Hei sinä nainen Lahdessa, jonka koira kävi melkein päälleni kun ohitin sinut!
Napit korvilla jatkoit hymistellen matkaa, kun koirasi oli millien päässä siitä ettei hyökännyt niskaani. Voisiko hieman katsella ympärilleen kun kuljet tuolla? Ja jätä seuraavalla kerralla ne kuulottimet kotiin, jos et koiraasi tuon vertaa hallitse.
Keskikokoinen ruskea pystykorva, silminnähden aggressiivinen. Taluttajana nuorehko mustatakkinen punertavatukkainen nainen. Olen ennenkin nähnyt kun ei hallitse koiraansa ollenkaan.
Kommentit (33)
Olisin tehnyt julkisen fb-ilmoituksen, mutta en omista fb-tiliä. Tietääkö kukaan muu Lahtelainen tätä tapausta?
No aika monella on keskikokoinen ruskea koira ja musta takki. :D Eikä nyt muutenkaan aleta lynkkaamaan jossain palstalla tuntemattomia ihmisiä, kun ei oikeasti tiedetä mitä tapahtui. Ehkä koira oli vaan hyppäämässä ap:ta kohti ja ap tulkitsi aggressiivisuudeksi? Mistä tiedät että oli aggre?
Aggressiiviset tulee yleensä turpa edellä, pöhelöt tervehtijät ketarat ojossa.
Ikävä juttu. Mistäpäin olet?
Sinkkumies
Mitä vingut, jos koira ei kerta koskenutkaan sinuun? En jaksa teitä koirien vihaajia.
Mitä myöhemmin koiranomistajat ovat liikkeellä, sitä enemmän ne antavat koiriensa harhailla ympäriinsä. Sama autojen suhteen. Mitä myöhäisempää, sen vähemmin annetaan lain mukaan jalankulkijoille tietä.
Taisi olla tuikeakatseinen tuikkaaja asialla.
Koira katsoi minua ja nousi kahdelle jalalle ja pyrki luokse. En alkanut sairauden vuoksi vaihtamaan tienreunaa kun nainen oleskeli koirineen väärällä puolella...! Omistaja yllättyneenä hihkaisi "oho!", hymisteli ja käveli pois.
Minä yritin huhuilla perään, mutta ei noteerannut minua mitenkään. Vilkaisi vain taakse ja hymisteli.
Vierailija kirjoitti:
No aika monella on keskikokoinen ruskea koira ja musta takki. :D Eikä nyt muutenkaan aleta lynkkaamaan jossain palstalla tuntemattomia ihmisiä, kun ei oikeasti tiedetä mitä tapahtui. Ehkä koira oli vaan hyppäämässä ap:ta kohti ja ap tulkitsi aggressiivisuudeksi? Mistä tiedät että oli aggre?
Koira ei saa hyppiä ohikulkijoita päin, oli sitten ystävällinen tai aggressiivinen.
Liikun sairauden takia huonosti, niin en ylämäessä alkanut vaihtaa kaihtaa kun oli väärällä puolen. Koira pitkällä liekalla. Huomasi minut kaukaa ja katsoi vihaisesti.
Koiralle täytyy kertoa sen paikka, jos et halua uhriksi koko iäksesi. Tietenkin se kuuluisi omistajalle, mutta ei viaton luontokappale tätä ymmärrä.
Vetelet päin näköä, niin kyllä se siittä oppii.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Koirapelkoiselle on muuten ihan sama millä motiivilla se rakki pyrkii iholle. Luulisi olevan selvä, että se koira pidetään hallinnassa aina ja kaikkialla eikä aleta vähätellä, kun taas sesse vähän innostui.
Möysässä tämä tilanne.
Onneksi ei osunut, onhan koiralla terävät kynnetkin! Ja eihän muutenkaan tervepäinen koira noin nouse uhkailemaan kahdelle jalalle kun ihmisen näkee?!
Vierailija kirjoitti:
Koira katsoi minua ja nousi kahdelle jalalle ja pyrki luokse. En alkanut sairauden vuoksi vaihtamaan tienreunaa kun nainen oleskeli koirineen väärällä puolella...! Omistaja yllättyneenä hihkaisi "oho!", hymisteli ja käveli pois.
Minä yritin huhuilla perään, mutta ei noteerannut minua mitenkään. Vilkaisi vain taakse ja hymisteli.
Koira oli siis sosiaalinen ja sinä et. Opettele sosiaaliseksi.
Sinkkumies
Öö? AP on joku mielenvikainen? Tulkkaan tilanteen näin:
AP näkee koiran, mutta ei viitsi ohittaa tai ilmaista mitenkään että on lähestymässä. Omistajalla kuulokkeet korvilla ja ajattelee ettei näin myöhään tule ketään vastaan.
Koira huomaa lähestyvän ap:n ja nousee tervehtimään. Omistaja ehtii huomata ohitserynnivän ap:n ja kerää koiransa yllättyneenä talteen. AP mumisee jotain ja koiranomistaja hymyilee kohteliaasti ajatellen, että mikähän hullu tuokin on, äkkiä pois.
Äly hoi, et sä nyt voi lähteä koiran päältä kävelemään, vaikka kuinka olisi väärällä puolen tietä. Olisit reippaasti ilmoittanut ohitusaikeistasi.
Mä pidän koiraa aina vapaana. Kerran joku kääpä tuli siitä soittamaan poskeaan ja sanoin, että koira ei sulle uhka, mutta jos turpa ei pysy kiinni niin pataan tulee.
Sinkkumies
Nuoret voisivat olla kantamatta noita kuullottimia korvillaan ulkoillessa! Ja koiranomistajat tarkkailkoot ympäristöään jatkuvasti!
Kyllä naisessa oli tässä vika! Suututtaa!! Miksi ei voinut jäädä selvittämään asiaa kanssani ja pyytää anteeksi?!
Minun ei tarvitse alkaa mitään lupaa ohittamiseen anelemaan! Koiranomistajan tehtävä huolehtia että muut pääsevät liikkumaan normaalisti.
Ilmoita poliisille