Iljettavia tuollaiset toistuvasti rattijuopot, jotka viela kaahailevat ja tappavat muita. Tanaan oli aamulehdessa juttu poliisille tutusta kolmekymppisesta miehesta, joka
oli kaahannut tiellä humalassa. Poliisit olivat lähteneet perään, mutta luopuneet takaa-ajosta, kun krooninen rattijuoppo vaan painoi kaasua. Juoppo lähti ohittamaan bussia ja osui vastaantulevaan autoon, jonka kuljettaja kuoli. Vastenmielistä, että tuollainen vaan uusii tekosensa.
Se kuollut vastaantulija oli ehkä niitä mainioita papparaisia, joista oli juttua Moro-lehdessä ikäautoilijoista kertovassa artikkelissa. Huolellisesti olivat kolaritta ajaneet niistä melkein kaikki, mutta minkäs teet, kun tuollainen kaheli tulee vastaan. Tuntuu voimattomalta, kun saa pienen rangaistuksen ja taas varastamaan autoa ja kännissä ajamaan.
Kommentit (11)
Se pitäisi steriloida ja nopeasti.
Kyllä. Se uhri oli syntynyt vuonna 1915. Oli tosiaan tyhmä loppu pitkälle elämälle. Mulle tuli paha mieli sen ja sen perheen puolesta. Tuskin se juoppo kaahaaja edes katuu. ap
Murhahan se on, jos lähtee varastetulla autolla humalassa valtavaa ylinopeutta ajamaan ja vielä ohittelemaan. Siitä on yleisen tietämyksen mukaan seurauksena erittäin suurella todennäköisyydellä jonkun kuolema.
En kuitenkaan osaa sääliä miestä sillä perusteella, että voi voi, kun oli huonot olot pienenä. Tuollaisten surkimusten kanssa tässä pehmoyhteiskunnassa vaan on elettävä. Voi, kun mua harmittaa tuo turha kuolema. Jonkun itsekkään häirikkötyperyksen aiheuttama. ap
Korvauksiakaan ei tuollaiselta luuserilta saa. Pakkotyöhön se pitäisi laittaa vaikka Siperiaan.
Lehdessä oli kuva autoista. Kriminaalin auto oli vähemmän vaurioitunut.
ja roimasti... nykyään jos jonkun hengiltä haluaa, niin varmin tapahan se on tehdä ajamalla kännissä yli, kun ei siitä mitään tuomioita saa...
Eikä tarvii olla edes kännissä, joillakin on " pelkkä kaahailukin veressä" - puolustelevat vielä tekojaan, ovat muka niin " taitavia kuskeja, ettei heille voi mitään sattua" - ovat siis mielestään muita ylempänä...
Ja eikös tossa joku aika sitten ollut joku koulutaksikuskikin kuskaillut lapsia kouluun humalapäissään - täytyy alkoholismi olla aika pitkällä kun ei mikään itsekontrolli toimi... Jos mun lapsi ois siinä kyydissä ollut, olisin varmaan antanut äijälle " emon kädestä" kaulimen avustuksella...
poliisin valvoa, että se myös pysyy ihon alla loppuelämän ajan. Mikähän huumeisiin auttaisi. Rattijuopot ovat todella vastenmielistä porukkaa.
Näin sanoi minulle rikospoliisi, jolle olin tekemässä ilmoitusta autoon tehdystä ilkivallasta.
Kyllä oli ikävää kuulla, että ikämiesautoilijan oli tappanut joku toistuva rattijuoppo. Siinä meni ehkä jonkun lapsen rakas pappa. Tuollaiset mistään piittaamattomat ihmiset pitäisi teljetä jonnekin mielisairaalaan loppuiäkseen, sillä sairaitahan he ovat.