Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö
Olen ollut kuopuksen kahden vuoden takaisen syntymän jälkeen oikeastaan koko tämän ajan jotenkin ahdistunut ja iloton. Saan välillä sellaisia epätoivon ja ahdistuksen aaltoja jotka tuntuvat mahanpohjassa asti ja olenpa pari työpäivää viettänyt etänä kauheissa työhönliittymättömissä stressivatsaoireissa.
Stressaan kaikesta. Lastenkasvatuksesta. Työstä. Maailmantilanteesta. Tulevaisuudesta. Vaikka mistä.
Tänään googlasin tämän ja oireet sopivat yleistyneeseen ahdistuneishäiriöön. Voisiko joku tuosta kärsivä kertoa minulle miten olette oppineet elämään tämän kanssa? Tai jopa parantuneet? Kaikki apu tervetullutta.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vuosia. Ainut mikä auttoi oli kilpirauhasen vajaatoiminta -lääke yhdistettynä kasvispainotteiseen ruokavalioon, stressinhallintamenetelmiin ja sopivaan määrään liikuntaa. Uni on ehdoton ykkönen. Jos nukkuu liian vähän, pelot lisääntyvät ,kuten myös kehon ja mielen stressi.
Jos nukkuu riittävästi , jaksaa myös tehdä fiksumpia ruokavalintoja. Ravintolisänä minulla käytössä laadukas monivitamiini (ei synteettisiä vitamiineja) , magnesiumsitraatti 400-600 mg iltaisin ja l-teaniini. Omega3-öljy.
Lääkitykset eivät koskaan ole auttaneet, vain haitat tulivat. Hoida suolistoa ja kehoa ja aloita terapia, jos haluat keskustella.
Minulla ei edes terapia tehonnut , koska en hoitanut noita muita.
Tarkalleen ottaen 4-5 vuotta ja myös jatkuvia masennus /ahdistuskausia. Nyt ei yhtään.
Minulla oli vuosia. Ainut mikä auttoi oli kilpirauhasen vajaatoiminta -lääke yhdistettynä kasvispainotteiseen ruokavalioon, stressinhallintamenetelmiin ja sopivaan määrään liikuntaa. Uni on ehdoton ykkönen. Jos nukkuu liian vähän, pelot lisääntyvät ,kuten myös kehon ja mielen stressi.
Jos nukkuu riittävästi , jaksaa myös tehdä fiksumpia ruokavalintoja. Ravintolisänä minulla käytössä laadukas monivitamiini (ei synteettisiä vitamiineja) , magnesiumsitraatti 400-600 mg iltaisin ja l-teaniini. Omega3-öljy.
Lääkitykset eivät koskaan ole auttaneet, vain haitat tulivat. Hoida suolistoa ja kehoa ja aloita terapia, jos haluat keskustella.
Minulla ei edes terapia tehonnut , koska en hoitanut noita muita.