Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset; onko teillä muita kuin akateemisia ystäviä?

Vierailija
27.07.2017 |

Vai onko siis myös esim kaupan kassana/kampaajana/siivoojana työskenteleviä tuttavia ja ystäviä? Miten sujuu kanssakäyminen?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, heihin olen tutustunut lähinnä lapsena/yläkoulussa/lukiossa. Kanssakäyminen sujuu erinomaisesti. Puhun heidän kanssaan ihan tavallisista asioista kuten pitkälti myös akateemisen koulutuksen saaneiden ystävieni kanssa. Ei koulutus määritä ihmistä.

Vierailija
2/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla. Jokaisella kaverillanikin on vähintään yksi yliopistotutkinto jopa naapurini ja vuokralaiseni ovat tohtoreita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mulla, eipä ole tullut koskaan mieleen että heidän kanssa kanssakäymisen tulisi olla jotenkin erilaista. :D

Vierailija
4/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään akateemista, jolla olisi vain akateemisia ystäviä :D

Vierailija
5/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ystäväni ovat kaikki akateemisia, kouluajoilta peräisin. Tuttavia on sitten monenlaisia.

Vierailija
6/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska haluan pitää tasoa yllä.

Vierailija
7/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni on laitoshuoltaja. En todellakaan kuvittele olevani häntä älykkäämpi, päinvastoin, ystäväni on monessa asiassa minua fiksumpi.

Vierailija
8/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Tuttavani ovat pääosin työympyröistä tai yliopistolta, joten pääosalla on akateeminen tausta.

Vierailija
9/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään akateemista, jolla olisi vain akateemisia ystäviä :D

Missäs niitä ei-akateemisia tapaisi? Opiskelijakavereilla on tutkinto, puolisolla myös, kolleegoilla samoin. Sama naapureilla jne.

Vierailija
10/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisihenkisen sisarusparveni ainut maisteri. Olen meistä ehkä se kaikkein pöljin. Onneksi hyväksyvät minut tällaisena kuin olen.

Vierailija
11/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa seurustella edes maisterien kanssa.

T. tohtori

Vierailija
12/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävinä on vain akateemisia. Tuttavista, työkavereista ja sukulaisista löytyy muitakin. Kanssakäyminen ei tuota mitään ongelmaa. 

Vierailija
13/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama lapsuuden kaveri. Ei nyt sentään kaupankassoja tai siivoojia, mutta amk-tyyppejä. Yksi on yrittäjä, joka jätti lukion kesken.

Vierailija
14/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ovat akateemisia. Olen kuitenkin koko suvun ensimmäinen ja ainoa yliopistosta valmistunut, joten perheenjäsenet ovat kaikki ei-akateemisia.

Vierailija
15/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lajittele ihmisiä koulutuksen mukaan. Ystävät ovat ystäviä, eivätkä käveleviä tutkintotodistuksia.

Vierailija
16/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on!

Vierailija
17/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, olisipa ystäviä... Ne muutamat mitä on ollut, ovat olleet kyllä ihan laidasta laitaan koulutukseltaan. Jo kouluaikoina hengailin välitunnit luokan heikommin menestyvien oppilaiden kanssa, vaikka olin itse ns. välkky. 

Tuntuu että pidän hiljaisista sivustakatselijoista, ja näitä on niin tohtoreissa kuin peruskoulun juuri ja juuri läpäisseissä (ja tietysti kaikissa siltä väliltä).

Vierailija
18/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko siis myös esim kaupan kassana/kampaajana/siivoojana työskenteleviä tuttavia ja ystäviä? Miten sujuu kanssakäyminen?

Ystäväpiirissä on kyllä ihan peruskoulun käyneestä trukkikuskista lääketieteen tohtoriin. Eipä hirveästi kiinnosta sinänsä. Olemme siis miehiä niin kukaan ei ole kenellekään kateellinen tjsp. En usko että iso naisporukka jossa olisi tohtorista siivoojaan pysyisi kovinkaan pitkään kasassa..

Vierailija
19/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja puolisonikin on duunari. 

Vierailija
20/40 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmät ystäväni ovat akateemisia, mutta se kaikista lähin -aviomieheni - ei ole käynyt edes lukiota. Peruskoulun jälkeen luki itsensä merkonomiksi, 80-luvulla siis.

Tätä ei kysytty, mutta on muuten älykkäämpi kuin minä, kaikilla ulottuvuuksilla selä yleissivistyksem taso on korkeampi... koulutusero näkyy vain siinä, ettei hän osaa yhdyssanoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan