Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudesta opintotuesta ja asumisesta, yksin elelee.

Vierailija
26.07.2017 |

Sain viimekeväänä opintotukea ja asumislisää. Asuin solussa. Muutin kesäksi pois, kesätyöt kaukana toisella paikkakunnalla. Otin asunnon sieltä, sain onneksi edullisesti puennemmältä paikkakunnalta.
Syksyksi pitäisi löytää asunto uudelleen opiskelupaikkakunnallani. Tuskin kovin helppoa. Minulla olisi varaasumuksena lähisukulaisen omistama asunto, jossa voisin asia vähän aikaa vuokralla.
Mutta: silloin opintotuki laskee todella pieneksi oliko 50-80e) ja asumislisää ei nykyään saa. Osumistukea pitäisi hakea kunnalta, miten toiminee. Millä ihmeellä eläisin? Ja jos asuisin siis tuossa asunnossa ( mikä olisi muuten täydellisellä paikalla ja hyvä tarpeisiini), niin saattaisivat katsoa opiskeluasuntotoimistossa, että minulla on jo asunto ja laittaisivat minut pois jonosta?? Jonosta missä on muutenkin moninkertainen määrä hakijoita. Olenko pattitilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tähän mennessä joutunut ottamaan, kun säästäväinen olen. Opintoraha, asumislisä ja kesätyöpalkka ovat riittäneet. En rilluttele turhia.

Kuka jättää nykyisillä ehdoilla lainan ottamatta tarvitsisi sitä tai ei? En ymmärrä, kela hyvittää niin ison potin siitä jos aiot valmistua tavoiteajassa, että miksi ihmeessä kukaan ei sitä haluaisi vastaan ottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän