Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko yleissivistykseen tietää mikä on Webasto?

sivistynyt ihminen
26.07.2017 |

Mielestäni ei, koska mielestäni myöskään ajokortti ei varsinaisesti kuulu yleissivistykseen. Voitte toki olla eri mieltä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu. Ei ole autoa tai ajokorttiakaan, mutta silti tiedän. Ei tuollaiselta termiltä voi välttyä.

Vierailija
2/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotemerkki,ei tuolla tiedolla tavallinen ihminen mitään tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mihinkään yleissivistykseen kuulu, mutta hyvä tietää muuten - erityisesti jos menee autokauppoja tekemään...

Vierailija
4/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on autossa webasso ja aika helposti on ruvennut saamaan tavaraa.

Vierailija
5/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin yhtä tärkeä kuin tyyrpuuri ja paapuuri.

Vierailija
6/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu yleissivistykseen. Tiedän sen, koska minulla se on. Opin sen autokaupassa, kun tilasin autoon sisätilalämmittimen. Se termi on hyvä tietää.

Vierailija
7/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt mihinkään yleissivistykseen kuulu, mutta hyvä tietää muuten - erityisesti jos menee autokauppoja tekemään...

Autokauppiashan ei selitä mikä webasto on vaan alkaa lällättämään jos joku ei tiedä.

Vierailija
8/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu yleisivistykseen tietää, samoin kuin kuuluu tietää mikä on surrikoukku.

Vierailija
9/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Jos autojen polttoainekäyttöisten lämmittimien tuotenimet ylipäätään lasketaan sivistykseksi, niin yleissivistystä ne eivät missään nimessä ole, vaan... mitä se nyt sitten onkaan, erityissivistystä? Jos Webasto pitäisi tietää, niin sitten pitäisi tosiaan tietää myös tyyrpuuri ja paapuuri, pitäisi tietää mitä on bokeh, pitäisi tuntea PALin ja NTSCn ero, pitäisi tunnistaa näöltä ainakin kolme Suomen luonnossa tavattavaa kohokkia ja niin edelleen.

Kannattaa lukea vaikka wikipediasta yleissivityksen määritelmä ja lyhyt kuvaus käsitteen historiasta, niin voi paremmin arvailla, mitkä asiat voisivat sisältyä yleissivistykseen ja mitkä eivät.

Vierailija
10/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu yleissivistykseen millään tavalla joku auton lisävaruste.

Vierailija
11/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni puhuu Webastosta vaikka autossa olisi Eberspächer. Mielestäni se on aukko sivistyksessä.

Vierailija
12/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on venäläinen perseenpäristin. On aika noloa.

13/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu yhtälailla kuin Eeberi

Vierailija
14/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen fiksumpi tuntee oleellisimmat sanat kuten webasto, defa, stefa, fläkti, abiko, suko...ei tästä ole kahta sanaa.

Vierailija
15/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moista laitetta koskaan nähnyt saati käyttänyt mutta tiedän mikä se on. Tuskin sentään yleissivistystä, nippelitietoa mielestäni. Kyllä mä tiedän myös mikä on esim plektra vaikka en ole koskaan koskenutkaan kitaraan. Ei nämä asiat kyllä niin mene etteikö voisi tietää vaikkei asia omaan elämään liittyisikään.

Vierailija
16/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu minusta hyvään yleissivistykseen.

Puhekielessä on paljon tuotenimiä jotka tarkoittavat yleisesti tietynlaista tuotetta. Erikeeper, Gyproc, Webasto, Mora, Heteka, jne.

Vierailija
17/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kuulua ainakin jokaisen auton omistajan sivistykseen. Tässäkin talossa asuu yksi, jolla ei yleissivistykseen kuulu että autoa voi ja olisi jopa suotavaa suomen olosuhteissa esilämmittää.

Tuossa se kovemmilla talvipakkasilla minun ikkunan alapuolella käyttää autoaan joka aamu kymmeniä minuutteja ennen ajoon lähtöä. Kovalla pakkasella dieselin katku leijuu koko parkkipaikalla kun ilma ei liiku mihinkään ja pakokaasut vaan leviää ympäriinsä.

Kerran yritin käydä sammuttamassa auton mutta olipa keksinyt laittaa ovet lukkoon.

Vierailija
18/18 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut auto 20 vuotta, mutta en todellakaan tiennyt, mikä on Webasto, ennen kuin mies vaihtoi autoa ja alkoi puhua, että tarttis hommata Webasto. Minulla on kyllä aina ollut sisätilalämmitin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä