Mitä tilasit viimeksi kiinalaisesta nettikaupasta?
Minä tilasin AliExpressiltä tablettiin näytön suojalasin. Hinta 3,81 $ posteineen. Saa nähdä tuleeko ennen syyskuuta.
Kommentit (100)
Led lamppuja 25w jotka vastaavat varmaankin 80w hehkulamppuja.
Täällä Suomessa on myös pienyrittäjiä, esim käsityöläisiä. Heidän varansa eivät kyllä mene minnekäään veroparatiisiin. Pitäisikö kaikki tehtaat sulkea Suomessa? Mitä ne työläiset sitten tekevät työkseen?
3 puhelimen näytön suojalasia Ebaysta. Noin euron maksoivat ja ovat ihan sopivat.
Pitkään olin sitä mieltä etten osta mitään koskaan. Sitten ostinkin paitoja, kellon, aurinkolasit, meikkisiveltimiä, mekon, laukun ja varmaan jotain muutakin. Hups vaan. Nyt pidän wish-taukoa
Vierailija kirjoitti:
Täällä Suomessa on myös pienyrittäjiä, esim käsityöläisiä. Heidän varansa eivät kyllä mene minnekäään veroparatiisiin. Pitäisikö kaikki tehtaat sulkea Suomessa? Mitä ne työläiset sitten tekevät työkseen?
No jos et ole sattunut huomaamaan, niin kuluttajat suosivat pienyrittäjiä yhä enemmän. Tämä on hyvin nähtävissä esim. panimoalalla. Itselläni ei ole mitään ongelmaa ostaa kuuden euron olutta joltain pienpanimolta, mutta en maksa ison firman valmistamasta jostain kännykkäkotelosta 30 euroa, kun kiinankaupasta sen saa tyyliin eurolla.
Olen alkanut ostaa Aliexpressin kautta kaiken mahdollisen ja jatkan sitä niin kauan, kun Suomen hallitus vainoaa meitä pienipalkkaisia. Miksi maksaisin jopa 30-kertaisen hinnan jostakin tuotteesta, minkä kivijalkaliike itse tilaa Kiinasta ja myy meille kalliimmalla? Ei se tyhmä ole, joka pyytää jne....
Järki kuitenkin päässä niin, etten osta esim. meikkejä, lääkkeitä tai elintarvikkeita Kiinasta. Lääkkeet ostan matkaillessani Euroopassa, meikit ja hajuvedet tilaan eurooppalaisista nettikaupoista, samoin kaikki mahdolliset elintarvikkeet.
Olen työssäkäyvä, pienipalkkainen akateeminen. Maksan veroja Suomeen niin paljon, enkä kuitenkaan saa mitään tukia vastineenksi, joten katson, että minulla on oikeus ostaa kuluttamani tavarat sieltä, mistä ne halvimmalla saan.
Viekää loputkin lomarahat, terveisiä vain Sipilälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et ole sattunut huomaamaan, niin kuluttajat suosivat pienyrittäjiä yhä enemmän. Tämä on hyvin nähtävissä esim. panimoalalla. Itselläni ei ole mitään ongelmaa ostaa kuuden euron olutta joltain pienpanimolta, mutta en maksa ison firman valmistamasta jostain kännykkäkotelosta 30 euroa, kun kiinankaupasta sen saa tyyliin eurolla.
Tällainen on kansantaloudellisestikin järkevämpää. 30 euroa: ostat eurolla kännykkäkotelon, jää 19 euroa oluita varten eli saat kolme olutta. Pienyrittäjä ei kierrä veroja, joten alv ja yrittäjän verotulot palautuvat valtiolle. Iso firma kiertää varmasti veroja, joten 30 euron kännykkäkotelosta ei jää Suomeen kuin alv.
Millä sä sen oluen ostat kun sulla ei ole kohta työpaikkaa? Kaikki eivät voi olla terveydenhoitoalalla ja sitä paitsi nekin palkat maksetaan verorahoilla. Millainen tästä yhteiskunnasta vielä tulee? Varmasti mennään siihen, että jossain vaiheessa tulee tuohon paskatavaraan jätesanktiot ja pakote niiden kestoiälle. Maapallo ei kestä tällaista menoa. Kaukoidän työläiset alkavat perätä oikeuksiaan. Siinä vaiheessa tavaroiden hinnat nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Millä sä sen oluen ostat kun sulla ei ole kohta työpaikkaa? Kaikki eivät voi olla terveydenhoitoalalla ja sitä paitsi nekin palkat maksetaan verorahoilla. Millainen tästä yhteiskunnasta vielä tulee? Varmasti mennään siihen, että jossain vaiheessa tulee tuohon paskatavaraan jätesanktiot ja pakote niiden kestoiälle. Maapallo ei kestä tällaista menoa. Kaukoidän työläiset alkavat perätä oikeuksiaan. Siinä vaiheessa tavaroiden hinnat nousevat.
No sitten jätän oluet ostamatta. Jää 29 euroa säästöön. Ei tämä tilanne ole kuluttajien syytä, vaan yritysten ahneuden syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BT137 triac Suomesta Bebekistä 2,50e/kpl + postikulut min 6,80
10kpl samoja komponentteja Ebaysta 1 euro, postikuluineen.
Anteeksi nyt kauheasti kun tilasin Kiinasta.
Heh, mihin sää triaceja tarviit?
Vieläkö valo-urkujen ym. rakentelu on muotia, tein niitä itse -70 luvun alussa... ihan jännää puuhaa, ekat kun olin tehnyt niin piti tietysti tehdä kavereillekin parit ja sitten paikalliseen discoon paremmat kun ne oli ostanut isolla rahalla :]
Ps, joo jotain moottorien, valojen himmenrimiä ja lämmittimien säätöjuttuja tein myöhemmin, triac, diac, pari konkkaa ja potikka, jos ei tarvii isommin rf häiriöistä piitata :D
Korjaan simahtaneen yleiskoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin muksuille ne fidget spinnerit, kappalehinta 0,70 e. Oli just semmoset kun täytyykin olla, upeasti toimii ja väritkin oli oikeat, musta ja sininen 👍 En ikinä ostaisi moisia härveleitä Suomi-hinnoilla.
Itselläni taas Suomi-hinta (2,90€) ei muodostuisi minkäänlaiseksi kynnyskysymykseksi, jos tuollaisen jostain syystä tarvitsisin.
Good for you. Itse ostan mielelläni lapsille vaikka jäätelöt säästyneillä rahoilla jäätelökioskilta 😀 Ja kun noita muotihärpäkkeitä tilailee muodin vaihtuessa useamman niin kohta huomaakin säästäneensä 40 e sen 4e:n sijaan. Mut kuka sit mihinkin rahansa haluu pistää...
Mun mielestä on inhottavaa, kun suomalaiset tilaa niitä Minna Parikan pupukenkiä. Kuitenkin suomalainen suunnittelija niin todella perseestä, että ei voida tukea suomalaista vaan mielummin tuetaan kiinalaisten kopiointia. Ja jos tästä mainitsee niille pupukenkien tilaajille niin luvassa on vain paskaa niskaan ja nillitystä siitä, kun alkuperäiset maksaa niin paljon. Miksei voi säästää? Tai jättää hankkimatta?
Hauskaa kun kysyt, koska tilasin juuri eilen vibraattorin. Suomessa ovat niin ylihintaisia, että ei puhettakaan, että olisin täältä ostanut. Toivottavasti paketissa olisi tekstit kiinaksi.
Vierailija kirjoitti:
Led lamppuja 25w jotka vastaavat varmaankin 80w hehkulamppuja.
Miksi ostit vielä vanhanmallisia edellisen sukupolven LED lammmpuja, joiden hyötysuhde on noin huono. Lähes sama kun jo poistuvalla miniloisteputkilla.
Nyt, tai jo pari vuotta on kannattanut ostaa ns. Filament-LED lamppuja, niiden hyötysuhde on yli tuplasti parempi kuin edellisen sukupolven LED lamppujen.
Airamin Decor oli Suomessa eka filament-led tyypin lamppu, samaa tavara on myyty muillakin merkeillä jo reilun vuoden. Niiden valotehoa lumeneina on jostain 250 - 450 - 800 välillä, jotka vastaa 25 - 40 - 60 W hehkulampun tehoa, mutta sähkötehostot vain 1/5-1/6 hehkulamppujen tehosta. Polaroidillaon sitten yli 1000 lm filament ledejä.
Ostin pari kuukautta sitten toiseksi tehokkaimman kylppärin katovalaisimeen, 1055lm sähköteho 8W, valomäärä lähes sama ~75W vastaava, kestää 15000h ts. x 10 hehkulamppuun ja x 1.5 miniloisteputkeen verrattuna. 1500lm/12W vastaa 100W hehkulamppua löytyy myös.
Kannattaa googlettaa "filament led", niitä löytyy ihan tavallisista marketeista, myös tarjouksissa välillä. Halvin Jan hyvin toimiva filament led jonka ostin jo kohta kome vuotta sitten oli biltemasta 450lm (40W vastaava), hintaan 3.95 euroa.
samoin jos vaihdat kerralla isomman määrän, niin ei kannata maksaa hyllyhintoja, vaan mennä valaisinliikeeseen ja jos osta kerralla yli 10 lamppua, niin saat tinkimällä jo ihan järkevään hintaan. Itse pyysin tarjouksia 2014 kun vaihdoin ison erän kerralla ja sain -25% hinnoista. Ison paljon valaisimia käyttävän kerrostaloasunnon sähkönkulutus putosi 15% ja aiemmat lampu oli jo miniloisteputkia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Aina välillä uutisissa lukee, kun tulliin on jäänyt iso kasa esim jotain muovileluja (juuri nyt esim kesällä noita fidget spinnereitä), kun niissä on testien mukaan ollut kiellettyjä ja haitallisia aineita. Näitä teidän Kiinan tilauksia ei kukaan testaa.
Jotkut täällä kärkkäästi kyselee, että mistä sitten ostan niitä Suomessa tehtyjä hiiriä ja sitä sun tätä. Niinpä, koska suomalaiset ja muut länsimaalaiset haluavat ostaa koko ajan lisää ja lisää eivätkä halua maksaa mistään mitään, niin niitä tuotteita ei enää tehdä niin paljon länsimaissa. Täällä kun työntekijöille pitää maksaa sen verran, että pysyvät hengissä ja saavat maksettua vielä verojakin.
Tällainen kehitys on todella huolestuttavaa. Ettekö te tajua mitä te teette? Suomessa kuolee kaikki tehtaat. Kohta maailmaa hukkuu siihen huonosti tehtyyn paskaan.
Miksi vain suomalaisyritykset saavat toimia liberaalin markkinatalouden periaatteiden mukaisesti, mutta ei kuluttajat? Jotain fidget spinnereitä valmistaa hyvin todennäköisesti vain muutama tehdas Aasiassa, mistä niitä voi ostaa bulkkina. Täsmälleen samaa tavaraa kaikille, mutta ne voi koristella oman mauan mukaan, jos huvittaa. Ja tietysti laittaa suuremman hintalapun päälle.
Tuntuu siltä, että näiden kiinaihmeiden tilaajat ovat oma ryhmänsä, joka ei kestä yhtään arvostelua. Ei tunnu osaavan kyseenalaistaa sitä omaa tilaamista ja krääsää ostetaan vain ostamisen ilosta. Sitten heitetään vaan roskiin, kun ei miellytä tai laatu on huono. Mitä väliä maapallo, mitä väliä kiinamyrkyt.. Sai niin halvalla ja aina voi tilaa uuden ja uuden.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä, että näiden kiinaihmeiden tilaajat ovat oma ryhmänsä, joka ei kestä yhtään arvostelua. Ei tunnu osaavan kyseenalaistaa sitä omaa tilaamista ja krääsää ostetaan vain ostamisen ilosta. Sitten heitetään vaan roskiin, kun ei miellytä tai laatu on huono. Mitä väliä maapallo, mitä väliä kiinamyrkyt.. Sai niin halvalla ja aina voi tilaa uuden ja uuden.
Tietokonekomponenteissa nykyinen valmistus on tarkimmin tunnettu, koska ne syynätään vähän tarkemmin tuotearvostelijoiden toimesta. Tyypillinen tilanne on, että jotain komponentia valmistaa puolenkymmentä tehdasta, joilta 50 brändiä ostavat täsmälleen samaa tehtaan myymää tuotetta. Suurin osa pistää tarran kiinni ja oman brändin boksiin myyden tuotetta omanaan, vaikka toisella brändillä on täsmälleen sama tuote eri logolla.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tällaisia ihmisiä on kaikissa ryhmissä. Itse tilaan kiinasta tavaraa, mutta tiedän kyllä siinä olevan paljon ongelmiakin. Aina tuote ei tule perille, siitä voi puuttua osia ja usein laatu ei ole kovinkaan kummoista etenkään jos kyseessä on muovinen tuote, niin se on yleensä sellainen höttöinen ja yleensä menee helposti rikki. Yleensä tuotteet kuitenkin ajavat asiansa ja niitä saa murto-osalla siitä hinnasta mitä vastaava tuote maksaisi Suomessa.
En usko noiden olevan niin myrkyllisiä, että sillä olisi mitään käytännön merkitystä. En tosin mitään syötävää kyllä tuolta tilaisi, enkä mieluusti mitään syömiseen tai juomiseen liittyvää muutenkaan. Lähinnä tilailen urheiluun liittyviä laukkuja, koteloita, lisävarusteita jne.
Minä olen ostanut pari seksilelua, koska Suomessa hinnat törkeän korkeat, mieskin tykkää niillä pitää minua hyvänä, on ihan intopiukeena niiden kanssa;) samoin puhelimiin eri härpäkkeitä; suojakuoria, näytön suojia, kuulokkeita, latureita, laturijohtoja, sekä koruja, aitoja helmikoruja, jotka paljon, paljon halvempia, ja todella olleet juuri sitä mitä kuvissa, barokkihelmikoruja, mustia helmikoruja jne. Koruihin ollut ja seksileluihin eniten tyytyväinen, hyviä hinta-laatusuhteiltaan.
Mitä tekemistä pustaamallasi vuodatuksella oli lainaamasi postauksen kanssa?
Luitko ollenkaan, vai iskikö primitiivireaktio, etkä kyennyt varustamaan sitä?
Olisko mun pitänyt jättää se _varsin hyvä ja harvinainen_ lasi ostamatta kun sitä ei vieläkään saa Suomesta ?
Samoin ne kolme vielä matkalla olevaa tuotetta, niitäkään ei Suomesta voi ostaa katukaupasta tai edes verkkokaupasta, eikä edes vastaavia ole a) ollenkaan olemassa ja b) edes tulossa myyntiin, koska tarvisijajoukko on pieni, niin c) ettei suomalaisia myyjiä ja valmistajia kiinnosta sellainen, d) edes tilaaminen asiakkaan lukuun ei kiinnosta, jos kysyt niin saat vastauksen "tilaa Kiinasta, sieltä ne muutkin tilaa." -- juuri sitä ja siksi minä tein nin.
Sama koskee ammattikirjallisuuttani ja työvälineitä, Suomessa ja suomeksi ei ole, eikä tule kun aloittelijoita kiinnostavaa tavaraa, pakko katsella muualta jos ja kun tarvitsee enemmän ja parempaa.