Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonkohan putkiremppa tulee kustantamaan...

27.07.2017 |

Ei nimittäin mitään hajua. Asunnossa tällä hetkellä vuokralainen, ja jos kustannukset putkirempasta nousee aivan mahottomiksi, niin minä kyllä muutan itte siihen asuntoon...

kyseessä 70-luvun kaksio

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tonni per neliö.

Vierailija
2/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiremppa ei kustanna sinulle yhtään mitään. Ihan itse saat maksaa sen tonnin/neliö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin tonni per neliö.

OMGF, viiskytkuustonnia! Eisssss.....pakko kai se on siihen murjuun muuttaa.

Vierailija
4/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-2,0 miljoonaa, riippuu tietenkin taloyhtiön koosta ja siitä miten se putkiremontti toteutetaan ja mitä muuta samassa yhteydessä tehdään.

Vierailija
5/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitäkin, missä talo sijaitsee, pienissä kaupungeissa on puolta halvempaa kuin Helsingissä. Meillä maksoi noi 5000 euroa 69 neliötä muutama vuosi sitten.

Vierailija
6/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne stadissa ainakin maksa 1000€/m2? Kaksiossakin joka tapauksessa kymmeniä tuhansia.

Vierailija
7/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500-1000e per neliö pääkaupunkiseudulla. Riippuu monesta eri asiasta.

Vierailija
8/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tonni per neliö on hyvä ravistus +-400 euroa, paljonko jää sitten maksettavaksi niin riippuu taloyhtiöstä, eli onko siihen jo varauduttu muutaman vuoden vai onko yhtiö täysin persaukinen. Lisäksi sitten voi olla että yhtiö saa hyvän lainan jolloin se muuttuu vain rahoitusvastikkeksi (ei kannata tätäkään vaihtoehtoa laskematta hylätä) tai sitten on ihan pakko kaivaa omaa taskuaan ja ottaa omaa lainaa sitä varten.

Toki pitää tietenkin mainita että riippuu myös miten ja mitä kaikkia muuta siinä rempassa tehdään. Jos 70 luvun kämppään edes kannattaa putkia tehdä niin samalla kannattaisi tehdä myös muuta infran uudistamista kuten esimerkiksi tietoliikennekaapelit asuntoihin samalla.

Vierailija
9/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin tonni per neliö.

Miten se auttaa kustannuksiin muuttaa siihen itse?

Tämä kuullostaa muuten niiltä 70-luvun kultakimpale -asunnoilta, jotka pitäisi jyrätä maan tasalle, mutta suomalaiset talousnerot ostavat niitää pää märkänä 20 v. maksuajalla.

Vierailija
10/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tiedosta, en aikaisemmin tienny, että hinta tulee neliöistä.

Kaikki, missä pk seudulla olen nähnyt omistusasuntoa etsiessä putkirempan olleen tai tulossa, on ollut hintaluokkaa 50 000e. (noin +- 50 neliötä kämpissä)

Vierailija
11/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti tiedosta, en aikaisemmin tienny, että hinta tulee neliöistä.

Kaikki, missä pk seudulla olen nähnyt omistusasuntoa etsiessä putkirempan olleen tai tulossa, on ollut hintaluokkaa 50 000e. (noin +- 50 neliötä kämpissä)

Ei se hinta tulekaan neliöistä, se hinta vaan yleensä jaetaan neliöiden suhteen osakkaille. On tainnut olla myös remontteja joissa kustannukset on jaettu vesipisteiden lukumäärän suhteen jne. Kaikki on mahdollista kun yhtiökokous niin päättää ja osakkaita ei laiteta eriarvoiseen asemaan.

Vierailija
12/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin tonni per neliö.

Miten se auttaa kustannuksiin muuttaa siihen itse?

Tämä kuullostaa muuten niiltä 70-luvun kultakimpale -asunnoilta, jotka pitäisi jyrätä maan tasalle, mutta suomalaiset talousnerot ostavat niitää pää märkänä 20 v. maksuajalla.

No se auttaa siihen, että jos asunto pitää hienoksi puunata, niin minä nautin kaikesta siitä uudesta mukavuudesta itse.

Juu kai nää on niitä ikäviä elementtitaloja, mutta eipähän ole hometta! Päinvastoin, sisäilma on niin hyvä ja vaihtuva, että jopa kaltaiseni homenenäinen (lue: tuntosarvet homeen pilaamaan sisäilmaan) allergikkokin asustelee täysin vailla minkäänlaista oiretta. Se on paljon se.

Tässä talossa on myös linjat selkeät ja hyvinä pysyneet, kun ei ole kaiken maailman kulmaa ja koukeroa hienostelun vuoksi laitettu. Eikä ole surkeilla rakennusmateriaaleilla pystytetty, vaan kerralla kunnolla ja tukevasti! Seinät eivät lohkeile eikä betoni sen vuoksi pölise huoneistoisa eikä rappukäytävässä.

Ulkoa toki on hiukan ankean oloinen.

Vierailija
13/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Onneksi asutaan omakotitalossa. Ostettiin 60-luvun omakotitalo, johon tehtiin putkiremppa 6 vuotta sitten. Maksoi 900 €. Siis aivan oikein: yhdeksänsataa euroa.

Anopille ollaan tekemässä nyt putkiremppaa n. 70 neliöiseen kolmioon (70-luvun talo), hinta-arvio noin 50000 €. 

Kyllä ovat tulleet anopin asumiset osakkeessaan pitkällä juoksulla paaaaljon kalliimmaksi kuin okt:ssa....

Vierailija
14/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Onneksi asutaan omakotitalossa. Ostettiin 60-luvun omakotitalo, johon tehtiin putkiremppa 6 vuotta sitten. Maksoi 900 €. Siis aivan oikein: yhdeksänsataa euroa.

Anopille ollaan tekemässä nyt putkiremppaa n. 70 neliöiseen kolmioon (70-luvun talo), hinta-arvio noin 50000 €. 

Kyllä ovat tulleet anopin asumiset osakkeessaan pitkällä juoksulla paaaaljon kalliimmaksi kuin okt:ssa....

Eli aikaa meni putkiremppaan noin yksi päivä, ja tarvikkeita ei tarvittu ja työ teetettiin ammattilaisella?

Pakko sanoa että putkirempat on helppoja teidän taloissa. Ne talot joissa minä olen käynyt (en ostanut) olisi pitänyt piikata rakenteita auki, vaihtaa putkia, tehdä uusia läpivientejä jne, ja näistä ei ihan yhden päivän työllä olisi selvinnyt.

Vierailija
15/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aikaa meni putkiremppaan noin yksi päivä, ja tarvikkeita ei tarvittu ja työ teetettiin ammattilaisella?

Pakko sanoa että putkirempat on helppoja teidän taloissa. Ne talot joissa minä olen käynyt (en ostanut) olisi pitänyt piikata rakenteita auki, vaihtaa putkia, tehdä uusia läpivientejä jne, ja näistä ei ihan yhden päivän työllä olisi selvinnyt.

Aikaa meni pari päivää, työ teetettiin todellakin ammattilaisella ja tarvikkeitakin meni. Talon vesipisteet ovat kaikki lähekkäin (ala+yläkerrassa/seinän takana keittiö, vessa, suihku (hyvin suunniteltu!)). Keittiön lattia oli auki, kun tehtiin keittöremppaa samalla. Putket vaihdettiin, yksi uusi läpivienti kerrosten välillä.

Vaikka me selvittiin superedullisesti, eivät kavereiden okt -putkirempat paljoa sen kalliimmiksi ole tulleet. Viimeisin ystäväpariskunnan putkiremppa 70-luvun taloon pari vuotta sitten maksoi noin 2000 €. Yhdessä kerroksessa, mutta pidemmät vedot paikasta toiseen.

Vierailija
16/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi LVISA -remppa kehyskunnassa noin 640 euroa / neliö. Tosin se sisälsi myös osuuden pihatöistä (koska pohjaviemärit uusittiin), talosaunan uudistamisen ja porraskäytävän maalauksen ja uudet akustiikkalevyt kattoon jne jne.

Vierailija
17/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmana tietona voin kertoa että Vantaalla kaksion neliöhinnaksi tulee meillä 700e per neliö, ollaan kyllä varauduttu useampi vuosi jo maksamalla noin 100e kuussa vastikkeen ohessa. Juuri maksoin julkisivurempan, eli tätä odotellessa!

Vierailija
18/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa meni pari päivää, työ teetettiin todellakin ammattilaisella ja tarvikkeitakin meni. Talon vesipisteet ovat kaikki lähekkäin (ala+yläkerrassa/seinän takana keittiö, vessa, suihku (hyvin suunniteltu!)). Keittiön lattia oli auki, kun tehtiin keittöremppaa samalla. Putket vaihdettiin, yksi uusi läpivienti kerrosten välillä.

Vaikka me selvittiin superedullisesti, eivät kavereiden okt -putkirempat paljoa sen kalliimmiksi ole tulleet. Viimeisin ystäväpariskunnan putkiremppa 70-luvun taloon pari vuotta sitten maksoi noin 2000 €. Yhdessä kerroksessa, mutta pidemmät vedot paikasta toiseen.

Eli vertaat banaaneja ja appelsiineja. Et ottanut omassa putkirempassasi avaukseen kulunutta aikaa, sulkemiseen kulunutta aikaa, uusia kosteuseristyksia ja uusia pintatöitä ja materiaaleja.

Vierailija
19/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukitus tehtiin (sijoitusasunto, 60m2), maksoi yhteensä muistaakseni 3000e. Halvalla pääsi. Myin sitten pois, saattaa olla kallis paukku 10-15v päästä kun pitää koko paska uusia.

Vierailija
20/25 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempien kaksio Jyväskylässä, 48 neliötä ja 40000e. Ostivat asunnon 40v sitten ja maksoivat 150000mk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme