Kommenttia tapetteihin ym. Kuvalinkit on!
Olen remontoimassa yksiötä myyntiin ja haluaisin laittaa sinne tavallisten valkoisen ja harmaan tilalta lämpimiä värejä, maltillisesti. Sammalenvihreää tapettia yksi seinä olohuoneeseen ja oranssi/keltainen/punainen retrotyylistä tapettia yhden seinän keittiöön. Kylppäriin ehkä beessiä lattiaan. Lattiaan lämminsävyinen tammiparketti. Muuten kaikki valkoista. Eikö tulisi kiva? Vai onko aina pakko olla kaikki vaaleaa ja viileää???
Esim. tälläinen tapetti olohuoneeseen
https://www.varisilma.fi/tuote/scandinavian-1777-designers-ii-053x1005-m...
Ja tällainen keittiöön:
http://www.tapettitaivas.fi/tapetit/13515-little-trees---burnt-orange.h…
Kyseessä 1970-luvun rivitalo. Eikö olisi ihana??
Kommentit (27)
https://www.varisilma.fi/tuote/jubileum-5466-jordgubben-tapetti-053x100…
Vai räväytänkö tämän keittiön seinään?
Vierailija kirjoitti:
Se ensimmäinen vihreä oli karsea, tämä viileämpi on ihan jees. Samaten tuo keltainen mandalahenkinen minusta helpommin yhdisteltävissä väreihin kuin se oranssi, keltainen toimisi kivasti esim. mustavalkoisuuden kanssa jota monet nykyään näyttää suosivan...
Ymmärrän ajatuksesi persoonallisuudesta ja hyvistä viboista, mutta menee kyllä rahat hukkaan jos potentiaalinen ostaja ei diggaa tai pahimmassa jopa karkoitat ostajan. Mieti vielä voisiko tapettirahat käyttää kohentamaan asuntoa muulla tavalla!
Kiitos paljon tästä näkemyksestä! Eli ääni tuolle viileämmälle isopalloiselle tapetille ja kokokeltaiselle keittiöön.
Kyseessä aika iso remontti, joten siinä kokonaisuudessa nämä ovat aika pieni kustannuserä. Kaksi aika pientä seinää, yhteensä neljä rullaa tapettia. Ja maksaa se maalikin.
Olkkariin:
Se eka vihreä pollatapetti olisi toki retrohenkisenä 70-luvun taloon sopiva mutta aika kamala. Levoton. Se myöhäisempi vihreä polla, jos kuten kuvassa vain osalla seinästä voisi toimia. (Miksi ne pollat oli minusta lintuja? )
Keittiöön:
Ne oranssit puut ehkä menettelisi, mutta voi jäädä aika haljuksi. Kukat ja mansikat eivät olleet mun makuuni myöskään.
Itse tykkäsin Piccadillystä eniten. Se ei ole sinapinkeltainen ainakaan kuvassa vaan vaalea okra. Kuvio on kaunis. Myös se pinkki oli kiva, ehkä se kirkkaampi kumminkin.
Jos on pieni keittiö, laittaisin tapettia vain yhteen seinään, muuten tulee klaustrofobinen tunnelma. Sitten joko maalaisin muut seinät tapettiin sopivalla värillä ja kalustaisin tapettiin sopivalla tyylillä.
Piccadillyssä siinä okrassa tapetin on tarkoitus esittää kaakeliseinää. Siihen sopisi sellainen Välimerellinen tyyli. Jos oikein värikästä haluaa, yhdistä kaunista kirkkaan vaalean keltaista ja hieman tummansinistä.
Pinkki on taas japanilaistyylinen, voisin nähdä sen hyvinkin niin että keittössä olisi leikkisiä ja lapsellisia japanilaisia astioita yms. sekä väreinä pinkin lisäksi puhdas valkea ja musta. Mustaa siis hillitysti jossain rajatuissa asioissa. Vähän sellainen aikuisen "Hello Kitty Kitchen" :)
Tuossa on paljon sopivia ideoita, katso sitä Pick on Pink kuvaa, sellaista ajattelin, mutta lisää japanilaisia esineitä.
http://www.idealhome.co.uk/kitchen/kitchen-ideas/kitchen-wallpaper-idea…
Vierailija kirjoitti:
Olkkariin:
Se eka vihreä pollatapetti olisi toki retrohenkisenä 70-luvun taloon sopiva mutta aika kamala. Levoton. Se myöhäisempi vihreä polla, jos kuten kuvassa vain osalla seinästä voisi toimia. (Miksi ne pollat oli minusta lintuja? )
Keittiöön:
Ne oranssit puut ehkä menettelisi, mutta voi jäädä aika haljuksi. Kukat ja mansikat eivät olleet mun makuuni myöskään.
Itse tykkäsin Piccadillystä eniten. Se ei ole sinapinkeltainen ainakaan kuvassa vaan vaalea okra. Kuvio on kaunis. Myös se pinkki oli kiva, ehkä se kirkkaampi kumminkin.
Jos on pieni keittiö, laittaisin tapettia vain yhteen seinään, muuten tulee klaustrofobinen tunnelma. Sitten joko maalaisin muut seinät tapettiin sopivalla värillä ja kalustaisin tapettiin sopivalla tyylillä.
Piccadillyssä siinä okrassa tapetin on tarkoitus esittää kaakeliseinää. Siihen sopisi sellainen Välimerellinen tyyli. Jos oikein värikästä haluaa, yhdistä kaunista kirkkaan vaalean keltaista ja hieman tummansinistä.
Pinkki on taas japanilaistyylinen, voisin nähdä sen hyvinkin niin että keittössä olisi leikkisiä ja lapsellisia japanilaisia astioita yms. sekä väreinä pinkin lisäksi puhdas valkea ja musta. Mustaa siis hillitysti jossain rajatuissa asioissa. Vähän sellainen aikuisen "Hello Kitty Kitchen" :)
Tuossa on paljon sopivia ideoita, katso sitä Pick on Pink kuvaa, sellaista ajattelin, mutta lisää japanilaisia esineitä.
http://www.idealhome.co.uk/kitchen/kitchen-ideas/kitchen-wallpaper-idea…
Kiitos kovasti pohdinnoista! Olohuoneeseen olen tosiaan kallistumassa isompiin "polliin" - ne taitavat olla omenoita :) Tämä mielipiteesi vahvistaa ajatusta.
Ja samoin tuossa toinenkin oli sitä mieltä, että se _vaalea okra_ eli Piccadilly-tapetti olisi hyvä. Tykkään itse myös.
Vaaleanpunainen keittiö oli noissa sun linkkaamissa esimerkkikuvissa (nro 10) todella lämmin ja söpö. Itse tykkäisin. Myyntiä ajatellen se olisi sitten vain aika vahvasti naisen makuun, harva mies tykkäisi... joten ehkä kallistun tuohon keltaiseen. Ehkä sopii paremmin myös olohuoneen tyylin kanssa yhteen.
Oho, tulipa oudosti tuo mun lainaus edellisessä viestissä, harmaalle pohjalle myös oma tekstini... :o /ap
Kuin painajaisunia nuo kaikki. En ikipäivänä pystyisi asumaan tuollaisissa huoneissa, seinät tuntuvat hyökkäävän päälle!
En kyllä ymmärrä intoasi tapetoida myytäväksi aiottua asuntoa. Minä ainakin kääntyisin jo ovelta pois, jos tuollaiset näkymät olisivat edessä. Anna ostajan tapetoida / maalata oman makunsa mukaan, oman sisustuksen värimaailmaan sopivilla tapeteilla / väreillä.
Se ensimmäinen vihreä oli karsea, tämä viileämpi on ihan jees. Samaten tuo keltainen mandalahenkinen minusta helpommin yhdisteltävissä väreihin kuin se oranssi, keltainen toimisi kivasti esim. mustavalkoisuuden kanssa jota monet nykyään näyttää suosivan...
Ymmärrän ajatuksesi persoonallisuudesta ja hyvistä viboista, mutta menee kyllä rahat hukkaan jos potentiaalinen ostaja ei diggaa tai pahimmassa jopa karkoitat ostajan. Mieti vielä voisiko tapettirahat käyttää kohentamaan asuntoa muulla tavalla!