Miten sanoa tyohakemuksessa tyylikkaasti etta vaikka koulutukseni suuntaa julkiselle puolelle, haen silti teillekin vaikka olette yritys, koska
julkisella sektorilla ei ole varaa työllistää ketään tai ainakaan maksaa siitä palkkaa? Olen oikeasti ajatellut jotain yrityshallintoon liittyviä opintoja, mutta tuntuuko sen sanominen epäuskottovalta mielistelyltä?
Kommentit (3)
Toisin sanoen jos julkisella maksettaisiin paremmin menisit mieluummin sinne kuin teidän yritykseen, sitähän se suomeksi tarkoittaa. Haluaako yritys sellaisen työntekijän, joka oikeasti haluaisi työskennellä muualla...?
Kannattaisi varmasti jättää selittelyt sikseen kokonaan tai selittää asia niin päin että uskot että sinun koulutuksesi ja kokemuksesi olisi yritykselle hyödyksi, koska... ja sitten perustella. Mieluummin niin päin.
En minä ainakaan ottaisi työhön ihmistä joka sanoisi että hakee meille, koska sillä alalla millä oikeasti haluaisi työskennellä maksetaan niin huonosti...
Itse voisin työskennellä kummalla puolella vaan, ajattelin vain koulutuksen näkökulmasta. Julkisen puolen työtilanne oli pettymys, joten miten viestiä yksityiselle työnantajalle uskottavasti, että haluaisin vaihtaa työkentää yksityisen puolen töihin ja tämän takia mielelläni kouluttautuisinkin lisää.
Luulen kuitenkin että ihmisääni on paperia vakuuttavampaa. Yritä saada mahdollisuus käydä haastattelussa tai tapaamisessa. Jos olet rehellinen, uskoisin, että se näkyy ja se myös uskotaan. Selityksesi julkisen sektorin palkanmaksusta on kyllä ihan uskottava.