Mitä tilasit viimeksi kiinalaisesta nettikaupasta?
Minä tilasin AliExpressiltä tablettiin näytön suojalasin. Hinta 3,81 $ posteineen. Saa nähdä tuleeko ennen syyskuuta.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut, enkä tilaa.
Se nyt on vain tyhmää maksaa enemmän.
Se nyt vaan on kaikista tyhmintä maksaa heikkolaatuisesta jäljitelmäkrääsästä yhtään mitään.
Viisasta on osata englantia, omata luottokortin ja osata tilata ulkomailta hyvää, edullista tavaraa.
Jep, ei laatutavaran tilaamisessa sinänsä mitään vikaa ole. Kiinalaista jäljitelmäpaskaa sen sijaan en ottaisi vastaan vaikka minulle siitä maksettaisiin. Itselläni ylipäänsä säästön pitäisi olla vähintään satasia, jotta vaivautuisin tilaamaan ulkomailta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut, enkä tilaa.
Se nyt on vain tyhmää maksaa enemmän.
Se nyt vain on tyhmää ostaa krääsää, jota ei oikeasti tarvitse. Pelkästä ostamisen kyseenalaisesta ilosta.
Ja mistä olet saanut sen käsityksen että nettikaupoista ostetaan vain tuotteita joita ei tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut mitään, ihan sairasta tämä kehitys miten kymmenettuhannet suomalaiset tilaavat jotain halpaa muovikrääsää toiselta puolen maapalloa
Miksi se on sairaampaa kuin ajaa autolla tokmanniin ostamaan sama muovikrääsä moninkertaisella hinnalla? Ei se tähtiportin kautta sinne takahuoneen varastoon ilmesty.
Minä kerran vertailin hintoja kiinankaupoissa ja suomalaisissa verkkokaupoissa ja totesin että ihan samoissa hinnoissa liikutaan suurimmassa osassa tuotteissa ja jopa Kiinassa paljon kalliimpia. Joitain yksittäisiä tuotteita oli selvästi edullisempia ja sellaisia mitä ei vielä Suomesta saa ellei sitten osta yksityiseltä joka on tilannut sieltä Kiinasta isomman satsin ja jälleenmyy 3-5 kertaisella hinnalla jossain nettikirpputorissa. Euron tai kahden säästö on mitätön, mieluummin ajaisin sinne Tokmanniin ja ostaisin sieltä, samalla kun ostan muutakin. Työllistää suomalaisia.
Näin tyhmät kansalaiset ihan itse edesauttavat kehitystä, jolla työpaikat katoavat länsimaista orja- , lapsi-ja halpatyövoiman maihin.
Suomen vaihtotase on negatiivinen ja siihen syynä on nimenomaan tuonti Kiinasta. Siihwn voimme osaltamme jokainen vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko pankkikortilla vai luottokortilla?
Jos joutuu palauttamaan tuotteen niin onko maksutavalla väliä?
Paypal. Sinne on kinuskikauppiaat kiltisti palauttaneet rahat jos ostos ei ole tullut tai on ollut viallinen.
Luottokorttitilille palautuu myös samoista syistä. Virheellisiä tuotteita en ole saanut, mutta myöhässä on tullut pari kertaa jokin tuote, taisi olla jouluruuhkien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kylpypyyhettä. Vaikka joitakin feikkejä ovatkin niin olen tyytyväinen laatuun. Isot ja pehmeät.
Ja potentiaalisesti monisatakertaisesti turvarajat ylittäviä pitoisuuksia myrkyllisiä kemikaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Näin tyhmät kansalaiset ihan itse edesauttavat kehitystä, jolla työpaikat katoavat länsimaista orja- , lapsi-ja halpatyövoiman maihin.
Suomen vaihtotase on negatiivinen ja siihen syynä on nimenomaan tuonti Kiinasta. Siihwn voimme osaltamme jokainen vaikuttaa.
No mistä ostan suomalaisvalmisteisen hiiren?
Tai suomalaisvalmisteisen triacin?
Auta, oi talousneropatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut mitään, ihan sairasta tämä kehitys miten kymmenettuhannet suomalaiset tilaavat jotain halpaa muovikrääsää toiselta puolen maapalloa
Miksi se on sairaampaa kuin ajaa autolla tokmanniin ostamaan sama muovikrääsä moninkertaisella hinnalla? Ei se tähtiportin kautta sinne takahuoneen varastoon ilmesty.
Minä kerran vertailin hintoja kiinankaupoissa ja suomalaisissa verkkokaupoissa ja totesin että ihan samoissa hinnoissa liikutaan suurimmassa osassa tuotteissa ja jopa Kiinassa paljon kalliimpia.
Olet sitten vieraillut varsin ihmeellisissä nettikaupoista.
Laita ihmeessä linkkejä esimerkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärrän, ettei halpaa muovikrääsää tarvitse kenenkään tilata, mutta kaikkea nyt ei saa suomesta vaikka kuinka haluaisi.
Minä olen tuo joka tilasi kynän piirtopöytään ja yksikään suomalainen liike ei myy siihen varaosia vaikka itse piirtopöydän olen ostanut suomalaisesta liikkeestä. Tai yksi myy, mutta se oli tämä suomalainen nettikauppa joka toimitsee Kiinassa ja myy kiinalaisia tuotteita suomalaisille kalliimmalla kun itse tilatessa summa olisi. Olen myös varma, että se liike mistä piirtopöytäni päätin tilata olisi mielellään tilannut minulle uuden kynän näin pyytäessäni, mutta mistäpä se kynä olisi tullut? No Kiinastapa tietenkin. Siellä sen merkin varasto ja tehdas sijaitsee.
Ostin muksuille ne fidget spinnerit, kappalehinta 0,70 e. Oli just semmoset kun täytyykin olla, upeasti toimii ja väritkin oli oikeat, musta ja sininen 👍 En ikinä ostaisi moisia härveleitä Suomi-hinnoilla.
Luomivärisiveltimiä, ajavat ihan asiansa. Suomessa huonolaatuisimmat ja halvimmat siveltimetkin maksavat yli 4 euroa kappaleelta, hyvälaatuisista puhumattakaan. Wishistä sai 7kpl 2€. Lisäksi ostin matkustamiseen hyvin soveltuvat meikkipussukat mihin saa kaikki shampoot ja muut mahdutettua hyvin vaivattomasti, ehdottomasti paras ostos wishistä. Nekin vain 2€ kappale ja en ole edes vastaavia Suomessa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vihkoja ja huiveja, kyniä ja nauhoja Kiinasta saakka??? Onko tuossa nyt yhtään mitään järkeä kun kaupat pursuaa jo valmiiksi näitä samoja tavaroita ja nyt kesäalesta saa -60% eli halvemmalla kuin kirpputorilta ja heti näkee millainen se tuote on? Miksi tilaisin Kiinasta erikseen itselleni kun niitä on jo myytävänä kaupoissa?
Muutaman euron säästö on ihan tuubaa, kannatan mieluummin niilläkin euroillakin paikallista yritystä ja työllistäjää. Eri asia jos tarvitsisin tavaran jota ei kerta kaikkiaan Suomesta saa.
No minä olen se nappeja tilannut. Tästä kaupungista ei saa nappeja kuin yhdestä ainoasta kangaskaupasta ja valikoima on mitätön. Tämäkään ei ole mikään yksityinen pieni kauppa vaan ketju. Ja nuo napit oli 100kpl 3€, eli huomattavasti halvempia. Joten kyllä, koin viisaammaksi tilata napit kiinasta saakka. Ostaisin kaupasta, jos vain saisi sopivia.
Mitä, eikö kaikkea tarvittavaa saakaan Lidlistä?
Sähköhierojan, miesten, suomessa hinta 100€ tuolta 15€ ja kyseessä on täsmälleen sama tuote.
BT137 triac Suomesta Bebekistä 2,50e/kpl + postikulut min 6,80
10kpl samoja komponentteja Ebaysta 1 euro, postikuluineen.
Anteeksi nyt kauheasti kun tilasin Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin muksuille ne fidget spinnerit, kappalehinta 0,70 e. Oli just semmoset kun täytyykin olla, upeasti toimii ja väritkin oli oikeat, musta ja sininen 👍 En ikinä ostaisi moisia härveleitä Suomi-hinnoilla.
Itselläni taas Suomi-hinta (2,90€) ei muodostuisi minkäänlaiseksi kynnyskysymykseksi, jos tuollaisen jostain syystä tarvitsisin.
Peruukkeja tyttärelleni ja pojalleni cosplay-asuihin.
Vierailija kirjoitti:
Sähköhierojan, miesten, suomessa hinta 100€ tuolta 15€ ja kyseessä on täsmälleen sama tuote.
Dildon itselle ja tekopimperon miehelle. Oltiin niin innoissamme että emme muistaneet pestä niitä ennen käytöä ja nyt kummalakin vähän punoittaa, kirvelee ja kutittaa vaikka eka kerrasta on jo monta viikkoa aikaa.
Etsin myös isoja kylpypyyhkeitä, yksivärisiä. Luhdan pyyhkeistä lähtee nukkaa, vaikka niitä on useaan kertaan pesty. Värillistä nukkaa saa pyyhkiä jatkuvasti kylpyhuoneen lattialtakin. Olivatko tilaamasi pyyhkeet froteisia vai sellaisia pehmeitä plyyshin tapaisia? Minkä hintaisia?