Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostu enää menemään huvipuistolaitteisiin.

Vierailija
27.07.2017 |

En törmäilyautoja suurempiin. Liian monta onnettomuusvideota olen muutamassa vuodessa nähnyt, etten enää luota niihin. Sama homma basehyppyjen ja benjihyppyjen kanssa. Ei ikinä. Vaikka monet noista onnettomuuksista on tapahtunutkin köyhemmissä maissa, niin täytyy muistaa, että ne laitteet on silti ihmisten suunnittelemia ja tekemiä. Ne on tekemisissä fysiikanlakien kanssa ja mikä tahansa tekninen vika voi aiheuttaa häiriökäyttäytymisiä ja kuolemantapauksia. Sortuuhan siltojakin jatkuvasti maailmalla. Olisi tosi pelottava ajatus jos esim. Lintsin Space shot laitteeseen tulisi joku vika..

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle meinasi käydä niin space shotissa monta vuotta sitten, että mun istuimen turvapuomia ei muistettu laittaa. Yritin sanoa siitä, mutta siinä hälinässä se työntekijä ei kuullut. Onneksi sitten jonosta joku huusi sille työntekijälle, että multa puuttuu se turvapuomi.

Vierailija
2/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle meinasi käydä niin space shotissa monta vuotta sitten, että mun istuimen turvapuomia ei muistettu laittaa. Yritin sanoa siitä, mutta siinä hälinässä se työntekijä ei kuullut. Onneksi sitten jonosta joku huusi sille työntekijälle, että multa puuttuu se turvapuomi.

Mulle taas silloin nuorempana ja pienempänä kävi niin, että koko sen tilanteen ajan tuntui, että tipahtaisin sieltä välistä pois. Piti ihan helvetin kovaa pitää kiinni ja pelotti tosi paljon, vaikka se ei kestänytkään kuin muutaman hetken. Enää en siihen suostuisi menemään, vaikka pituutta ja massaa onkin enemmän kuin silloin. m27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö välttämään kaikki muutkin ihmisen suunnitelemat laitteet jotka on tekemisissä fysiikanlakien kanssa?

Vierailija
4/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö välttämään kaikki muutkin ihmisen suunnitelemat laitteet jotka on tekemisissä fysiikanlakien kanssa?

En pysty, enkä aio. Aion välttää vaan laitteet, joista ei ole muuta hyötyä kun saada ylimääräinen adrenaliinipistos. Sitä ilmankin pystyn elämään. -ap

Vierailija
5/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Teininä en pelännyt, vaan joka laitteeseen menin. Silloin ajatteli, ettei mitään voi sattua...

Tänäänkin uutisoitiin siitä Jenkkilän onnettomuudesta, jossa laitteen yksi kori irtosi. Hyi kamala.

Vierailija
6/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty, enkä aio. Aion välttää vaan laitteet, joista ei ole muuta hyötyä kun saada ylimääräinen adrenaliinipistos. Sitä ilmankin pystyn elämään. -ap

Ok, kukaan ei huvilaitteisiin tietenkään pakota menään vaikka ne perustuu fysiikanlakeihin ja on ihmisen tekemiä. Halusit kertoa aloituksessa kuitenkin tuon jotenkin perusteluksi miksi et enää halua laitteisiin.

Vierailija
7/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin lintsillä ja katselin hurjimpia laitteita kauhulla :D ihmisestä tulee vähän nynny kun tulee ikää.

N. 29

Vierailija
8/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tänään lintsillä ja kieltämättä vähän hirvitti mennä niihin hurjimpiin laitteisiin, kun olin just lukenut tuosta onnettomuudesta.

Vierailija
9/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas aion edelleen mennä huoletta. Onnettomuudet varsinkin Suomessa on niin harvinaisia ettei oikein mitään pelättävää ole, todennäköisyys että jotain sattuu on ihan minimaalinen.

Vierailija
10/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista hupia niistä oikein saatte? Minä en ymmärrä miten tuollainen tuntuu kenestäkään aikuisesta kivalta, ainakin minulle tulee vaan paha olo kun ne tuppaa höykyttämään, pyörittämään tms. suurimmaksi osaksi.

Vierailija
11/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn Särkänniemessä ehkä kerran kahdessa vuodessa, joten riski onnettomuudelle on tosi minimaalinen. Niin pieni, että olen valmis sen ottamaan. Toisaalta, ei Estonialle matkustaneetkaan ajatelleet, että laiva voisi upota juuri heidän matkustaessaan sillä. nainen_tre

Vierailija
12/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista hupia niistä oikein saatte? Minä en ymmärrä miten tuollainen tuntuu kenestäkään aikuisesta kivalta, ainakin minulle tulee vaan paha olo kun ne tuppaa höykyttämään, pyörittämään tms. suurimmaksi osaksi.

Se on juuri se adrenaliinipistos miksi ihmiset noita harrastaa. Joistain on tosi kivaa kun mahanpohjaa kutittaa kunnolla :D

Vierailija
13/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi jumalavita. Luuletko todella, että se laite lähtisi yhtään mihinkään mikäli yksikin turvapuomi on auki? Äly hoi, älä jätä. 

Vierailija
14/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jumalavita. Luuletko todella, että se laite lähtisi yhtään mihinkään mikäli yksikin turvapuomi on auki? Äly hoi, älä jätä. 

Ihan hyvin voi lähteä. Ei siinä vaadita muuta kuin puomien rajakytkimissä on edes yhdessä vikaa ja uskon että niihin voi hyvinkin sitä tulla kun puomeja rämpätään jatkuvasti auki ja kiinni.

Ja sitten huvipuiston johto sanoo että laitteet on pyörittävä ettei asiakkaat kaikkoa ja käynnissäpitohenkilöt asentavat kytkimen jolla turvakytkimet saadaan tarvittaessa ohitettua jos ei muuten lähde. Ja sitten sen käyttö tulee tavaksi eikä edes jakseta käydä katsomassa onko ne puomit kiinni vai ei.

Älkää olko niin sinisilmäisiä.

Vierailija
15/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi tuollaista vikaa tulla? Ne onnettomuudethan johtuu aina näistä vioista mitä ei voi tulla.

Vierailija
16/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina hirvittää kun sinne mennään. Onneksi laspet ovat jo teinejä ja käyvätkin ilman vanhempia huvipuistossa.

Pari vuotta sitten tytöllä kävi myös siten, että jossain laitteessa joka ampuu "huvittelijat" suoraan ilmaan ja sieltä vauhdilla alas, turva kaari aukesi samantien kun se tarkastaja oli sen kiinni muka laittanut. Tyttö sai itse sen rynkytettyä kiinni, viime hetkellä juuri ennen ylösampaisua ...

Vierailija
17/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna Särkänniemessä oltiin aika kesyssä laitteessa nimeltä Troikka. Siinä turvakaaret lukkiutuu sähköisesti, eli laitteen työntekijä painaa napista ja kuuluu klik.

Kaikkien kaarien pitäis mennä kiinni. Työntekijä tarkastaa kuitenkin vielä kiertäen kaikki kaaret (onneksi) ja yhden vaunun kaari ei ollut lukkiutunut kiinni.

Vaikka tohon pääsee jo 100 cm aikuisen kanssa, se menee korkeelle ja kallistuu, ilman kaarta kyllä putoaa. Aikuinen ehkä pystyis pitään sen alhaalla mutta esim. kaksi lasta ei.

Vierailija
18/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä onnettomuus nyt on tapahtunut?

Vierailija
19/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkien Ohiossa tapahtui onnettomuus, jossa 1 kuoli ja 7 loukkaantui huvipuistossa. On niitä ennenkin tapahtunut tosi paljon.

Vierailija
20/34 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkien Ohiossa tapahtui onnettomuus, jossa 1 kuoli ja 7 loukkaantui huvipuistossa. On niitä ennenkin tapahtunut tosi paljon.

Taitaa olla jo 2 kuollutta ja loukkaantuneet kriittisessä tilassa. Tuskin tosta kovin moni voi selvitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi