Voiko polkupyörän kumin paikkaaamisen mennä muka 2 tuntia?? (TÄRKEÄÄ!)
Juuh elikkäs eikös se pitäis olla ihan vartin homma? Tämä on hyvin tärkeää, pyydän paljon totuudenmukaisia vastauksia.
Kommentit (11)
Kyllä ainakin jos minä rupean paikkaamaan, menee varmaan se kaksi tuntia vähintään.
Se riippuu kuinka tumpelo vaihtaja on, Kyllä helpostikin siihen saa pari tuntia tuherrettua jos ei tiedä mitä tekee. En tosin ole paikannut itse kumia tai vaihtanut pariinkymmeneen vuoteen niin en osaa enää sanoa paljonko siihen tuhraantuisi.
Eturengas 30min. Vaihdepyörän takakumi vähintään tunti (puolet ajasta etsin oikean kokoisia avaimia).
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä joku mustasukkainen hullu, joka oottelee poikkista kuminpaikkausreissulta kotiin?
Juuri näin. Et kuitenkaan vastannut kysymykseen? Voiko siihen muka mennä pari tuntia? Jossain polkupyörä nettisivulla luki noin vartti.
Okei, okei 6 vastausta riittää! Uskon nyt ja kenenkään ei tarvitse enää kommentoida tähän, kiitos vastauksista! Hei hei. AP
Pitäähän siinä irrottaa rengas, paikantaa reikä sisäkumista, suorittaa paikkaus ja asentaa rengas paikoilleen. Kyllä siihen kuluu aikaa. Parikin tuntia.
Jos tarvii lähteä ostamaan paikkausvehkeet ja korjaussarjat, ni voi mennä koko päivä. Ehkä jopa aamuun asti ;)
Sisäkumin paikkaaminen on nopea homma. Moni ei nykyään edes paikkaa, vaan vaihtaa sisärenkaan, itse kyllä paikkailen.
Ulkokumin saaminen takaisin vanteelle voi olla työlästä, riippuen vanteesta, ulkorenkaasta ja homman tekijän näppäryydestä. On myös mahdollista, että renkaan puhkeamisen alun perin aiheuttanut siru tai piikki ei löytynyt ja sisärengas puhkeaa uudelleen, tai jää puristuksiin ulkorenkaan ja vanteen väliin ja puhkeaa pumpattaessa.
Kyllä tuossa voi saada sählättyä, kaksi tuntia on silti tosi paljon.
Onko kysessä vaihdepyörä ja takarengas? Silloin siihen voi sitä aikaa mennäkin, kun kaikki säädöt on taas saatu kohdilleen.