Maksalaatikon korvike?
Järjestetään pienet häät miehen kanssa ja tarjottavana on meidän lempiruokaa maksalaatikkoa, mutta kohteliaisuussyistä tarvitsisin nyt jonkun korvikkeen muutamalle kasvissyöjäystävälle. Ehdotuksia?
Kommentit (22)
Jätätte vaan maksan ja muut kasvissyöjille sopimattomat pois. Kuinka vaikeaa se voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään korviketta, tee joku muu ruoka.
Mutta kun maksalaatikko on meille todella tärkeä ja liittyy erottamattomasti suhteeseemme, joten koko häätarjoilun idea menee sitten pilalle, jos tarjoamme jotain ruokaa, jolla ei ole merkitystä meille. Voisiko noille kasvissyöjille tehdä maksalaatikon jostain soijarouheesta tms. että se kuitenkin näyttäisi maksalaatikolta?
ap
Kasvislasagne? Tiedä sitten kuinka valmistetaan ilman eläinperäsiä tuotteita kuten maitoa...
Multa jossa on koiranpaskaa. Maistuu takuulla samalle ku maksalaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun maksalaatikko on meille todella tärkeä ja liittyy erottamattomasti suhteeseemme, joten koko häätarjoilun idea menee sitten pilalle, jos tarjoamme jotain ruokaa, jolla ei ole merkitystä meille. Voisiko noille kasvissyöjille tehdä maksalaatikon jostain soijarouheesta tms. että se kuitenkin näyttäisi maksalaatikolta?
ap
Ei todellakaan.
Kaikki sekasyöjät eivät myöskään tykkää maksasta! Itse inhoan sitä, vaikka syön lihaa.
Hyi saatana. Mitä teillä on jälkiruoaksi? Vihreitä kuulia varmaan. Vihreäkuulaöverit ja sit oksentamaan!
Vierailija kirjoitti:
Multa jossa on koiranpaskaa. Maistuu takuulla samalle ku maksalaatikko.
Ja näyttää!
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana. Mitä teillä on jälkiruoaksi? Vihreitä kuulia varmaan. Vihreäkuulaöverit ja sit oksentamaan!
Mämmiä :) Emme tee perinteistä hääkakkua ollenkaan.
ap
Jos olet ihan tosissasi, niin tekisin punajuuri-riisilaatikon. Maku ei tietenkään ole sama, mutta ainakin se näyttäisi samalta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sekasyöjät eivät myöskään tykkää maksasta! Itse inhoan sitä, vaikka syön lihaa.
Minä en tykkää maksasta, mutta rakastan maksalaatikkoa ja maksamakkaraa. Maksalaatikko voittaa makaronilaatikon mennen tullen ja palatessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ihan tosissasi, niin tekisin punajuuri-riisilaatikon. Maku ei tietenkään ole sama, mutta ainakin se näyttäisi samalta.
Punajuuri? Eikö siitä tule silloin punaista/violettia? Maksalaatikkohan on ruskeaa.
ap
Laatikkoruoat ylipäänsä on ihmisille, joille ruoka on pelkkää lapioitavaa muonaa, samanlaista karseaa mömmöä alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Laatikkoruoat ylipäänsä on ihmisille, joille ruoka on pelkkää lapioitavaa muonaa, samanlaista karseaa mömmöä alusta loppuun.
Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin vaikken ap olekaan. Maksalaatikko on hyvää! Sen sijaan muut laatikkoruuat on pahoja. Paitsi itsetehty porkkanalaatikko, joka on taivaallista! Se kaupan versio on ihan kuraa.
Muille maksalaatikkoa ja toiseksi vaihtoehdoksi vaikka se soija-makaronilaatikko. Itse en ole kasvissyöjä mutta etoo jo pelkkä maksalaatikon hajukin, joten mukava jos siitä on vaihtoehto kaikille...
On muuten aikamoinen ero einesmaksalaatikolla ja sitten alusta lähtien itsetehdyllä. Edes mennyt mummoni kerran teki maksalaatikkoa ja ihan rehellisesti oli kauheaa. Syön einesmaksalaatikkoa ja maksamakkaraa mutta muut maksaruuat ei ei...
Maksaton laatikko, resepti linkistä. Kyllä lähes kaikista perusruoista pystyy tekemään vähällä vaivalla vegeversion, kunhan vain hieman perehtyy aiheeseen.
http://vegaaninenversio.blogspot.fi/2011/08/maksalaatikko-rusinoilla-il…
Google on ystävä. Haulla "vegaaninen maksaaatikko" löytyi mm. tämä: http://vegaaninenversio.blogspot.fi/2011/08/maksalaatikko-rusinoilla-il… Olen käyttänyt tuota ohjetta, ja meni kyllä täydestä ihmiselle, joka ei ole oikeaa maksalaatikkoa syönyt pariinkymmeneen vuoteen.
Kyllä itsetehty maksalaatikko on erittäin hyvää. Ja tietysti kun sitä tehdään juhlaruuaksi, se tehdään itse eikä saarioistenäidit.