Auttakaa, miten päästä eroon vatsaan jämähtäneistä läskeistä?
Olen alle 30v, olen harrastanut vuoden kevyttä liikuntaa 1krt/viikko ja nyt kuukauden käynyt 3krt viikossa lisäksi kuntosalilla. Muut paikat ovat hoikkia, olkapäissä ja reisissä alkaa jo näkyä lihaksia mutta tuntuu kuin vatsa ja vyötärö olisivat ennallaan.
Myös vinkkejä todella kireiden pohkeiden 'korjaamiseen' otsn vastaan.
Kommentit (31)
Vatsan alueen läskit viittaavat yleensä metabolisiin ongelmiin, joten korjaamalla ruokavaliota rasvaa todellakin voi polttaa "paikallisesti".
Vierailija kirjoitti:
Väittääkö nro 10 siis ihan tosissaan, että jos yksi henkilö syö pelkkää vehnäleipää ja karkkia ja juo kaljaa, ja toinen henkilö syö vihanneksia, proteiinia ja hyviä rasvoja, niin heillä on ihan samannäköinen keho kunhan kaloreita tulee yhtä paljon? HAH :D!
Ymmärrätkö tahallaan väärin? Kirjoitin, että pelkkää leipää syömällä ei välttämättä lihoa yhtään.
Tottakai sillä, mitä syö on merkitystä. SILTI: voin syödä vain leivän avulla 2000kcal yhtenä päivänä tai voin syödä "normaalisti" 2000kcal yhtenä päivänä - tulos on sama painon kannalta. Kai jokainen järkevä ihminen tajuaa kärjistetyn esimerkin ja todellisuuden eron?
Pointtina oli tuoda esiin, että ei kannata ottaa yksittäisten anonyymien kirjoittajien juttuja faktoina (Joo, ironista, mäkin oon anonyymi).
Jos joku Kerttu-Marjanaa tulee tänne julistamaan, että leipä tai mikä vaan yksittäinen asia tulee demonisoida, muttei osaa perustella miksi, ei hänellä ole mitään tietoa asiasta.
T. #10
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mahaläskien lähdetys vaatii pitkäkestoista, keskitasoista aerobista liikuntaa. Esim. pitkiä pyörälenkkejä, keskisykkeen jumppia/hölkkää, jne. Pelkkä sali ei juuri vatsarasvaa polta (toki sekin vaaditaan että on "korsetti" kunnossa), ja kevyt viikon liikuntakerta nyt on pelkkää lihashuoltoa ja palauttelua.
Luonnollisesti ravinnollakin on iso merkitys, vehnä+hiilari+sokeri+lisäaine+tekorasva-ruokavaliolla on turha haaveilla timmistä vatsasta.
Vierailija kirjoitti:
Vatsan alueen läskit viittaavat yleensä metabolisiin ongelmiin, joten korjaamalla ruokavaliota rasvaa todellakin voi polttaa "paikallisesti".
Hei mitä tarkoitat tällä? Mulla on aina ollut maha ongelma, ensimmäinen muisto on alle kouluikäisenä. Mikään ei ole auttanut - mitä siis ovat nämä metaboliset ongelmat joita tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mitä tarkoitat tällä? Mulla on aina ollut maha ongelma, ensimmäinen muisto on alle kouluikäisenä. Mikään ei ole auttanut - mitä siis ovat nämä metaboliset ongelmat joita tarkoitat?
Keho sietää huonosti hiilihydraatteja, jotka pakkautuvat pikavauhtia vyötärölle runsaan insuliini erityisen takia. Jos et ole koskaan testannut vhh-dieettiä niin saatat yllättyä kuinka vyötärö kapenee silmissä.
Jäbänä jolle lekuri kirjoitti (175cm/120kg) ..ylip nuori mies...
No hieman sisuuntuin tuosta. Ja eiku salille. 5 kertaa viikossa joista 3 kertaa viikossa tunnin juoksua/crosstrainer ja aina se tunti punttien nostoa.
6kk päästä oli paino 80kg, selkälihakset näkyi edestä jne :p
Niijoo ja ruokailuna paistoin 150g paistinjauhelihaa päivässä 3na ateriana että varmasti tulisi hieman vähemmän kaloreita kun mitä kulutin (pelkkä crosstrainer veti helposti 1300Kcal tunnissa). Siinä vaiheessa ku huomasin että vatsan sivuläskit alko kutistumaan musta tuli ihan urheiluhullu... :D
Vierailija kirjoitti:
2) kalorit ovat toinen myytti. niitä ei ole koskaan todistettu tieteellisiksi yksiköiksi, ne ovat likiarvoja ja perustuvat likiarvoihin jotka perustuvat likiarvoihin. näin ollen kukaan ei voi oikeasti sanoa paljonko kaloreita on esimerkiksi palassa paahtoleipää. eikä kaloriluku vertaudu terveellisyyteen mitenkään. joku annos jossa on enemmän "kaloreita" voi kuitenkin palaa kehossa nopeammin koska sen ravintoaineet imeytyvät eri tavalla. kyse on täysin siitä, mikä JÄÄ IMEYTYMÄTTÄ JA KERTYY RASVAKSI
Tuo loppu on täyttä tuubaa. Se mikä jää imeytymättä muuttuu kakaksi ja poistuu sangen nopeasti kehosta. Se osa ravinnosta "imeytyneistä" kaloreista, mikä jää kuluttamatta, kertyy rasvaksi.
Olen eri mieltä pitkäkestoisesta aerobisesta. Kalorivaje tietysti tarvitaan, jotta keho käyttää ne mahaläskit, mutta aerobinen on hormonien kannalta epäsuotuisa liikunta. Se vähentää testosteronia ja kasvuhormonia ja lisää stressihormoneita, mikä ei ole rasvan palamisen kannalta hyvä juttu. Saliharjoittelun intensiteetin lisääminen johtaa parempiin tuloksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keho sietää huonosti hiilihydraatteja, jotka pakkautuvat pikavauhtia vyötärölle runsaan insuliini erityisen takia. Jos et ole koskaan testannut vhh-dieettiä niin saatat yllättyä kuinka vyötärö kapenee silmissä.
Kiitos tästä vinkistä, täytyy nyt ihan tosissaan kokeilla tätä. Viljat oon jättänyt jo enimmäkseen pois, koska niistä tulee huono olo. Oon siis nippanappa normaalipainoinen, mutta kaikki ongelmat keskivartalossa - alakroppaan ei jää kiinni mikään.
Paino myös heittelee heti, jos syön rennommin, esim. 2 vk lomalla söin 4 kertaa pikaruokaa ja kolme jäätelöä, mutta muuten salaatteja yms. ja myös kävelin 10+ km päivässä. Paino nousi 5 kiloa! En vaan ymmärrä, vieressä kaverit syö mitä vaan ja ovat laihoja. Jotain häikkää tuntuu kropassa olevan.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä pitkäkestoisesta aerobisesta. Kalorivaje tietysti tarvitaan, jotta keho käyttää ne mahaläskit, mutta aerobinen on hormonien kannalta epäsuotuisa liikunta. Se vähentää testosteronia ja kasvuhormonia ja lisää stressihormoneita, mikä ei ole rasvan palamisen kannalta hyvä juttu. Saliharjoittelun intensiteetin lisääminen johtaa parempiin tuloksiin.
Eikös se ole niin että nimenomaan tarvitaan pitkäkestoista peruskuntoharjoitusta eli sitä aerobista jotta keho alkaa polttamaan rasvaa. Kalorivaje ei sinällään vielä ole tie sixpäkkiin, koska korkeammilla sykkeillä tehty kalorivaje ei polta yhtä paljon rasvaa kuin aerobinen. Näin kertoo ainakin minun maan huippujuoksijoihin kuuluva juoksuvalmentajani sekä Polarin sykemittari.
Lyhytkestoinen mutta erittäin kovatehoinen HIIT-tyyppinen liikunta on mulla auttanut tehokkaimmin mahamakkaroihin. Oon siis normaalipainoinen mutta omppu ja maha siis ongelma nro 1. On paljon tehokkaampaa vetää 20min äärirajoilla kuin 90 min matalammin.
Tsekkaapa Youtubesta Fitnessblender-kanava. Heillä on kymmeniä ilmaisia HIIT-treenejä (sekä kaikkea muutakin joogasta voimaharjoitteluun). Lisäksi heillä on vinkkejä keskivartalon muokkaamiseen tällä videolla: voimatreeni, HIIT, puhdas ruoka, vesi, stressitön elämä.