön elukka kaupunkioloissa. Maalla sentään harventaa pienjyrsijäkantaa varastoissa. 

En tajua koko koira/kissakeskustelua yhtään.  

Mitä tekee kissa?

Kissa on... Ja se riittää.

Otetaan kaupungissa asuva, lähes neljän seinän sisälle, vamman tai muun syyn takia joutunut ihminen. Kissa on hänelle tärkeä lemmikki. Kissaa ei tarvitse liikuttaa koskaan, se hoitaa itse liikkumisensa tai liikkumattomuutensa. Kissalle voi puhua ja se ymmärtää.

Sinä selvästikään et tunne yhtään kissaa. Suosittelen tutustumaan, vai onko kissa sinulle liian älyllinen olento?

Tämä! Kissa ei vaadi 24/7 huolenpitoa itsenäisyytensä takia, mutta on silti ihan yhtä seurallinen kuin koira. 

Vierailija
29/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuuko sun kissa käskystä?

Miksi kissa alentuisi omistajansa järjettömyyksiin?

Onko käskystä istuminen hyvän lemmikin kriteeri?

Tunnetko sinä ylemmyyttä kun saat pompottaa lemmikkiäsi?

Vierailija
30/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat oikeassakin elämässä yleisesti ottaen pienempiä kuin koirat, ihania ylisöpöjä pörryköitä, jotka eivät suuttuneenakaan ole kovin vaarallisia.

Koirat taas ovat suuttuneena paljon vaarallisempia kuin kissat, voivat jopa tappaa.

Uskon että tällä koira hyvä, kissa paha -asetelmalla ehkäistään ajamasta koirapelkoa lasten alitajuntaan.

Vierailija
31/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä stereotypia. Samaaha leffoissakin aina on, että miehet on rosvoja ja sankareita, naiset äitejä ja pelastettavia prinsessoja.

No harvoinpa ne miehet äitejä ovat, mikähän sitten lie syynä tähän epäkohtaan.

Vierailija
32/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kissoista. Olen viime aikoina tehnyt jonkunsorttista inventaariota elämästäni ja tullut lopputulokseen että kolmesta parhaasta ystävästä kaksi on ollut kissoja. Ja ne kissat siiss on sijoilla 1 ja 2. Olisin varmasti tehnyt itselleni jotain kamalaa, jos siihen pahaan elämänaikaan mulla ei olisi ollut niitä kahta ihanaa kissaa. Huomaan sen selkeästi vasta näin jälkeenpäin.

Vierailija
33/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kissani ovat oppineet istumaan kun pyydän kauniisti, jos sattuvat olemaan suopealla tuulella. Tietävät saavansa herkkuja palkkioksi. Aina ei tarvitse esiintyä, se on ymmärrettävää.

Kaikki kissani ovat ulkoilleet vain valjaissa, joten villieläimiä ei ole kidutettu. Sisään lennelleet kärpäset ja yöperhoset on kyllä saaneet kyytiä.

Kiskovathan koiratkin välillä hihnassa, räksyttävät vastaantuleville lajitovereilleen jne. huonoina hetkinään. Katsoin välillä edesmenneen koiravanhuksen huonoa käytöstä läpi sormien, koska se oli suurimman osan ajasta kullanmuru. Lempikoirani, levätköön hän rauhassa. Kissat ovat sen sijaan ihan oma lukunsa. Kissa on kaikkein paras lemmikki, minun mielestäni. Olenhan kissaihminen...

Ne ovat kauniita, siistejä, älykkäitä, hauskoja, vähäruokaisia, ihanan tuntuisia koskettaa, hyvän tuoksuisia, kaikki erilaisia ja niin hurmaavia.

Ensimmäinen kissani, sieluni ja sydämeni valo, tuoksui villalta ja lämmöltä. Otin sen teini-ikäisenä, ja äitini oli hiukan kissanvihaaja, joten mainitsin ikään kuin sivulauseessa että menen hakemaan meille kissan. Meni läpi, koska kissanvihaajasta tuli kissaihminen sillä sekunnilla kun näki naurettavan suloisen pörröisen kissanpennun. Kissa oli erittäin kiintynyt kotiväkeen, ja suhtautui muihin huvittavan ynseästi. Koirista se kyllä tykkäsi, kunhan koirat ymmärsi sen faktan, että ovat laumajärjestyksessä kissaa alempana. Se ei arvostanut kotibileitä, ja usein vieraat saattoi kysyä, että "miks toi sun kissa kattoo mua niin kuin se tahtois tappaa mut?" Minua se rakasti erityisesti, ja minä sitä. Se nukkui sängyssä selkäni takana lapaluutani vasten. Usein nukahdin sen kehräykseen.

Vierailija
34/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on yhtä hauska lemmikki kuin käärme toisille. 

Sitä voi tarkkailla. Itse tarkkailisin mieluummin kissaa kuin käärmettä :) Mutta eipä sisäkissalla ole muuta tehtävää. 

Koira on toimija ja kumppani, jonka kanssa voi tehdä monia asioita. Isäni metsästää koiran kanssa, itse toimin agilityssä. Ystävälläni on rekisteröity pelastuskoira, joten heidät voidaan hälyttää etsimään kadonnutta. 

Eli näen myös täysin mielipuolisena verrata näitä eläimiä. Kissa on koriste kotona. 

Mitään kiintymystä se ei osoita kuin ruokkijalleen. Joka tuntee koiria, tietää, että koirilla on ihan eri juttu. Koira voi olla hulluna ihmiseen, joka ei koskaan ole yhtä makupalaa antanut. 

Vierailija
35/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai parempi lemmikki on vähäruokainen :) Olipahan vertailu. 

Älykkyys on testattu ja keskimääräinen koira päihittää älykkäimmänkin kissan mennen tullen. Googlaa englanniksi asiallisia tutkimuksia. 

Vierailija
36/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää tämän palstan kissafanaattisuus ja koiravihaisuus. Selvästikin täällä enemmistö on kissaihmisiä. Tosi usein tulee kaikenmaailman kissaketjuja, joissa kissoja kehutaan ja koiria haukutaan. 

Oletteko kaikki ihan lapsellisia? Miksi kaikki eläimet eivät voisi olla yhtä kivoja ja arvokkaita? Toiset on koiraihmisiä, toiset kissaihmisiä ja toiset kumpaakin. 

Täällä kun kehuu kissoja, tulee kauheasti yläpeukkuja mutta kun joku kehuu koiriakin, tulee hitosti alapeukkuja.

Olette sairaita päästänne, jos vihaatte eläintä, oli se sitten koira, kissa tai joku muu.

Vierailija
37/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kissa on kiltti tössykkä, joka ei ikinä tekisi pahaa kenellekään, samoin kun monet muutkin kissat. Onko kaikki lastenohjelmien tekijät koiraihmisiä?

Mites Pekka Töpöhäntä, ihan klassikko. Oliko hänkin ilkeä. Aku Ankassa taas moni koira on verenhimoinen, etenkin dobermannit.

Vierailija
38/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on tottelevaisia ja kissat oman tien kulkijoita. Istuuko sun kissa käskystä?

Mun istuu! Ja antaa tassua kans. Kissojakin voi kouluttaa!

Vierailija
39/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina sanonut että ihmisessä on pahasti jotain vialla jos se vihaa eläimiä.

Vierailija
40/207 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun istuu! Ja antaa tassua kans. Kissojakin voi kouluttaa!

Hienoa! Mulla ei riitä kärsivällisyys tuohon =) molempia on ollut sekä koiria että kissoja että pupuja ja yhtä aikaa näitä kaikkia.

T:eläinihminen